MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Chess Records

zoeken in:
Net een mooie documentaire gezien op YouTube over het Chess label en wil eigenlijk wat dieper de muziek induiken. Nu weet ik dat er van dit label bijna te veel is om op te noemen maar waar kan ik volgens jullie het beste beginnen?

Muddy Waters - Folk Singer (1964) Een van mijn favorieten van Chess maar wellicht ook de meest bekende. Mooi label en volgens mij ter ziele...

Broem schreef:
Muddy Waters - Folk Singer (1964) Een van mijn favorieten van Chess maar wellicht ook de meest bekende. Mooi label en volgens mij ter ziele...

Zo dood als een pier, indeed. En het restant zweeft ergens in het Universal imperium; lang niet al het oude materiaal is nog als master beschikbaar, omdat dat deels is 'uitbesteed' door een eerdere overnemer om compilaties te laten maken.

Herinner met Doremi in Tilburg - t.o soos en 'huiswerkbegeleiding' Terra Nova - waar ik als mjumenneke aardig wat Chess vandaan heb gehaald. Zowel winkel als lp's zijn thans verzwonden - oh yes, Father I have sinned

The Rough Guide to Blues, zowel boek (tweedehands) als een aantal gelijknamige compilatie-cd's zouden een aardige intro kunnen zijn.

thanks:) en klopt inderdaad dat dit label halverwege de jaren 70, na het overlijden van oprichter Leonard Chess en een aantal keren doorverkocht te zijn, gestop is.. Helaas..

Dit lijkt me prima om te starten: The Chess Story (1996)

GrafGantz schreef:
Dit lijkt me prima om te starten: The Chess Story (1996)

Wie het breed heeft, laat het breed hangen?

The Chess Story 1947 - 1975 (15 Cds): Amazon.co.uk: Music

Available from these sellers: 2 new from £499.99

Minder bedeelden kunnen de delen per stuk kopen (tweedehands) voor ca 6 - 7 euro

Ik lees in het eerste bericht nergens iets over kopen, mijn beste

GrafGantz schreef:
Ik lees in het eerste bericht nergens iets over kopen, mijn beste

Spotifietsen, there you have me

The Essential Etta James. Period.

En daarna de chess-blues box , 4cD's

Spotify zal inderdaad mijn eerste bron zijn;) Thanks voor de tips tot nu toe!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:03 uur

geplaatst: vandaag om 20:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.