Genres / Hip-Hop / Uur van de Wolf: Soul!
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2006, 10:12 uur
Zijn er nog meer mensen die deze fenomenale 6-delige documentaire aanschouwt hebben?
0
geplaatst: 8 februari 2006, 10:22 uur
Ja, geweldige serie! Ik heb alleen de aflevering met Stevie Wonder gemist ! 

0
geplaatst: 8 februari 2006, 10:23 uur
Ja ik dus ook, was weg met school een paar dagen. Vergeten op te nemen. Ga even kijken of het op afleveringgemist.nl staat.
EDIT: staat er niet op. Alleen na te bestellen, kost weer geld.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 11:30 uur
Gister was de laatste aflevering met Mary J. Blige als hoofdpersoon. New Jack Swing, Swingbeat en de zogenaamde Hiphop-Soul werden behandeld.
Het laatste album van Mary, the Breaktrough, is van erg hoog niveau en één van mijn favoriete platen van dit moment. Daarom volgde ik deze aflevering met nog meer intresse.
Voor mij was de beste aflevering die over Sam Cooke en consorten.
Het laatste album van Mary, the Breaktrough, is van erg hoog niveau en één van mijn favoriete platen van dit moment. Daarom volgde ik deze aflevering met nog meer intresse.
Voor mij was de beste aflevering die over Sam Cooke en consorten.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 11:41 uur
Is dat dezelfde serie als waar Stax records in naar voren kwam? Inderdaad mooie serie, al spreekt het oudere werk mij natuurlijk het meest aan. 

0
geplaatst: 8 februari 2006, 11:47 uur
Jeanicious schreef:
Is dat dezelfde serie als waar Stax records in naar voren kwam? Inderdaad mooie serie, al spreekt het oudere werk mij natuurlijk het meest aan.

Onder andere. Het oudere werk is dan ook veel puurder. Maar die pure artiesten heb je soms nog steeds wel (ik noem Mary J. Blige in haar beginjaren en haar laatste CD)
VOnd gister wel leuk dat de voice-over het ook echt over de Getto had (uitgesproken zoals je het schrijft). Men heeft het toch snel over de Ghetto.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 12:53 uur
Heb jammer genoeg zo'n beetje alle afleveringen hiervan gemist 
Heb alleen die aflevering gezien dat het zuiden van Amerika onder de loep werd genomen (kwamen o.a. Aretha Franklin en Otis Redding in voor).
Leuke docu om te zien. Misschien dat 't eens wordt herhaald?

Heb alleen die aflevering gezien dat het zuiden van Amerika onder de loep werd genomen (kwamen o.a. Aretha Franklin en Otis Redding in voor).
0
geplaatst: 8 februari 2006, 13:01 uur
candice schreef:
Ik hoop het. Schijnt ook uit te komen op DVD.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 14:28 uur
Ik heb alleen de aflevering gezien over de funk, en dat vond ik erg interessant. James Brown is toch al een favoriete artiest van mij, en het was geweldig om die oude beelden van hem te zien. Ook Sly and the Family Stone, Stevie Wonder en George Clinton zijn natuurlijk toch wel boeiende artiesten 

0
geplaatst: 8 februari 2006, 14:29 uur
obsessed schreef:
Ik heb alleen de aflevering gezien over de funk, en dat vond ik erg interessant. James Brown is toch al een favoriete artiest van mij, en het was geweldig om die oude beelden van hem te zien. Ook Sly and the Family Stone, Stevie Wonder en George Clinton zijn natuurlijk toch wel boeiende artiesten

Helaas heb ik juist die aflevering gemist. Is dan ook de enige die ik gemist heb. Hoorde van een vriend dat hij ze alle op de pc heb staan. Dus kan ze strax allemaal nog een keer bekijken

