MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wat is het bekendste nummer van Funkadelic?

zoeken in:
sq
Ik moet zaterdag draaien voor een redelijk groot publiek, en ik heb een verzoekje om daar ook een Funkadelic te draaien. Voor mijzelf zou ik dan wel uit een stuk of 5 kunnen kiezen, maar de vraag is dan: bestaan er eigenlijk wel 'algemeen bekende' Funkadelic-nummers? Ik geloof niet dat ze in de hitparade (althans in NL-B) ooit iets hebben gepresteerd.

Ofwel: wat is het bekendste Funkadelic-nummer, dan wel het nummer wat jij zou uitkiezen? Oh ja en het moet dansbaar zijn, dus niet iets als Maggot Brain ( ) ofzo.

(Not Just) Knee Deep misschien.

sq
Knee Deep vind ik zelf de beste, en dank in elk geval voor je reactie, T.O.

Ik weet dat er daarnaast minstens één MuMe-gebruiker is met "One Nation Under a Groove" als favoriet.

Graag dus nog meer reacties van anderen, ook of juist degenen die Funkadelic niet zo goed kennen. En dus: wie weet er welk nummer het meest ook door anderen wordt gekend?

sq schreef:

Ik weet dat er daarnaast minstens één MuMe-gebruiker is met "One Nation Under a Groove" als favoriet.

Ja, nu je het zegt, deze is nog bekender denk ik. Ik dacht even dat die van Parliament was namelijk.

Dr. Funkenstein

Ruim een 4 maanden te late reactie waarin ik alleen maar T.O. kan bevestigen: ik geloof dat (Not Just) Knee Deep en One Nation Under a Groove de bekendste zijn. Die kom je ook het vaakst tegen op Funkcompilaties.
Dr. Funkenstein is bij mijn weten niet van Funkadelic maar van Parliament (en ik weet ook niet of die zo bekend is). Maar ach, wat maakt het uit: P-funk is P-funk, om met een clichézin te eindigen.

george clinton schreef:
Dr. Funkenstein is bij mijn weten niet van Funkadelic maar van Parliament
Inderdaad

Atomic Dog (heeft snoop dog bekend gemaakt geloof ik; snoop doggy do-oo-oog en bow wow wow jippie yow jippie yeh)

top 10:

1. Comin' Around The Mountain
2. Dr. Funkenstein
3. Maggot Brain
4. (not just) Knee Deep
5. Who's A Funkadelic?
6. Atomic Dog
7. Cool Joe
8. Bulletproof
9. We Want The Funk
10. Cosmic Slop

Hm, is Atomic Dog geen solo project van george Clinton? Is "We want the funk" niet van Parliament? Wel beiden bands van Clinton.

Ik houd zelf van Mommy ,whats a funkadelic ! geweldig nummer! Die pompende bass en die trage beat! Dit is echte lekkere funk!

De meest bekende nummers van Parliament ze zijn toch volgens mij Flashlight en Aquaboogie!

De volledige naam is toch ''Parliament Funkadelic'' ?

Volgens mij zijn dat 2 groepen, Parliament en Funkadelic

One Nation Under a Groove denk ik gewoon.

Volgens mij is het feestje al ruim 3 jaar geweest.

Oh dat is wel heeel erg dom van me

Was het leuk?

sq
Ik draai wel eens vaker, en er komen altijd weer feestjes. Input blijft dus welkom. Op het betreffende feestje heb ik -shame on me - geloof uiteindelijk geen Funkadelic gedraaid (maar wel iets van Parliament).

Gast
geplaatst: vandaag om 16:26 uur

geplaatst: vandaag om 16:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.