MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hulp gevraagd aan LL Cool J fan(s)

zoeken in:
Gup
Hallo!

Wie kan mij helpen met de betekenis/vertaling/achtergrond van het nogal opwindende nummer "Doin'it"?

Heb bijna de hele tekst wel kunnen vertalen maar de verhaallijn valt niet bij mij. Het is een dialoog tussen man/vrouw en hij wil maar 1 ding, zij ook maar toch..? Waar staan Queens en Brooklyn bekend om? Is dat de clou?

Alvast bedankt voor je hulp!

Volgens mij zoek je er teveel in. Zowel "de man" als "de vrouw" hebben er wel zin in, en lopen elkaar een beetje op te geilen. Hij komt uit Queens, zij uit Brooklyn.

Gup
Hm... heb ik wel vaker last van. Maar toch stelt zij "het moment" steeds uit.

"wait, wait daddy, many niggaz ago, I was a young girl listening to how you flow, Now's my chance to hit you off daddy I'm grown".. enz.

"Word life, I like the way the ep went down
Go to sleep, tomorrow I'll take you back downtown"

Doen ze het nou wel of niet???

Lijkt me echt een nummer met een verborgen boodschap ofzoiets.

Diepgang ten top inderdaad...

Gup
okee, dan geef ik het op..

Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval!

"wait, wait daddy, many niggaz ago, I was a young girl listening to how you flow, Now's my chance to hit you off daddy I'm grown".. enz.

Blijkbaar een jonge fan die nu wel volwassen genoeg is om een interessant lustobject te zijn voor LL.

"Word life, I like the way the ep went down
Go to sleep, tomorrow I'll take you back downtown"

En het was genieten geblazen voor ome LL.

(denk ook dat je er te veel in zoekt )

Kos
Gup schreef:

Lijkt me echt een nummer met een verborgen boodschap ofzoiets.
.

eazyfan
LL is CRAP mensen kennen jullie 2nd Round KO dan niet

Snowman
eazyfan schreef:

Die kennen we wel Canibus is ook goed, maar dit gaat over LL. Geef voor de verandring eens een menig in plaats van een negatieve schreeuw.

Ik vond het ''Mama Said Knock You Out" eigenlijk veel scherper.

eazyfan
Conway Twitty schreef:
Ik vond het ''Mama Said Knock You Out" eigenlijk veel scherper.

ja maar die was niet egt een diss vond ik.

eazyfan
Mama Said Knock You Out:
LL Cool J-versie: als die een CanibusDiss is dan lach ik me rot,wat een craptrack
Canibus-versie: is geen diss wel top

Ach weet je wat het is? Als ik eazyfans reply's hier zo lees dan weet ik gewoon dat hij zich op veel gebieden nog goed kan verdiepen in de HipHop. Ik bedoel als je alleen de absolute mainstream volgt dan kan ik begrijpen dat je Eazy E ziet als een van de grondleggers van de Hip Hop. Om hier heel het het werk van LL Cool J maar af te doen als crap vind ik dan ook maar kortzichtig. Canibus heeft een lekkere plaat uitgebracht die ik nog geregeld draai maar ga nu niet doen of zijn werk zo zaligmakend is.
Vooral z'n laatste album hiphop for sale (what's in a name)is toch bijzonder matig te noemen.

Ik heb nu een paar honderd hiphop albums maar ik blijf mezelf nog steeds als newbie zien, simepweg omdat er nog zoveel te ontdekken valt en je met uitspraken over het beste of grondlegger avn hiphop toch altijd weer andere artiesten tekort doet.

eazyfan
wow oke sorry man.en ik volg wel alles.

eazyfan schreef:
(quote)

ja maar die was niet egt een diss vond ik.

Is ook geen diss, maar zeker wel een lekkere track

eazyfan schreef:

Ik vind dat wel heel kortzichtig om LL crap te noemen. Ik ben ook geen fan van LL, maar hij heeft zijn steentje zeker wel bijgedragen aan hiphop. En 2nd Round K.O. is een goede diss maar dan raad ik je aan The Ripper Strikes Back van LL Cool J ook eens te luisteren. Minstens zo goed

Gast
geplaatst: vandaag om 01:08 uur

geplaatst: vandaag om 01:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.