MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek, genoeg kennis ?

zoeken in:
Ik heb volgend probleem: Ik ben begonnen aan een opleiding fysica en sterrenkunde dit jaar. Uit mijn examens blijkt dat het niets voor mij is... Voor ik met deze opleiding begon heb ik nog getwijfeld of ik deze richting zou doen, of aan een opleiding muziekproductie zou beginnen aangezien dit echt een passie is voor mij. Ik heb 5 jaar muziek gedaan (4 jaar amv en 4 piano) ik ben daar dan uiteindelijk mee gestopt een paar jaar geleden aangezien ik het gevoel had dat ik niets bijgeleerde, dus heb ik verder gedaan thuis met piano en heb mijzelf ook wat gitaar geleerd. Nu is mijn vraag, hoe kan ik mijn kennis van muziek uitbreiden om erdoor te zijn voor de toelatingsproef muziekproductie ? Heb ik misschien al genoeg kennis (wat ik niet echt denk van mijzelf na uiteindelijk MAAR 4 jaar amv) ?

Alvast bedankt voor de antwoorden !

Misschien kan je erbij vertellen wat voor dingen er zoal worden gevraagd in die toelatingsproef, wat houdt ie precies in? Ik heb daar geen idee van, ik ben ook niet bekend met de opleiding. Wat voor muziekkennis gaat het precies om?

In de toelatingsproef wordt je "talent" getest, maar het is natuurlijk ook belangerijk dat je theorie kent, hoe meer hoe beter. Ik heb me laten vertellen dat je gevraagd wordt om noten (die gespeelt worden op piano) te herkennen en een liedje schrijven uit tekst die je krijgt enzovoort... ik weet ook niet precies hoe het in elkaar zit bij die toelatingsproef, daarom heb ik dit gepost voor mensen die misschien deze opleiding al gedaan hebben...

Als jij Algemene muziek vorming gedaan hebt wordt dat toch ook afgetoets, verder kan jouw (oude) muziekschool jou toch vertellen wat voor niveau er gevraagd wordt.
Ook kun je de nieuwe school vragen of een intrede toets vooraf doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:28 uur

geplaatst: vandaag om 22:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.