MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geschikte 'filler-muziek' gezocht (voor internet-stream)

zoeken in:
tnf
(Ook al op een ander forum geplaatst, maar misschien levert de hier verzamelde muziek-kennis ook nog wat op.)

Op m'n stream heb je twee keer per uur een filler-blokje; dat is nou eenmaal zo waar ik stream. Sommige ándere landen zenden op datzelfde moment reclame uit.

Nou mag je zelf tracks uploaden om - ingekort tot 2 minuten - te laten horen in die filler-blokken, in de landen waar géén reclame komt (zoals Nederland), maar ik zou er graag nog wat meer willen hebben dan de 39 die op dit moment in het mapje staan. Denkend aan het feit dat er 48 keer per dag eentje voorbij komt.

Heeft iemand nog suggesties voor nummers die geschikt zijn om te gebruiken?

Eisen:
- Toegankelijk en commercieel gevoel, of daartegenaan zittend, want het verschil met de reguliere playlist moet niet té groot zijn, qua muzikale ondertoon. Het moet goed 'blenden'. Maar: tegelijkertijd níet overbekend, in de zin van 'joekel van een top 20-hit'. Want die nummers zet ik liever in voorgenoemde reguliere playlist, in de volle lengte.
- Midtempo, zeg maar ongeveer 90-110 beats per minute - want dan is het overal tussen te plaatsen
- Ergens tussen 1988 en 1999 uitgebracht; m'n zender draait muziek met een 90's-tintje.
- Genres: Urban (in de breedste zin van het woord), funk, warme electronic. En misschien kan een luchtig popliedje ook nog, als het een warme ondertoon heeft. Niet al te synthetisch, in ieder geval.
- Moet niet te snel vervelen, als het vaak langskomt.

...dat zijn lastige eisen, dat weet ik. Een aantal hele goede die ik al gebruik, om mensen die eventueel toch suggesties willen doen op weg te helpen:

Wie weet er meer?

...en o ja, Guru's Jazzmatazz-cd's heb ik allebei. Maar ik kan moeilijk de halve map vol nummers van hem zetten.

Wellicht zit ik er helemaal naast want je eisen zijn vrij streng, maar ik doe toch maar een poging. Mocht het niet geschikt zijn voor de stream beschouw je het maar als algemene muziektips :

Oh, zie nu dat ik niet goed gelezen heb, je hebt het over de periode 1988-1999, ik las 1998-1999. Vond het al zo beperkt

Maar goed, bovenstaande tracks zijn dus allemaal uit 1998 en 1999, dus ik kan er wellicht nog wel meer oprakelen uit oudere jaren. Maar eerst maar even wachten of er hierboven überhaupt iets bruikbaars tussen zit...

tnf
Beetje te 'alternatief' allemaal, op m'n stream draai ik juist vrij commercieel. Al zal ik ze nog eens beluisteren, want misschien zit er voor m'n privé-collectie wél wat bij.

In feite zoek ik net iets minder bekende aanvullingen op nummers die daar reeds gedraaid worden (directe link naar stream), maar wel met een vergelijkbare ondertoon. Op een niveau dat het qua geluid best in de Top 40 hadden kúnnen komen, of daar in de buurt; als het wat meer airplay had gekregen. Maar wel volwassen qua klank (geen Aqua-achtigen en dergelijke).

Zie de reeds eerder geposte voorbeelden van dingen die het inmiddels al tot die map geschopt hebben, die zijn stuk voor stuk vrij catchy.

-----------------------------------

En ja, m'n eisen zijn streng; het is juist de bedoeling om luisteraars vast te houden in die blokjes, in plaats van ze weg te jagen. Het moet niet teveel opvallen dat het fillers zijn.

Maar overbekende nummers tot 2 minuten inkorten werkt alleen maar averechts. Ben je lekker aan het meezingen, en hoppa... einde van de plaat.

(En die link wilde ik in eerste instantie niet geven, omdat zo'n topic dan zo snel op spam lijkt, maar bij nader inzien is het toch wel handig.)

BrotherJohn
Alles op het verzamelalbum Beastie Boys - The in Sound from Way Out!. Voldoet aan alle eisen denk ik, misschien ietsje te weinig 'club'. Tamelijk commercieel, typisch 90's, qua stijl overal een beetje tussenin, zeker urban, en zeker ook herkenbaar omdat de korte instrumentale nummers wel vaker als fillers en achtergrondmuziek op tv en radio worden gebruikt.

tnf
Die zal ik eens gaan proberen.

'Qua stijl overal een beetje tussenin' klinkt alvast praktisch, dan kan het mogelijk naadloos tussen elke combinatie van opeenvolgende nummers geplaatst worden.

Ok, dank voor de reactie. Commerciëler dan dit wordt het bij mij niet, dus ik ga maar geen tijd steken in het opzoeken van mogelijke tracks uit de rest van de '90s.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:58 uur

geplaatst: vandaag om 08:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.