MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Onthulling nieuw product - Nummer met een vette climax

zoeken in:
Goedemiddag!

Het bedrijf waar ik voor werk gaat een nieuw product lanceren tijdens een event. Het gaat om een elektrische rolstoel voor mensen met bijv. ALS of een andere lichamelijke beperking. Niet bijzonder sexy, maar ik wil de onthulling van de rolstoel laten knallen!

Nu zoek ik een nummer dat we op de achtergrond afspelen en dan op 't moment van onthullen moet de climax van het nummer komen. Het mag best modern zijn, maar in de lyrics mag geen schuttingtaal of iets dergelijks voorkomen.

Ik zit met M83 - Midnight City in mijn hoofd, maar dat heeft niet echt een knaller van een climax... Wie van jullie heeft een andere suggestie?

buizen
krabat schreef:
In Muziek > Algemeen > Onthulling nieuw product - nummer met een vette climax:

Goedemiddag!

.. ik wil de onthulling van de rolstoel laten knallen!

Nu zoek ik een nummer..

En nog bedankt voor die plotsklapse wijziging van topic, heel verhaal geschreven maar bij verzending 'weg', dit kon dus weer opnieuw:

Fashion van Hanoi Rocks heeft helaas geen 'vette climax'.

Beat It van Michael Jackson lijkt me heel geschikt. 'Beat It' slaat (kan slaan) op de kracht die nodig en gevonden is om een handicap te 'overwinnen'/ er mee om te gaan (mede dankzij die fantastische rolstoel natuurlijk..). Eddie van Halen's vette gitaarsolo kan de climax zijn. Voor de solo begint is ook een rustpunt in het nummer: dan kunnen de toneelgordijnen open.
De synthklanken in het begin van het nummer doen elke rumoerige zaal verstommen en de aandacht naar de stage richten.
Michael Jackson - Thriller - Beat It - YouTube

Mod heeft het topic veranderd, dank dat je de moeite hebt genomen het 2 keer te typen! vind persoonlijk dat mijn vraag niet in dit topic thuis hoort, maar ja ik ben niet de baas

Je pakt toevallig het nummer waardoor ik helemaal gek ben geworden van MJ, erg grappig! Helemaal eens met je voorstel, neem deze optie zeker mee. Maar zoek eigenlijk een nummer wat iets meer van deze tijd is.

krabat schreef:
Mod heeft het topic veranderd, dank dat je de moeite hebt genomen het 2 keer te typen! vind persoonlijk dat mijn vraag niet in dit topic thuis hoort, maar ja ik ben niet de baas

Hoort hier ook niet thuis, lijkt me gewoon een vergissing van een mod. Kan gebeuren natuurlijk.

buizen
krabat schreef:
Maar zoek eigenlijk een nummer wat iets meer van deze tijd is.

Spread Your Wings van Queen (de mobiliteit door de rolstoel) is natuurlijk ook veel te oud dan.
Doe eens hip en modern en kies een nummer van Hardcore Superstar: Fly.
Het nummer bouwt op en eindigt in een vette (climax) solo. Zowel titel van de band als van het nummer kun je natuurlijk associatief naar je product toetrekken.

Succes, laat nog even weten wat de keuze is geworden t.z.t.

buizen
Arrie schreef:
(quote)

Hoort hier ook niet thuis, lijkt me gewoon een vergissing van een mod. Kan gebeuren natuurlijk.

'Eigenlijk' is dit topic voor hulp bij een nummer dat op het puntje van je tong ligt maar je kunt er maar niet opkomen of een liedje dat je helemaal niet kent maar een flard voorbij hoorde komen, ergens, en nu wilt weten welke song dat is.
Maar een vrije interpretatie van het topic is geen ramp.

Wel apart dat productlanceerders tegenwoordig niet meer zelf de creativiteit en fantasie hebben een nummer te kiezen voor een giga-onthulling. Anderzijds wel leuk dat het hier nu gevraagd wordt.

"..ALS of een andere lichamelijke beperking. Niet bijzonder sexy, maar ik wil de onthulling van de rolstoel laten knallen!"

Mooi bedacht: gewoon laten knallen, met een sexy touch.

Dank je Buizen, Hardcore Superstar - Fly ga ik voor mezelf houden, lekker nummer! Denk dat mijn manager daar niet zo veel mee kan... Het probleem is dat het een vrij conservatief bedrijf is, helaas.

Rudi S, 3 x raak!! precies in deze richting zoek ik.

Thanks so far guys.

Dat nummer van Supergrass vind ik erg lekker klinken, Foster the People past ook goed! Neem ze beiden mee, dank je.

The Mars Volta gaat echt niet, haha iets te veel gitaar, denk niet dat ze daar lekker op gaan (ik wel, maar dat valt dan ook zo op)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:07 uur

geplaatst: vandaag om 17:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.