menu

Genres / Hip-Hop / Hip-hop hotspots in New York

zoeken in:
avatar van Chrisseh
Hi iedereen! Ik ga binnenkort naar New York - eindelijk! - en het lijkt me supertof om een beetje de hiphop cultuur plekken aan te doen. Zat natuurlijk al te denken aan 1520 Sedgwick Ave, en baal als een stekker dat ik Fat Beats niet meer mag meemaken, maar er zijn vast een stuk meer toffe plekken waar de hiphop fanatici hier op MuMe vanaf weten. Als iemand tips heeft - bepaalde straten, memorials, maar ook concerthallen oid - hoor ik het graag! Dank alvast

bennerd
Je hebt hier mogelijks helemaal niks aan, maar heb tijdens het rondstappen in NY keihard Gang Starrs The Militia door mijn koptelefoon laten knallen en het leek alsof er iets klikte. De sfeer van de muziek de sfeer van de locatie.

Heb helaas geen concrete tips voor jou, maar ik volg graag mee voor de volgende keer dat ik er ben. Veel plezier in elk geval. Waar verblijf je?

bennerd
Djeez, ik heb bovenstaande al eens ergens gezegd hier. Thanks ZAP!.

avatar van Chrisseh
bennerd schreef:
Je hebt hier mogelijks helemaal niks aan, maar heb tijdens het rondstappen in NY keihard Gang Starrs The Militia door mijn koptelefoon laten knallen en het leek alsof er iets klikte. De sfeer van de muziek de sfeer van de locatie.

Heb helaas geen concrete tips voor jou, maar ik volg graag mee voor de volgende keer dat ik er ben. Veel plezier in elk geval. Waar verblijf je?
Haha dank, was zeker van plan om met lekker dikke NY hiphop in m'n oren de stad te verkennen, komt goed. Gang Starr is zeker een goede suggestie!

Ik zit in paar dagen in Midtown Manhattan, paar dagen in Brooklyn!

avatar van MJ_DA_MAN
Ik heb er in 2019 een Birthplace of Hip Hop-tour gehad via Hush Hip Hop Tours, onder leiding Reggie Reg van de Crash Crew (maar ik lees meer legendarische namen als guides staan). Deze was zowel per bus als te voet, en bracht je naar alle belangrijke hiphop-plakken in Harlem en The Bronx onder uitstekende en enthousiaste begeleiding van Reggie. Een absolute aanrader. Je kan er ook andere (goedkopere) tours boeken, maar deze heeft alles wat je zoekt als hiphopper!

avatar van Osiris Apis
Malik Phife Dawg Way
Op Linden Boulevard (represent represent) heb je een muurschildering van ATCQ.

avatar van Michiel Cohen
Het is weliswaar niet in New York maar wel er vlak bij.


Englewood, New Jersey - Wikipedia - en.wikipedia.org
96 West Street
Englewood, NJ 07631

avatar van Chrisseh
MJ_DA_MAN schreef:
Ik heb er in 2019 een Birthplace of Hip Hop-tour gehad via Hush Hip Hop Tours, onder leiding Reggie Reg van de Crash Crew (maar ik lees meer legendarische namen als guides staan). Deze was zowel per bus als te voet, en bracht je naar alle belangrijke hiphop-plakken in Harlem en The Bronx onder uitstekende en enthousiaste begeleiding van Reggie. Een absolute aanrader. Je kan er ook andere (goedkopere) tours boeken, maar deze heeft alles wat je zoekt als hiphopper!

Ja, deze was ik tegengekomen, goed om te horen dat het het waard is! Deze komt op de lijst.

@Osiris Apis, dank! Had ik nog niet van gehoord, gaan we ook proberen aan te doen. Heerlijk hoe je de 'represent represent' letterlijk in je hoofd hoort als je het leest haha.

@Michiel Cohen, moet even kijken of hier kom, maar dank voor het meedenken!

avatar van ForWhomThePeteTolls
Universal Hip Hop Museum in The Bronx mag zeker niet ontbreken... Ik wil alleen al daarvoor nog een keer terug. De talloze basketballcourtjes vol met graffiti midden in the boroughs zijn ook echt een aanrader (zeker als je graffiti-volger/fanatiekeling bent zoals ik) dat ademt echt Hip Hop. Amphi Theatre is niet meer, misschien even langs The Apollo lopen en als je dan toch in Harlem bent even wat platenzaakjes daar bezoeken (die zitten er meerdere heel dope...nou ja, mijn ervaring is van 2002...). Anyway enjoy, en ik zou zeggen de eerste joint die je draait als je echt ergens bent is NY State of Mind van Nas over je koptelefoon...

avatar van Chrisseh
ForWhomThePeteTolls schreef:
Universal Hip Hop Museum in The Bronx mag zeker niet ontbreken... Ik wil alleen al daarvoor nog een keer terug. De talloze basketballcourtjes vol met graffiti midden in the boroughs zijn ook echt een aanrader (zeker als je graffiti-volger/fanatiekeling bent zoals ik) dat ademt echt Hip Hop. Amphi Theatre is niet meer, misschien even langs The Apollo lopen en als je dan toch in Harlem bent even wat platenzaakjes daar bezoeken (die zitten er meerdere heel dope...nou ja, mijn ervaring is van 2002...). Anyway enjoy, en ik zou zeggen de eerste joint die je draait als je echt ergens bent is NY State of Mind van Nas over je koptelefoon...
Ha thanks man. Universal Hiphop Museum klinkt heel goed.

Jullie hebben me sowieso op het idee gebracht om even een NY playlist op te stellen

avatar van ForWhomThePeteTolls
UHHM is nog wel in opbouw, maar volgens google en meerdere sites zijn er al gedeeltes die open zijn en waar je kunt kijken.

avatar van JLjuju
Chrisseh schreef:
, en baal als een stekker dat ik Fat Beats niet meer mag meemaken


Ik kan je niet veel bruikbare tips geven verder, maar weet dat ik eens half Manhattan heb afgelopen om naar Fatbeats te gaan, letterlijk op het adres was gearriveerd, en het vervolgens nooit gevonden heb omdat ik niet wist dat het op de 2e etage van het gebouw lag... Dus dan zal je vast blij zijn dan je dat niet meer kan overkomen.

avatar van MAS
MAS
Ik heb helaas geen tips, maar ik weet wel dat Rene1979 er 'vroeger' regelmatig heen ging. Hij zal wel wat tips voor je hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:09 uur

geplaatst: vandaag om 07:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.