MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Straight Outta Compton of It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back??

zoeken in:
eazyfan
wel ik had deze discussie met plaatedraaier op Straight Outta Compton.en ik wou eens jullie mening weten.welke vind je beter en waarom??
mijn mening gaat naar Straight Outta Compton.en de reden is omdat dat album zo VET is op alle vlakken en veel beter dan It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back.de raps zijn beter de beats ook.PE ben ik ook fan van maar ze zijn gewoon een stuk minder en It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back is ook niet bepaald om over naar huis te schreeuwen.ok ja nu kun je dat ook zeggen van Straight Outta Compton maar die is veel beter en naar mijn persoonlijke mening mijn favo-album ooit.

Relax
ken die van public enemy neit en ik vind ze beetje iritant.. dus NWA

Straight Outta Compton heb ik niet helemaal, maar van PE ben ik niet zo'n fan. Ze zijn niet echt mijn stijl, het album heb ik wel van hun, van NWA dus niet helemaal. Maar ik kan nu al zeggen dat ik voor NWA kies. Maar het album van PE is in het algemeen wel (klein beetje) meer een klassieker. Werd op een site beschouwd als het beste rap-album ooit.

Ondanks dat ik beide platen erg goed vind, wint hier toch echt Public Enemy.
NWA is wat meer macho tekst en zie mij een evil neger zijn.
Wij zitten in een gang en tja, gangsterrap dus. Muzikaal vind ik ze ook wat minder agressief dan Public Enemy. Hoewel ik de rap-stijl en stem van Eazy E wel geweldig vind.

Public Enemy is dus wat meer politiek en minder macho. Don`t Believe the Hype, She Watch Channel Zero en Rebel Without a Pause liggen wat mij betreft op een hoger niveau.
En muzikaal gezien ook een stuk agressiever met al die noiz.
M.a.w.
NWA rapt over zwart zijn in een gang in Amerika. En de daarbij behorende opschepperij en bitch en fuck roepend.
Public Enemy heeft het over het onrecht wat de zwarte amerikaan wordt aangedaan in het door blanken overheerste Amerika.

Klopt ja, maar ik vind voornamelijk de beats van PE niet altijd goed, en daarom verkies ik NWA boven ze. Tekstueel gezien is PE beter ja, zie nummers als Black Steel In the Hour of Chaos en Rebel Without A Pause. Maarja persoonlijk NWA dus, de tekst van Straight Outta Compton is ook zeker goed voor een klassieker.

Relax
PE zit alleen maar lompe refreinen te maken wat mij zwaar iriteerd, en de raps stellen ook niet al teveel voor naar mijn mening...
Beats zijn heel eentonig en dat hele gejuich erdoor heen is gewoon lomp..
Echt compleet niet voor mij gemaakt

Kos
.

Doet pijn Kos?

Public Enemy sla ik ook net iets hoger aan. Hebben gewoon betere platen uitgebracht.

Kos
Mja, smaken verschillen, maar de kritiek van Relax over lompe refreinen etc. gaat wel erg ver.

Snowman
Public Enemy, BRING THE NOISE

Relax schreef:
PE zit alleen maar lompe refreinen te maken wat mij zwaar iriteerd, en de raps stellen ook niet al teveel voor naar mijn mening...
Beats zijn heel eentonig en dat hele gejuich erdoor heen is gewoon lomp..
Echt compleet niet voor mij gemaakt

Ik heb nu niet de indruk dat jij het over de cd
'It takes a Nation of Millions To Hold Us Back
' hebt. Dat gejuich is bij 1 nummer.
Lompe refreinen
Dat over "If you fuck with me, I`ll fuck with you" en
'bitches" dat is NWA

Heb vroeger ooit allebei de cd`s van iemand geleend. Destijds vond ik NWA wel gaan en PE kon ik niet naar luisteren.
Enkele jaren later heb ik me opnieuw eraan gewaagd, en toen beviel het mij wel.
N.W.A. `s album vind ik persoonlijk stukken beter van mij mag je PE`s album een klassieker noemen, ma bij mij in huis komt ie er echt niet in.
Ik vind de beats van NWA veel malen beter, eveneens als de teksten en flow. (met name Ice Cube, die flowt gewoon mega)
Eigenlijk vink Public Enemy maar niks, ze hebben het gewoon net niet op alle gebieden, ze kunnen dan wel rappen over de vernedering van de zwarte mens in Amerika (allemaal heel algemeen, en niks nieuws), N.W.A vind ik al een stapje verder, ze hebben het ook daadwerkelijk over ``THe Hood`` een plek waar de meesten onderdrukten zwarte mensen wonen en bij elkaar komen.

Straight outta compton krijgt dus mijn voorkeur, is ook beetje meer Ganstarap en daar hou ik van.

Marcel²
Moeilijk moeilijk, ik vind alle twee de albums erg goed.

Misty44 schreef:

Ik vind de beats van NWA veel malen beter, eveneens als de teksten en flow.

Nou hoewel ik ook NWA verkies moet ik wel zeggen dat de teksten van PE veel beter zijn dan die van NWA. Als je dit nu zegt betwijfel ik of je daadwerkelijk goed naar PE hebt geluisterd.

