MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek voor op een bruiloft :)

zoeken in:
Hallo iedereen!

Ik ga volgend jaar trouwen in Engeland met mijn Engelse vriend, en we hebben besloten om zelf een afspeellijst samen te stellen. Mijn ervaring met Engelse DJs is toch dat ze veel muziek spelen die ik niet ken.

Na de ceremonie willen we graag Travis - Flowers in the Window spelen. Het allerlaatste lied van de avond wordt waarschijnlijk Beach Boys - God Only Knows.

In de avond willen we graag muziek die de meeste mensen kennen, zowel de Engelse als de Nederlandse gasten, in de middag is er wat meer ruimte voor onze meer excentrieke keuzes .

We hebben nu in principe genoeg muziek op Spotify om de dag te vullen, maar het kan altijd beter!

Waar ben ik naar op zoek?

1. Muziek voor tijdens de dag. Hier maakt het niet uit of mensen het echt kennen. Hier wil ik wat Nederlandse muziek aan toevoegen. Nu hebben we Racoon - Love you more en Blof - Alles is liefde. Wat nummers die we in deze lijst hebben: James - Sometimes, Stone Roses - Waterfall, Counting Crows - Accidentally in Love, Wannadies - You and me song

2. Muziek waar iedereen, inclusief de oudere generatie op gaat dansen. Misschien wat Michael Jackson?

3. Later in de avond, als iedereen beschonken is, wat jongere muziek. Inclusief wat cheesy pop/foute dance. Denk aan Spice Girls - Wannabe, Haddaway - What is love, Eiffel 65 - Blue.

4. Goede nummers die niet afgezaagd zijn die bij een bruiloft.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .

Gefeliciteerd met je binnenkort trouwen! Ik kan me nog vaag een heel enthousiaste 15-jarige Carow op mume herinneren, dus ik voel me hierbij betrokken.

Een en dezelfde .

tnf
Wat betreft nummer 4 (iig heb ík het vooralsnog niet gesignaleerd op bruiloften):

Iggy Pop - Candy - YouTube

Daar kunnen de stelletjes op de vloer zich lekker mee uitleven.

Zet dan wel veel planten rond de dansvloer - da's des Ig's om planten te tackelen en dat weet de oudere-jongere egt noch wel

Ik zou zeker inzetten op Cliff Richard - Some People; of kan Cliff niet meer in de UK? Champaign - How About Us; Ho-Asis - Wonderwall; Roxette - Must Have Been Love; Cocteau Twins - Seekers Who Are Lovers.

Gefeliciteerd. Mooi hoor. Walk Of Life van Dire Straits hoort op elke bruiloft

Candy vind ik een mooi nummer, maar vanwege de lyrics minder geschikt voor een bruiloft. Roxette zelfde verhaal. Mijn vriend vindt Cliff Richard niks.

Oasis gaat op het lijstje, Dire Straits ook. Champaign - How About Us is suikerzoet, die gaat op het misschien lijstje!

Ik had als echte bruiloftnummers:

U2 - One
Yazoo - Only you
Nick Cave - The Ship Song

Marvin Gaye/Tammi Terrell - You're All I Need to Get By
Starship - Nothing's Gonna Stop Us
Hollies - Bus stop
Bob Marley - One Love
Peter Gabriel - Blood of Eden
Arthur Baker & The Backbeat Disciples feat. Al Green - The Message Is Love
George McCrae - Rock Your Baby
Al Bano & Romina Power - Felicita
Jennifer Rush - The Power of Love - liefhebbers van het werk van David Lodge kunnen dat zeker waarderen

Carow! Kleine meisjes worden groot! Gefeliciteerd!

Rita Redshoes - It's a Honeymoon

En natuurlijk "Sweet Caroline" van Neil Diamond.

Oh nee, ik heb echt zo'n hekel aan dat laatste nummer! Mijn collega's zingen het graag...

Gelukkig kennen ze het liedje Carolientje van Willeke Alberti niet in Engeland.

Ik was laatst op een bruiloft waar de DJ een vaderlijk bedoeld advies draaide:
Fuck her Gently van Tenacious D. Moest ik wel om lachen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.