MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Bladmuziek

zoeken in:
Ik ben tegen het downloaden van gratis bladmuziek. Dus ik koop al mijn bladmuziek vaak. Ik vroeg me af hoe jullie tegen het downloaden hiervan aankijken. Ik kwam op dit forum ook een aantal mensen tegen die gratis bladmuziek sites met elkaar delen. Vind ik gewoon niet kunnen, eerlijk gezegd.

Mp3'tjes worden namelijk door veel mensen alleen maar gedownload. Zou het zonde vinden als songbooks enzo niet meer worden verkocht over een tijdje, omdat het drukken onbetaalbaar wordt. Zelf koop ik mijn muziek bladmuziek trouwens hier, mocht jezelf geen adresjes kennen om het te kopen. Heb je nu in ieder geval geen excus

Case4
Ik heb twee/drie jaar geleden in een jazzband gezongen. We kochten toen van het "bandgeld" een aantal Real Books (zo'n ding met ramveel jazz standaarden). Dat was toentertijd erg handig. Omdat je in een band zit kun je snel even checken wat de gitarist of de trompeteur moet spelen.

Voor een einzelgänger zie ik het praktisch nut van fysieke kopieën niet zo in. Dan kan het net zo goed digitaal.

Klopt wat je zegt. Ben ik het ook mee eens. Wel leuk dat je in een jazzband hebt gezongen. Waarom ben je ermee gestopt? Zelf zing ik ook een beetje, maar kan niet echt een groep vinden om een band mee te vormen. Vind ik zelf wel jammer.

Ik speel zelf klassiek gitaar. En hoewel ik het liefst de bladmuziek wel koop, zijn er wel redenen om het niet te doen soms.
Zo speel ik ook vaak stukken die in een boek staan met nog heel veel andere stukken. Dan vind ik het overdreven dat hele boek te kopen slechts voor dat ene stuk.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.