0
geplaatst: 8 februari 2006, 15:00 uur
Ik heb er heel wat van gezien, gisteren helaas alleen het laatste stukje vanaf Mary J. Heb ik wellicht de oldschool gemist?
De Funkaflevering vond ik geweldig mooi. Prachtig ook dat je alle, maar dan ook alle geïnterviewden kent, van weer ander werk vaak ook. Echt iets om nog wel eens te zien. En: veel te weinig George Clinton natuurlijk.
De Funkaflevering vond ik geweldig mooi. Prachtig ook dat je alle, maar dan ook alle geïnterviewden kent, van weer ander werk vaak ook. Echt iets om nog wel eens te zien. En: veel te weinig George Clinton natuurlijk.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 15:04 uur
sq schreef:
Ik heb er heel wat van gezien, gisteren helaas alleen het laatste stukje vanaf Mary J. Heb ik wellicht de oldschool gemist?
Het ging vooral over de beginperiode van Mary. DAarnast was er aandacht voor de muziek van The Fugees, Bobby Brown, Beyonce en New Jack Swing.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 15:06 uur
Reijersen schreef:
(quote)
in de VARA-gids stond juist als tip om de serie op te nemen omdat vanwege allerlei rechten de serie juist waarschijnlijk niet op DVD zal verschijnen
de aflevering met Stevie Wonder en James Brown was trouwens misschien wel de mooiste
0
geplaatst: 8 februari 2006, 15:09 uur
ettettummu schreef:
in de VARA-gids stond juist als tip om de serie op te nemen omdat vanwege allerlei rechten de serie juist waarschijnlijk niet op DVD zal verschijnen
de aflevering met Stevie Wonder en James Brown was trouwens misschien wel de mooiste
(quote)
Bedankt voor de info.
Die aflevering heb ik dus net niet gezien
Ik vond de afleveringen over Sam Cooke, en de daaropvolgende met Otis Redding erg sterk.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 16:13 uur
ja
en de allereerste over Ray liet vrij duidelijk het ontstaan van Soul muziek zien
en de allereerste over Ray liet vrij duidelijk het ontstaan van Soul muziek zien
0
geplaatst: 8 februari 2006, 16:15 uur
Vond alleen de voice-over af en toe wat stuntelig in zijn uitspraak.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 18:55 uur
ettettummu schreef:
Nadeeltje: Stenders had het er vanochtend over dat er flink geknipt was in de aflevering zoals ie gisteren op Nederland 3 was
0
geplaatst: 8 februari 2006, 19:23 uur
dat snap ik dan niet, want een aflevering duurt toch gewoon zolang ie duurt
0
geplaatst: 8 februari 2006, 19:35 uur
Was deze serie niet al eens op de BBC? Daar heb ik wel wat van gezien.
0
geplaatst: 8 februari 2006, 20:17 uur
dat snap ik dan niet, want een aflevering duurt toch gewoon zolang ie duurt
En als er in geknipt wordt wat korter. Documentaires worden op de Nederlandse tv zelden volledig getoond.
0
geplaatst: 9 februari 2006, 12:57 uur
Heb de gehele serie nu op mn pc-tje staan 
Binnenkort maar eens bekijken (vooral die gemiste 5e aflevering)

