MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CD's reinigen / schoonmaken

zoeken in:
pavlova
Een vraag: soms komt het nu eenmaal voor dat er vette vingers op je cd's zitten, waardoor ze tijdens het afspelen blijven hangen of overslaan. Ik probeer die dingen zo min mogelijk aan te raken, maar het gebeurt af en toe toch.
Ik heb ergens ooit iets gelezen over een zacht doekje met koperpoets, maar ik vind dat toch een beetje agressief klinken.

Heeft iemand een tip? Daar zijn vast meer mensen mee geholpen, lijkt me...

Alvast bedankt!
Pavlova

Koperpoets? Lijkt me een heel slecht idee. Nooit geprobeerd, maar volgens mij schuurt dat en levert het krassen op.

Gewoon een zachte poetsdoek nemen, verder geen middeltjes of toestanden. Als een CD heel erg vies is, wil ik hem nog wel eens onder de kraan houden en met een zachte doek afvegen, maar méér moet je met CD's echt niet overhoop halen, volgens mij.

Voordat je de afwas gaan doen de cd eerst even in het teiltje, zacht doekje er over heen (van binnen naar buiten vegen) en weg zijn de vingers. Als je in het cafe werkt kan de spoelbak ook redding brengen heb ik veelvoudig gezien

Er zijn ook gewoon cd reinigingsetjes voor een paar euro.

Beetje water, beetje handzeep en een stukje toiletpapier werkt prima. Afwasmiddel kan ook, maar dan liever niet een met citroentoevoeging.

Koperpoets is om te polijsten en gebruik je dus alleen als je krassen hebt.

pavlova
Aha,

Dank voor de tips tot zover. Ik bedacht me vanmorgen ook dat een simpel brillendoekje misschien ook helpt...

groets,
Pavlova

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.