MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Impressies van foto's in een binnenhoes of cd-boekje.

zoeken in:
Ik kwam net bij dit idee op toen ik een zojuist aangeschafte stapeltje lp's doornam. U kent het: Die kiekjes binnenin een hoes of een cd-boekje waar eigenlijk amper iemand aandacht aan schenkt, maar toch de kracht kunnen bezitten om je brein te laten werken.

Ze geven je vaak een indruk van de opname-sessies of het idee achter het maken van het album. En soms zien ze er gewoon enigszins grappig uit.

Dit is dus de plek waar je jouw ingevingen van foto's op binnenhoezen, binnenkanten van openklaphoezen, inlays etc. kunt plaatsen.

Hier heb ik er een paar:

Paul McCartney - Tug Of War, binnenhoes: 'Kom gezellig binnen in mijn mooie, ruime doorzonwoning! Ik ben nog even bezig, maar ga alvast daar in een fauteuil zitten, dan komt Linda er straks aan met een lekker bakkie koffie en een vega-snack!'

Yes - Going For The One, binnenkant openklapper: -Mijn lieve schat hielp me met deze ingeving- De manager heeft hier vast tegen elk bandlid gezegd: 'Jij bent HET gezicht van Yes! Ga hier maar mooi staan bij dit prachtige, rustieke stukje natuur, dan zorg ik er persoonlijk voor dat JOUW foto heel mooi op de voorkant van de elpee terecht komt, mijn jongen!'

The Alan Parsons Project - Ammonia Avenue, binnenhoes: Aan een kant van de hoes zie je een foto van een groepje laboranten die staan te poseren voor een aantal grote, sterk vervuilende fabrieken. Vooral die glimlach van de kalende meneer, tweede van rechts, spreekt boekdelen: 'Kijk eens even wat we bereiken met onze arrogantie!' (Mijn schat geeft aan dat we duidelijk teveel zombiefilms kijken. Ze zegt bij de foto: 'The day before the meltdown at the Umbrella Corporation' ). Sla je de binnenhoes om, dan zie je twee van de bazen of directeuren van de bedrijven, maar die hebben natuurlijk geen tijd voor je. Zo te zien vinden ze je duidelijk inferieur.

Joe Jackson - Night And Day, binnenkant openklapper: 'We zijn arm, we zien er uit als geeks, we gebruiken een te kleine studioruimte maar verdomme, wat maken we fantastische muziek!'

Aangezien niet iedereen de betreffende albums in de kast heeft staan (ik heb er bijvoorbeeld maar eentje van de bovenstaande) zou dit een heel stuk beter werken als de besproken plaatjes hier ook zichtbaar zouden zijn.

Hier heb ik in ieder geval Paul's Tug Of War-foto en die van Joe Jackson, Yes en Alan Parsons Project:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dit soort afbeeldingen zijn overigens moeilijk te achterhalen en om ze nou allemaal in te moeten scannen is onbegonnen werk, dus het gaat me vooral om de herkenbaarheid in dit topic, en niet om er een record-aantal aan posts mee te behalen.

Die laborantenfoto van die Alan Parsons Project-elpee is hier trouwens omgekeerd en dit is ook een andere uitgave met een openklaphoes. Dus hier zit die laborantenfoto links en die andere twee foto's rechts. Ik heb trouwens een DMM-versie (Direct Metal Mastering).

Maar indien mogelijk is het opzoeken van afbeeldingen, zoals hier, een optie.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:59 uur

geplaatst: vandaag om 06:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.