MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Clichés in Lyrics

zoeken in:
Ik let tegenwoordig steeds meer op de teksten van nummers. De muziek is nog steeds het belangrijkst, maar lyrics maken tegenwoordig steeds meer deel uit van een nummer. Wat opvalt is het feit dat het woordengebruik nogal op elkaar lijkt. Al schrijven sommige er prachtige verhalen van. Noem mij maar eens vijf zangers die nog nooit de woorden 'sky' en 'eyes' hebben gebruikt. Het begint een beetje te storen. Hoe denken jullie hier over?

Kos
Ja, met name nigger en trigger komt me wat te vaak voor.

Eveningguard schreef:
Noem mij maar eens vijf zangers die nog nooit te woorden 'sky' en 'eyes' hebven gebruikt. Het begint een beetje te storen. Hoe denken jullie hier over?

Nou, ik word horendol tegenwoordig van 'ee-yo''s of 'o-hoo''s in liedjes.
En dan proberen ze daar woorden op te rijmen...

Ik wordt altijd een beetje tot erg jeukerig van de oppervlakkigheid van de teksten van de liedjes waar een zender als 3fm je mee om de oren slaat.

Maar in de indie scene gebeurt het ook. Niet dat het oppervlakkig is, maar hoevaak hebben we dezelfde woorden niet langs horen komen? Tijd voor iets fris!

Eveningguard schreef:
Noem mij maar eens vijf zangers die nog nooit de woorden 'sky' en 'eyes' hebben gebruikt.

Dit gaat hem dus niet worden voor je

Nee zeker niet Graf.

I love you
I really do
I'll be true
Do you love me to?
Doobiedoo

Gast
geplaatst: vandaag om 02:11 uur

geplaatst: vandaag om 02:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.