MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Anderstalige hiphop

zoeken in:
Zijn 'r hier ook liefhebbers van anderstalige hiphop? Ik denk dan aan niet-Nederlands/Engels. Persoonlijk vind ik Franse hiphop wel flex zoals Starflam en IAM. Heeft iemand nog andre aanraders?

Celtic Mistique vind ik een fantastische cd van Manau. Franstalige rap bekend van de hitsingle La Truibu de DAna.

Reijersen schreef:
Celtic Mistique vind ik een fantastische cd van Manau. Franstalige rap bekend van de hitsingle La Truibu de DAna.

Dat is nog altijd Panique Celtique, en om dat nou zo'n topper te noemen . Mwoah, al tribu de dana en l'avenir est un longe passe zijn de sterke nummers.

Een topper die ik de laatste tijd veel luister is
MC Solaar, en dan de oude albums. Paradasique, Prose combat en Qui seme le vent...

Starflam blijft natuurlijk top, het album survivant is een absolute klassieker. dan heb je IAM en de inviduele artiesten zoals Shurik'n, Freeman, Akhenaton en Imothep.
Imothep zijn voornamelijk instrumentals maar wel erg goed. Ook de andere hebben goede individuele albums.

Disziz la peste vind ik erg goed, maar die hebben echt een aparte stijl. Komen uit Senegal en veel Afrikaanse invloeden dus. Arsenik - quelque goutes suffisent is ook wel een lekker album. Eska crew maakt ook wle leuke dingen. Faf larage een collabo album met mensen van IAM en anderen is ook aan te raden. Fonky family - art de rue, ook een kwalitatief goed album. Lunatic - Mauvais Oeil ook erg goede beats. Ministre AM - 95 -2000 (beste nummers) ook erg relaxt.
En NTM mag natuurlijk niet evrgeten worden, ook een van de pioniers in de Franse Hiphop.

Verder heb ik de twee soundtracks van de films taxi I en taxi II nog, daarop veel verschillende atrtiesten leuk om nieuwe artiesten mee te ontdekken

Revo schreef:
(quote)

Dat is nog altijd Panique Celtique, en om dat nou zo'n topper te noemen . Mwoah, al tribu de dana en l'avenir est un longe passe zijn de sterke nummers.

stomstomstom dat ik de titel fout heb.

maar vind het een erg vermakelijk cd'tje. Ondanks dat ik niks van het Frans versta.

Franse hiphop: MC Solaar is een van de bekendste

Check La Fouine eens

La Mala Rodríguez
Teriyaki Boyz
Die Fantastischen Vier
Articolo 31

Thx voor de tips!
@revo: Donne-moi de l'amour is ook het luisteren waard.

IAM - L'Ecole du Micro d'Argent en Shurik'n - Ou Je Vis behoren tot mijn favoriete albums aller tijden

En wie ook in de gaten gehouden moet worden is Salah Edin, die momenteel aan zowel zijn Arabisch- als zijn Nederlandstalig debuut werkt. Een geweldige emcee.

hmm zijn er nog anderstalige hiphop muziek? anders dan frans?
ik zelf ken nog een portugees liedje (IK VIND HET NIET GOED, LAAT DAT EVEN DUIDELIJK WEZEN!!)
van BossAC - Hip Hop (sou eu és tu)

Elke taal zal wel hiphop voortbrengen.
Maar ik kan me niet voorstellen hoe Duitse hiphop klinkt

Bij Rayman is laat was laatst een Duitse rapgroep, klonk wel grappig alleen zaten ze achter een scherm en speelden ze een beetje een poppenkast.

Apenootje schreef:
Elke taal zal wel hiphop voortbrengen.
Maar ik kan me niet voorstellen hoe Duitse hiphop klinkt

Die fantastischen Vier was in de jaren `90 een heel leuk hip hop groepje uit Duitsland. Ze hadden zelfs een bescheiden hitje.
de titel: Die Da

Kos
En Ein Tag am Meer uiteraard .

Franstalig verplichte kost:
Sinik met 'Le main sur le coeur'
Sniper met 'Grave dans la roche'
Explicit Samourai van SSC met R.A.P.

Kool Shen, Fabe, Oxmo Puccino zijn ook best aardig.

Als je perse Duitse hiphop wilt: Creutzfeld & Jakob met Gottes Werk und Creutzfeld's Beitrag

Ik ben verslaafd geweest aan het nummer Nos Pires Ennemis van Kool Shen feat. Disziz La Peste.

Ook Akhenaton vind ik wel vet. Ik zal eens in de CD-kast van mijn vader kijken voor meer Franse hiphop.

aslan (crew)

Mexicaanse hiphopartiesten als Dyablo en Mexicano 777 zijn ook zeker aan te raden.
Probeer van Mexicano 777 - Madre No Llores, Pas La Kalle, Bandera maar eens. Van Dyablo vind ik El Juega De La Vida, Pecado Mortal, El Fin, Yo Solo erg sterk.
Het Cubaanse Orishas maakt ook goede hiphop

Sinik ! z'n cd is nog steeds ongeëvenaard in het Franse hiphopcircuit.

IAM en Teriyaki Boyz ken ik wel. Wat ik ervan heb gehoord bevalt me wel. Leuke muziek. Japanse hiphop vind ik ook al snel interessant, al ken ik er niet zoveel van.

In Genres > R&B en Hip-Hop > Franstalige Rap:

Ik vraag me af of er hier ook fans zijn van Franstalige rap/hiphop. Ik had eerder helemaal niks met hiphop/rap totdat wat franstalige nummers hoorden. Het is echt fantastisch. Mensen die zich aangesproken voelen; reageer!

Franstalige rap als in welke bands ? Ik ken alleen Manau- La tribu de dana, leuk nummer

Klinkt verschrikkelijk (Frans is nooit m'n taaltje geweest )

Vorig jaar heb ik in de Franse les een nummer moeten vertalen van een Franse rapper, maar ik ben zijn naam vergeten
Het ging over Parijs.

jowietje schreef:
Klinkt verschrikkelijk (Frans is nooit m'n taaltje geweest )

Meen je dat nou echt? Frans is denk ik de enige taal ter wereld die meer geschikt voor rap dan Engels. Thaise rap of rap uit Groenland, dat klint pas verschrikkelijk

Mojo Pin
MC Solaar

Mojo Pin schreef:
MC Solaar

Die was het die we vorig jaar op school besproken hebben

is al een topic over

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.