MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten-bloopers

zoeken in:
Als je een videoclip of clip van een performance kent waarin wat geks gebeurd of waarin is misgaat, post het hier!
Of reageer op de clips.

Vandaag heb ik deze clip gevonden van een playback-performance van Robert Palmer's Looking For Clues voor een Engels muziek-programma (volgens mij is het niet Top Of The Pops).

Let op het begin. De geluidsband is te vroeg opgestart wat bij het monotone Looking For Clues natuurlijk funest is. Robert moet bij het eerste couplet prompt de microfoon uit z'n vestje vandaan toveren.

Ik vind wel dat hij het professioneel aanpakt. Mensen uit het publiek -waarschijnlijk fans- lijken wat met hem te dollen, en hij ziet er ook de humor van in. Halverwege denkt ie zoiets als 'Aah, fuck it...', stopt de microfoon weer weg en begint vrolijk mee te klappen met het liedje.

Maar aanvankelijk is hij duidelijk 'not amused' en dat lijkt hij op een non-verbale manier aan de geluidsman duidelijk te maken. Als blikken konden doden...

Hoe diep ik ook in de put zit, ik hoef hier maar even naar te luisteren en de zon schijnt weer...

Magick1

Muse moest in een Italiaanse TV-show hun nieuwste single Uprising playbacken. Ze wisselden onderling van plaats, Matt Bellamy kroop enthousiast achter de drums. De niets vermoedende Italiaanse presentatrice interviewt na het nummer ook 'de zanger'

In de soundmixshow van Hennie Huisman knalde iemand met zijn kop ergens tegenaan toen ie naar zijn startplek liep (en dat is niet in beeld). Dat ging bloeden, maar hij deed alsnog gewoon zijn nummer, waardoor je tijdens het nummer steeds meer bloed over zijn gezicht ziet lopen. Maarja: altijd blijven lachen en gewoon doorgaan.

Het punt was om iets naar voren te lopen en de benen tussen de microfoonstand te krijgen. Dianna Agron lukt dit echter niet en blijft met haar rechterbeen aan de stand haken. 0:49

Klein detail wat me opviel tijdens het bekijken van de serie.

Magick1 schreef:
(embed)

Muse moest in een Italiaanse TV-show hun nieuwste single Uprising playbacken. Ze wisselden onderling van plaats, Matt Bellamy kroop enthousiast achter de drums. De niets vermoedende Italiaanse presentatrice interviewt na het nummer ook 'de zanger'

Iron Maiden deed ooit iets soortgelijks

Kirk Hammett van Metallica wil een ballon het publiek in schoppen maar zag niet dat er een kind (van een roadie) achter de ballon stond.

tip_of.yourstar

Tori Amos speelt Mr. Zebra en vergist zich op 0:50 tweemaal van toonaard.

Kick Hammett.

De gitarist en keyboardist lijken zich nogal te vermaken met de playback-performance.
Vooral die laatste neemt de boel gigantisch in de zeik.

Eigenlijk geen blooper, maar wel geinig om te zien en ook wel bedoeld als topicbumpertje.
Robert Smith merkt dat de microfoon uit staat en kijkt een beetje 'pissed' als gevolg.
Die trompetsolo op Close To Me is natuurlijk ook ongeëvenaard.

Fredje Durst is niet zo'n goeie gitarist...

oceanvolta schreef:
Kirk Hammett van Metallica wil een ballon het publiek in schoppen maar zag niet dat er een kind (van een roadie) achter de ballon stond.

(embed)

Waarom nou nèt tijdens 'Seek and Destroy' vraag je je dan af

Gast
geplaatst: vandaag om 03:37 uur

geplaatst: vandaag om 03:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.