MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De wekelijkse Soulseek thema-avond!

zoeken in:
Zoals sommige mensen wel weten maar veel meer mensen niet is het soms best gezellig in de musicmeter-chatroom op soulseek (voor de mensen die er onbekend mee zijn, dat is een chat/fileshare-programma, voor meer info, PM me maar, of zie het soulseek-topic)! Ondanks dat er niet altijd zo heel veel mensen aanwezig zijn, daarom kan het voor de eenmalige bezoeker soms saai lijken.

Maar daar komt nu een eind aan! Met de soulseek thema-avondjes. Een keer per week, vrijdagavond vanaf een uur of 9 (kan wellicht later in overleg worden veranderd), zal een door een veranderende user aangedragen thema aangepakt worden als leidraaid voor een losse discussie waarbij het vooral de insteek is dat iedereen zich een beetje vermaakt! Uiteraard kunnen er tips (al dan niet thema-gerelateerd) uitgewisseld worden, en kan er samen een plaatje worden gedraaid, maar verplichting hoeft er natuurlijk niet aan vast te zitten. Een aanmeldlijst of iets in die richting lijkt me dus ook volstrekt onnodig. Ook zijn mensen die gewoon de gezelligheid waarderen en niet zozeer het thema welkom!

Wel is het natuurlijk leuk als de thema-bedenker het thema ook even aankondigt in dit topic en waar nodig een paar albums/nummers hier aandraagt ter illustratie... door andere users kan dan op de avond zelf, of wellicht ook in dit topic, wat extra materiaal aangedragen worden.

De thema's kunnen varieren naar inzicht van de poster, niets is te ver weg. Wel is het leuk als het thema een beetje breed is (dus "Vind je de hoes van Smell the Glove mooi" is niet echt geschikt) en uitnodigt tot discussie (over de rol van dolfijnen in de muziek van Michael Jackson valt vermoedelijk niet heel veel te zeggen). Maar zelfs thema's als "Eurodance" of "Welke Bert is de beste muzikant" zijn totaal bruikbaar (er kan gepraat/geluisterd worden naar Bert Jansch, Bertolf en Bert&Ernie).

Ik zal zelf de rol van eerste "Themator" op me nemen... Ik hoop op wat enthousiasme!

Vrijdag 18-03:

Voor komende vrijdagavond 18 maart wil ik het thema "Vocale Samples, tussen kunst en kitsch?" aandragen, waarop ik morgen of overmorgen vast een korte introductie met wat luistersuggesties zal geven.

Uitsjtekend idee! I'm in!

Leuk initiatief!

Ik kan er denk ik ook bij zijn.

Ben meestal laat thuis op de vrijdagen, maar ik zal vast wel 'ns langs komen

Vrijdag is het wekelijkse filmavondje in huize Graf, dus ik haak af. Af en toe een zaterdag is zeker te veel gevraagd?

Vocale samples, tussen kunst en kitsch

Zoals beloofd een korte introductie. Onlangs hoorde ik in het kader van het Super Tip-Topper topic het album Shining - V: Halmstad, waarin op meerder plekken, aan het eind van dit nummer bijvoorbeeld, vocale samples gebruikt worden. En los van de rest van mijn beoordeling kon ik echt heel slecht tegen deze samples.

Maar even later hoorde ik The Decemberists en de vocale sample halverwege California One/Youth and Beauty Brigade (rond de 5.25) vind ik dan wel weer zeer pakkend. Ik bedacht me dat het bij mij vaak een beetje love-it or hate-it is.

Hoe denken anderen hierover? Zijn de meningen even verdeeld als mijne? Is Yasume nou geweldig of niet? Zijn er meer suggesties voor richtingen waar ik nog niet eens aan gedacht of, of samples die sfeer overbrengen die weer heel anders is?

Naast de genoemde nummers/albums nog enkele luistersuggesties:
Biosphere - Kobresia (en eventueel meer van hem)
Daft Punk - Giorgio by Moroder
Immortal Technique - Dance with the Devil (slechts kort, op 4.53... 2 keer)
Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞
Deathprod - 6.15 of vooral Treetop Drive 3 (helaas niet op youtube)

mensen als niels94, hoi123, Yann Samsa, arcade monkeys, Misterfool, WILDE_FRANS, Koenr, ThirdEyedCitizen, Snoeperd, stoepkrijt, Onweerwolf of herman hebben vast ook geneog interessante bijdragen hiervoor

Ik hoop vrijdag wat mensen te kunnen begroeten op soulseek...

GrafGantz schreef:
Vrijdag is het wekelijkse filmavondje in huize Graf, dus ik haak af. Af en toe een zaterdag is zeker te veel gevraagd?

We hadden vrijdag in eerste instantie gepland omdat ene Masimo op zaterdag niet kon, maar we kunnen ze vast met enige regelmaat verplaatsen, of op zaterdag een uitbreiding doen van het project bij voldoende animo

Klinkt oprecht allemaal superleuk, maar zo'n luistersessie gaat bij mij een beetje fout thuis, want ik zit hier in een huis waarin ik per GB pittig wat moneys moet afrekenen. Kan thuis dus niet streamen. Hier komt over een tijdje misschien verandering in (we zijn van plan onze eigen router te kopen), tot dan kan ik jammer genoeg niet meedoen. Veel plezier in ieder geval!

Tof. Volgens mij is mijn privé toegang voor de room al weer weg, kom ook erg weinig op soulseek tegenwoordig. Maar zal wel weer een keer binnenvallen. Aankomende vrijdag wordt niets, helaas

En het is inmiddels 9 uur geweest. De wekelijkse Soulseek thema-avond is van start!

En op het moment is het niet druk, maar zou ik het toch als goed idee willen bestempelen want het is gezellig (met 3 man) en het gaat ergens over! , maar wat mij betreft kunnen we het thema morgen nog een beetje vervolgen, zodat ook GrafGantz nog mee kan doen..

The Scientist schreef:
maar wat mij betreft kunnen we het thema morgen nog een beetje vervolgen, zodat ook GrafGantz nog mee kan doen..

Ik zit al even klaar met popcorn, maar er gebeurt niet veel tot nog toe

GrafGantz schreef:

Ik zit al even klaar met popcorn, maar er gebeurt niet veel tot nog toe

owh... ik had hier van niemand gehoord dus verwachtte niemand, aangezien Masimo ook had gezegd dat ie er niet zou zijn... en ik was daarom even flink in de prgrammeerzone

Gast
geplaatst: vandaag om 20:12 uur

geplaatst: vandaag om 20:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.