MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / lyric site

zoeken in:
Mijn ervaring met de meeste lyrics-sites is niet zo goed. Over het algemeen wordt mijn computer bestookt met pop-ups, en is de kwaliteit niet te best. Wat ik ook vaak mis is dat je de lyrics van een complete cd in 1 keer in beeld krijgt.....het moet vaak per nummer. Heel lastig als je alle nummers in 1 keer wilt printen ofzo.

Simpele vraag: heeft iemand van jullie tips over goede lyrics-sites?

Ik vind deze wel fijn: www.songmeanings.net[/url]

Vaak ga ik ook naar fansites van de betreffende bands, dat is een stuk fijner dan die commerciele sites die jij beschrijft.

edit: songmeanings ligt op dit moment plat, merk ik.

herman schreef:
Ik vind deze wel fijn: www.songmeanings.net[/url]

Vaak ga ik ook naar fansites van de betreffende bands, dat is een stuk fijner dan die commerciele sites die jij beschrijft.

edit: songmeanings ligt op dit moment plat, merk ik.

........zie dat je berichtje hebt aangepast, zou net hetzelfde zeggen!

Voor metal: www.darklyrics.com

Per album en dan alle lyrics van 1 plaat op 1 pagina.

Songmeanings is altijd gruwelijk traag bij mij.

lyricsondemand.com ga ik niet meer heen... daar staat regelmatig de verkeerde tekst (dus van een heel ander nummer van de betreffende artiest). heel irritant!

Ik kan hier de meeste teksten die ik zoek wel vinden wel, en als hier niet op staad dan is er altijd nog google ik type gewoon de songtitel plus het woord Lyrics en voila óngeveer 40000 sites waar de tekst staad.

www.songteksten.net
Heeft wel veel vind ik.

Kos
http://www.ohhla.com/YFA_wutang.html

Die kun jij wel gebruiken voor je concert Cath .

www.lyrics.com

Gebruik k tenminste altijd. Dr wil wel eens een foutje in zitten, maar dat haal je dr zo uit.....

Ik zoek altijd gewoon in Google op '{titel} lyrics' nog nooit voorgekomen dat ik een tekst niet kon vinden

Eddie schreef:
Ik zoek altijd gewoon in Google op '{titel} lyrics' nog nooit voorgekomen dat ik een tekst niet kon vinden

Vind ik ook het makkelijkst

Electro_
Ja, doe ik dus ook.

Mooi dat je daar mee bezig bent bono, songmeanings. Want die zijn zeer belangrijk merk ik wel. Vooral mee door blijven gaan, of die site t nou wel of niet doet!

www.songtekst.net
en www.nedtlyrics.nl (waar ook Nederlandse veraling bij staat)
vind ik wel goede site's
maar zoals hiervoor gezegt, met google werkt het ook prima

Sientje schreef:
www.nedtlyrics.nl (waar ook Nederlandse vertaling bij staat)

Ja, maar de kwaliteit van de vertalingen is ook niet om over naar huis te schrijven...

Gewoon titel van het nummer intypen bij google, 'lyrics' erachter zetten, altijd beet.

www.darklyrics.com

Enorm goede site.

yoeridedeygere
voor de winamp en wmp gebruikers: www.lyricsplugin.com

een plug-in waar je meteen de lyrics ziet als je het liedje afspeelt.

Reclame-spam verwijderd.

Overigens vind ik Songmeanings ook erg fijn, ook omdat er in de reacties vaak interessante dingen te lezen zijn, interpretaties, achtergrondinformatie, enzo.

Songmeanings is inderdaad erg interessant. Het lezen van interpretaties van nummers helpt vaak wel een nummer beter te begrijpen.
Cowboylyrics vind ik verder ook wel fijn.

Wel erger ik me vaak dat lyricsite vaak ook collectief gewoon lyrics fout hebben. Zo zie je maar dat ze gewoon knippen en plakken van elkaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:13 uur

geplaatst: vandaag om 07:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.