MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ervaringen met vinylreissues

zoeken in:
Veel oude releases worden tegenwoordig opnieuw uitgebracht op vinyl. Mijn persoonlijke ervaring is dat deze vinylreissues nogal eens van mindere kwaliteit zijn dan het origineel. Dit kan bijv. komen door de master die is gebruikt of door de kwaliteit van het vinyl. In zo'n geval kan je er voor kiezen voor een origineel te gaan. Soms betekent dat dat je een paar extra duiten moet bijleggen, maar dat kan het waard zijn.

In dit topic zou ik graag ervaringen met diverse vinylreissues met elkaar delen.

Ben je bijv. van plan een bepaalde reissue te kopen, kan je hier vragen (of nazoeken) of iemand al ervaring heeft met betreffende vinylreissue.

Ik hoop dat de vinylfreaks onder ons hun ervaringen ruim delen, zodat het hier prettig nazoeken wordt.

Heeft iemand hier ervaring met releases van het reissue label Plain Recordings? O.a. hebben ze Primus, My Bloody Valentine en veel andere jaren 90 alternative vinyl releases.
Ik vraag dit met name om de dubbel LP reissue uit 2009 van Pork Soda van Primus. Ben benieuwd of deze de moeite waard is.

Goed idee voor een discussie-onderwerp! De markt is erg onoverzichtelijk, variërend van digitale herkomst van de masters (Music On Vinyl, veel heruitgaven van Back to Black) tot (vermoedelijk) het gebruiken van de cd als ''master'' (de Ba Da Bing Uitgave van Mark Hollis' solo-album). Ik check daarom veel forums e.d. voordat ik tot de aanschaf van een vinyl versie overga....en bij een mooi album vind ik een tientje extra niet eens een probleem; die spaar ik dan weer uit door prulwerk niet te kopen!

Enigste écht negatieve ervaring die ik in die trant al achter de rug heb, is "Black Moses" van Isaac Hayes. Dat blijkt in de reissue die ik heb een verzameling tracks op vinyl te zijn, die in werkelijkheid een dubbel album zouden moéten zijn...

He ik geen begrip voor: als je heruitbrengt, voeg je eventueel iets toe (al ben ik allerminst een fan van bonustracks) maar laat je zéker niet weg. Not done!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:58 uur

geplaatst: vandaag om 20:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.