MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek en oude herinneringen

zoeken in:
Op dit moment de top 100 van de jaren 90 op radio 3. Lekker hoor... allemaal nummers die je eigenlijk vergeten was . Moet bekennen dat ik sommige oude "happy hardcore nummers" waar ik toen van walgde nu een beetje mee zit te zingen en toch wel errug grappig vind .
Wat tijd en jeugdherinneringen allemaal met je geest kan doen . Aan welk nummer heb jij bepaalde herinneringen?

Veel te veel om op te noemen, Self Esteem van the offspring, doet me denken aan de zomer van 1995, veels te veel moiie dingen om op te noemen.

Ik wil met je lachen van Guus Meeuwis, 5-5-98, vriendin leren kennen in Wageningen (en daar komt mijn zwak voor Guusje dus vandaan, ik zag al veel vraagtekens in andere topics, Eddie en Guus Meeuwis???)

Lijst over het algemeen nogal rock-geörienteerd.
Geen problemen mee, maar is toch niet helemaal representatief voor jaren 90.

Lijst is te zien op 3fm.nl

En voor de luie MuM users hier ff een link;

(afbeelding)

EmDee schreef:
Lijst over het algemeen nogal rock-geörienteerd.
Geen problemen mee, maar is toch niet helemaal representatief voor jaren 90.

Lijst is te zien op 3fm.nl

Het zijn gewoon de grote jaren '90 hits. Ik zou niet weten wat daar niet representatief aan is.

Wat mij opvalt is dat de lijst grotendeels bestaad uit nummers uit de eerste helfd van de jaren 90.

BoordAppel schreef:
Lijkt me complete onzin.

En zwaar off-topic bovendien

stuart
September '79.....ik zit op een zondagmiddag naar Felix Meurders te luisteren naar De Nationale Hitparade. Ik had net het het nummer 'We Got The Whole World In Our Hands' opgenomen, maar vond dat toch eigenlijk een 'beschamend' nummer op mijn cassette bandje en dacht erover na om het te 'wissen' , toen ik opeens ik weer bij de les kwam toen er een een nieuwe binnenkomer werd gemeld; het ging om de nieuwe single van The Police, Message In A Bottle; vingers bij de rec. knop van mijn cassetteradio en 'tapen' die hap....Later kocht ik de LP , maar was lichtelijk teleurgesteld als vroege tiener, vooral in de 2e kant. De mooiste nummers nam ik op van de LP op een cassettebandje en liefst nog in een favoriete volgorde zoals ik het graag had gezien. Bovendien beschermde ik zo de LP door het geskip met de naald a la Meneer de Groot van de DVMS... ....Het BASF bandje ligt nog op zolder en ik luisterde laatst naar de volgorde van de 1e 5 nummers......Message In A Bottle, Regatta De Blanc (hiooo hiooo hiejojo enz.), The Beds Too Big (vanwege de overgang van de fade out van het titelnummer naar de fade in van The Bed...), Bring On The Night en als 5e Walking On The Moon....

Antonio
Ben afgelopen weekend hier in Leeuwarden met een aantal vrienden naar een jaren 90 feest geweest.

Lekker de hele avond scheef uit de panty op Ace Of Base, Snap, Dr. Alban, 2 Unlimited, 2 Brothers On The 4th Floor, Prodigy en andere zeer bedenkelijke guilty pleasures

Speciale herinneringen heb ik aan de maxi-single "Dolce vita" van Ryan Paris. Het was de allereerste 12" die ik ooit kocht in de zomer van 1988, de tijd dat ik net muziek begon te verzamelen. Ik had toen nog een heel simpele Novotec midiset met twee Onkyo boxen, niet om aan te horen eigenlijk die boxen, maar ja, ik begon pas en die boxen stonden nog ergens op zolder. Voor mij was 1988 een van de mooiste zomers van de jaren 80, vandaar. Later bleek dat de hoes die bij de maxi-single zat niet de meest gangbare was, er stond een vrouw op en een wat vaag silhouet van Ryan Paris.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.