MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek ontdekken met Pandora.com

zoeken in:
Ik kwam onlangs deze website tegen:
http://pandora.com/

Het idee van deze website is als volgt. Je vult de naam van een artiest of band in die je goed vindt en de website speelt een nummer daarvan af. Vervolgens zoekt hij nummers van vergelijkbare bands en artiesten welke je waarschijnlijk ook goed zult vinden. Vaak totaal onbekende muziek. Je krijgt dan als het ware een persoonlijk radiostation. Maar het mooiste is nog wel, als je een nummer niet goed vindt dan klik je 'm gewoon weg. Het nummer zal dan nooit meer langskomen en de site leert weer van je keuzes.

Je kunt zo'n beetje oneindig veel channels maken of meerdere artiesten per channel toevoegen.

Dit is zeker een nuttige functie, alleen is hij nuttiger zoals je hem op last fm kunt gebruiken, op die manier wordt namelijk heel je luistergedrag bijgehouden en op basis daarvan adviezen uitgebracht. Zo kun je artiesten met vergelijkbare muziek vinden en users met vergelijkbare smaak. Bovendien kun je deze radio ook instellen op een bepaald genre, of op wat al je musical neighbours (mensen met zelfde smaak) luisteren, hij is dus wat uitgbreider.

Er is ook meer over te lezen in dit topic

JonnieBrasco
Bedankt voor de goede tip bubba. Ik weet niet of ik pandora minder nuttig vindt dat last.fm. Pandora is snel, gericht, en heeft een mooie en gemakkelijke user-interface. Ga naar de site, typ een band in en je krijgt muziek die je zoekt op je bordje. Geen overbodige poespas. Wat dat betreft vriendelijker dan last.fm.

Wow... fantastische site!!

Er zitten ook gewoon voor mij onbekende bands tussen.
Last FM vind ik een beetje ingewikkeld af en toe, zoek je op Thin Lizzy, krijg je een lijstje van wat mensen die Thin Lizzy luisteren, ook vinden.

Hmm, de eerste 2 artiesten uit m'n rotatielijst zijn onbekend op deze site en bij aanverwante artiesten aan Meshuggah krijg ik voornamelijk Death Metal. Kan nog wel wat fine-tuning gebruiken dus.

Yak
Ik ben onder de indruk. Meestal stoppen dit soort muziekadviezen wanneer het te moeilijk wordt en graaft het niet veel dieper dan pak 'm beet Coldplay. Maar met als beginstation Ida heb ik nu al twee onbekende artiesten kunnen noteren (Crooked Fingers en Fingers Cut, ook toevallig ) en kwamen bovendien Phosphorescent en Lambchop voorbij. Nu speelt ene Pete Krebs en ook dat klinkt weer fijn. Goede tip dus!

Erg fijne site inderdaad. Hier ga ik nog veel muziek door ontdekken.

neo
Hmm werkt niet echt. Al vermoed ik dat mijn soort muziek er niet zal voorkomen (?).

Ha, coole site.

Ik heb nu zelf 3 artiesten ingevoerd: Meshuggah, Mastodon en Neurosis, en ik word getrakteerd op zowel Carcass als the Killers, opmerkelijk.

In Muziek > Nieuws > pandora:

ik heb in de krant (DvhN) van vandaag. een artiekel gelezen over Pandora. Een muziek internet site die erg prakties en leuk is om nieuwe muziek en bandjes te ontdekken. het werkt als volgt, via een artiest, bandnaam of een track titel. je vult dit in op het blauwe scherm en de site speelt snel een eerste nummer. zodra het nummer afgelopen is gaat de site direct een ander nummer zoeken die veel gelijkenissen vertoont met het vorige nummer. zo kom je allerlei onbekende en bekende artiesten, bands tegen. Om daar een account te openen moet je eigenlijk een Amerikaan zijn. maar als je bij zip code een 5 tallig nummer invult kan je als nederlander gewoon een account openen. veel muziek plezier. ga snel naar www.pandora.com

Net als last.fm erg handig en leuk. Bovendien werkt het relativerend: denk je dat een band heel origineel klinkt, zijn er nog veel meer die zich in hetzelfde straatje bewegen. Ik heb al veel interessants ontdekt op deze manier.

Het is niet echt mijn ding, maar het kan best handig zijn. Als je even geen zin hebt, en je wilt de muziek echt aangeboden kregen in de sfeer waar je op dat moment zin in hebt. Ik zit deze avond al de hele tijd te swingen op Mano Negra-gerelateerde artiesten

Ja, handig!
Heb o.a. Robots in Disguise en Shiny Toy Guns ontdekt via deze site

Ja, erg toffe site hoor, heb even een stel mooie nummers ontdekt, maar nu moet ik me ineens registreren en volgens mij mag dat niet als je buiten de VS woont Als ik dit zo lees lijk ik de enige die er last van heeft... of omzijlen jullie de boel op de een of andere manier?

Zie 4 berichten eerder

Heb hier al maanden veel plezier van en mooie muziek ontdekt, hoewel ik soms na een nummer of tien de link met mijn ingevoerde artiest wat kwijt ben

Op PandoraFM kun je de nummers die je via Pandora luistert automatisch toevoegen op Last-fm, zo kun je beide tegelijk gebruiken.

Holt
Hij geeft na Intolerance van Tool...

Nickelback :S

Geef nou maar toe dat je Nickelback goed vindt.

Holt
Gelukkig niet.

Laten we het houden op een foutje van Pandora, want dit is echt vet! Nu is ie via Tool (na ongeveer 10 nummers) uitgekomen bij Seether. 2 zeer verschillende, maar wel mijn 2 favoriete bands! (zie top 10)

Dacht ik eindelijk wat nieuws te hebben, is het al bekend....

Maargoed, ik vind 't in ieder geval geweldig leuk!

Helaas is Pandora off line. Echt jammer. Heb al heel wat "nieuwe" muziek ontdekt op deze site.

Geniaal idee

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.