Binnenkort maar eens bekijken (vooral die gemiste 5e aflevering)
0
geplaatst: 9 februari 2006, 13:03 uur
0
geplaatst: 10 februari 2006, 18:03 uur
maar ik bedoel dat er dan in elke aflevering geknipt moet zijn, omdat dus een aflevering precies duurt wat ie duurt
0
geplaatst: 24 februari 2006, 20:32 uur
Zeker gekeken. Alleen de laatste aflevering viel een beetje tegen, ik had het idee dat Mary J Blige en Beyonce een beetje werden overschat. Outkast of Alicia Keys had me leuker geleken als laatste aflevering.
All-time soul-favorieten waren:
James Brown - Papas Got a Brand New Bag
Aretha Franklin - Respect
Otis Redding - Sittin on the Dock of the Bay
En door de documentaire is het bewonderen van deze muziek alleen maar gestegen.
Ik ben nooit meer nummers tegengekomen van dat niveau. Alleen Kanye West komt met Roses wel redelijk in de buurt.
All-time soul-favorieten waren:
James Brown - Papas Got a Brand New Bag
Aretha Franklin - Respect
Otis Redding - Sittin on the Dock of the Bay
En door de documentaire is het bewonderen van deze muziek alleen maar gestegen.
Ik ben nooit meer nummers tegengekomen van dat niveau. Alleen Kanye West komt met Roses wel redelijk in de buurt.
0
geplaatst: 27 februari 2006, 13:54 uur
Luc: Outkast lijkt mij geen soul. Maar vond inderdaad ook de laatste aflevering de minste. Het meest heb ik genoten van de aflevering met Sam Cooke.
Mary J. Blige heeft zeker wel veel betekent voor wat de hedendaagse R&B/Soul is. Luister alleen maar naar haar laatste cd.
Beyonce/Destiny's Child werden inderdaad teveel de hoogte in geprezen.
Alicia Keys lijkt mij nog niet iemand die het genre gemaakte heeft tot wat het nu is. Vooral omdat ze nog niet zo lang bekend is en met 2 albums nog niet dusdanig iets heeft klaargespeeld als Mary J. wel gedaan heeft. Maar Alicia Keys komt zeker wel op dat niveau.
Mary J. Blige heeft zeker wel veel betekent voor wat de hedendaagse R&B/Soul is. Luister alleen maar naar haar laatste cd.
Beyonce/Destiny's Child werden inderdaad teveel de hoogte in geprezen.
Alicia Keys lijkt mij nog niet iemand die het genre gemaakte heeft tot wat het nu is. Vooral omdat ze nog niet zo lang bekend is en met 2 albums nog niet dusdanig iets heeft klaargespeeld als Mary J. wel gedaan heeft. Maar Alicia Keys komt zeker wel op dat niveau.
0
Martino
geplaatst: 1 maart 2006, 12:41 uur
Die bullshit over die ouderwetse soul, damn. Is toch totaal niet interessant om naar te kijken. Vergeleken met de soul van nu stelt het echt helemaal niks voor toendertijd.
0
geplaatst: 1 maart 2006, 13:58 uur
Martino schreef:
Die bullshit over die ouderwetse soul, damn. Is toch totaal niet interessant om naar te kijken. Vergeleken met de soul van nu stelt het echt helemaal niks voor toendertijd.
Tuurlijk jongen. Jouw favoriete artiesten zouden zich echt kapot lachen om zo'n uitspraak Die bullshit over die ouderwetse soul, damn. Is toch totaal niet interessant om naar te kijken. Vergeleken met de soul van nu stelt het echt helemaal niks voor toendertijd.
.
0
moviefreak#1
geplaatst: 1 maart 2006, 14:06 uur
Martino schreef:

De soul van nu had niet eens bestaan zonder de ouderwetse soul. Daarbij, zoals kos ook al aangaf, zijn al de nieuwe artiesten enorm fan van de ouderwetse soul.
0
geplaatst: 15 maart 2006, 22:45 uur
Hoi allemaal,
Ik zoek de vierde aflevering van de serie SOUL!, uitgezonden door "het uur van de wolf". Het is volgens mij de aflevering met Otis Tedding e.a.
Wie heeft hem opgenomen op vcd/dvd of iets dergelijks.
Fred
[email protected]
Ik zoek de vierde aflevering van de serie SOUL!, uitgezonden door "het uur van de wolf". Het is volgens mij de aflevering met Otis Tedding e.a.
Fred
[email protected]
0
geplaatst: 17 maart 2006, 09:57 uur
Fredvan Bethem schreef:
Hoi allemaal,
Fred
[email protected]
Hoi allemaal,
Fred
[email protected]
Ben bang voor je dat het allemaal moeilijk te verkrijgen is.
* denotes required fields.