MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De aanraders van 2012!

zoeken in:
Nu we enkele weken verwijderd zijn van het nieuwe jaar en mensen al hun eindlijsten in elkaar steken en publiceren, wordt het ook tijd dat wij de nodige voorbereidingen treffen voor onze individuele lijstjes en uiteindelijk de gezamenlijke MuMe-lijst. 2012 kende heel wat uitgebrachte platen. Van helden zoals Bob Dylan en Neil Young tot debutanten zoals Alt-J en Django Django. Maar soms werden er teveel platen uitgebracht waardoor men prioriteiten moesten leggen in wat men wou horen. Daardoor zullen er genoeg platen ondergesneeuwd worden waardoor ze niet de nodige appreciatie krijgen. Daar wou ik iets aan doen en daarom ben ik met dit topic op de proppen gekomen. Het doel van dit topic is om een lijstje te maken van platen die je echt de moeite vond in 2012 en die je zeker wilt aanraden aan jouw collega muziekfanaat. Kwestie van wat reclame te maken voor de plaat die je absoluut in de algemene toplijst van 2012 wil zien.

De lijst die je post moet trouwens niet dezelfde zijn als de lijst die je gaat maken op het eind van het jaar. Ook hoeft een lijstje niet perse, een bericht met maar één plaat kan en mag.

In principe is er al een top 2012 topic, maar ik vind dit ook wel fijn. Ik heb de afgelopen drie maanden min of meer verwaarloosd, dus laat maar komen.

Aanraders van mijn kant:

Quantic - Look Around the Corner
Giant Giant Sand - Tucson
Kapabel - De Avonduren

De rest is bekend genoeg en zal niet gemist zijn, denk ik zo.

Liars - WIXIW (Liars lijkt wat in de vergetelheid te zijn geraakt, maar het stemgemiddelde spreekt boekdelen: beter gewaardeerd dan Drum's Not Dead)

John Zorn - The Concealed. Prachtige, toegankelijke, melodieuze, "easy" plaat.

Mount Eerie - Ocean Roar. Het beste werk van Phil Elverum sinds The Microphones?

Oren Ambarchi & Jim O'Rourke & Keiji Haino - Imikuzushi. Woest!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:59 uur

geplaatst: vandaag om 06:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.