Beide ontzettend goed, maar N.W.A. net een klein beetje beter

Snowman
N.W.A. is vooral erg stoer doen. PE was revolutionair.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Nou hoewel ik ook NWA verkies moet ik wel zeggen dat de teksten van PE veel beter zijn dan die van NWA. Als je dit nu zegt betwijfel ik of je daadwerkelijk goed naar PE hebt geluisterd.

O ja, ik heb het geprobeerd althans ( heb de cd cker 2 maal volledig geluisterd), ma ik kan er gewoon niet naar luisteren, het klinkt voor mij te primitief ofzo, kan dat ook niet goed uitleggen, ma PE vind ik echt afgrijselijk om na te luisteren, het raakt of pakt me op geen enkel vlak.
Kan me er gewoon niet in inleven, helaas.

N.W.A. waren pioneers.. van de shit die ik van N.W.A. ken.. kies ik hun boven Pe alleen al omdat ice cube, dr dre en eazy e allemaal apart al velen maten boven pe uitsteken.. als je over pe praat praat je meer over vroeger vind ik, hoewel ze nog steeds albums uitbrengen. het is allemaal al gedaan en It takes a nation of millions to hold us back, dat album is chill. die teksten zijn goed, en die beats gaan wel maar vergleke met nwa... maarja Toch vind ik it takes a nation... goed en nog steeds beter simpel omdat ik Straight Outta Compton (nog) niet heb... maar kwa groep kies ik voor Nwa

Kos
Misty44 schreef:

O ja, ik heb het geprobeerd althans ( heb de cd cker 2 maal volledig geluisterd), ma ik kan er gewoon niet naar luisteren, het klinkt voor mij te primitief ofzo
Wacht even...je vind N.W.A's teksten geweldig....maar die van Public Enemy te primitief....?

.

.

Tja, niet gek dat 50 Cent zo populair is bij de kids tegenwoordig blijkbaar

Hoewel ik zelf ook nog net een ''kid'' ben heb ik die fase al gehad

T.O. schreef:
Tja, niet gek dat 50 Cent zo populair is bij de kids tegenwoordig blijkbaar

komt natuurlijk door die diepzinnige teksten.

Kos schreef:
(quote)
Wacht even...je vind N.W.A's teksten geweldig....maar die van Public Enemy te primitief....?

.

.

Dat ik daarmee teksten bedoel maak jij ervan, ik zie het meer als het geheel.
Primitief is misschien niet het juiste woord, ma gedateerd dan. Das N.W.A. ook wel, maaar toch vink dat lekker klinken,sorry maar dat kan ik van PE echt niet zeggen.
Ehh, tsja tis mijn mening, ik vind het totaalplaatje ( beats, lyrics, flow) van PE niet lekker klinken, met name omdat het niet genoeg flowt, en heb er ook al bij gezegd dat Ice Cube voor N.W.A. wel een hoop bijdraagt aan flow.

Ma kijk het eens zo: ALs je de artiesten solo zou bekijken, dan vind ik dat N.W.A heel wat meer kwaliteit heeft te brengen dan PE. En dat komt er op de albums ok uit vind ik.
Kweet niet of PE members solo albums hebben gebracht, ik heb er igg noooit iets over gehoord, dus waren waarschijnlijk slechte, of ze zijn er niet.

platedraaier schreef:
(quote)

komt natuurlijk door die diepzinnige teksten.

Nee, komt omdat je hem genoeg op tv ziet momenteel en er verder geen 1 artiest is die hem dat nadoet op het moment. Kids zien alleen 50 als de grote man, en andere artiesten komen niet aan zijn niveau qua top 40 hits. En we leven verder in een maatschappij waarin hype`s de boventoon voeren. 50 hypt nu, hij heeft ook geen concurrentie, het wachtten is op het album van The Game, die heeft mischien kans om de populariteit op zich te nemen, ma dan moet ie wel van goede huizen gaan komen, want 50 heeft een flinke status opgebouwt bij bepaalde doelgroepen.

Kos
Zijn er wel, maar idd niet zo best.

Wat niets te maken heeft met de albums van de leden samen natuurlijk.

Misty44 schreef:
(quote)

50 heeft een flinke status opgebouwt bij bepaalde doelgroepen.

Ja, maar welke doelgroepen

En dat gezeur over PE. Ze zijn ook niet helemaal mijn stijl. Maar hun stijl is uniek en zeer belangrijk geweest voor de hiphop geschiedenis en behoren (niet persoonlijk) in het algemeen zeker in de top 5 rap-artiesten allertijden. Ik heb respect voor ze. En It takes a Millions...is ook niet echt mijn stijl album, maar de flow vind ik echt nix mis mee, Flava flowt een paar keer goed door, en vooral de teksten zijn echt goed, aleen qua beats vind ik ze niet echt bij me passen, en dat hebben de meesten. Ik heb ook hun album Fear Of a Black Planet, en die vind ik al wat beter persoonlijk, daar staan een paar persoonlijke favo's op zoals de ultimate-classic Fight the Power, 911 Is a Joke (leuk nummer), Welcome To The Terrordome (ook wel klassiekertje) en Burn Hollywood Burn die een geweldige tekst en opbouw bevat. Maar goed ik koos NWA dus op stijl, maar mijn respect voor PE blijf ik altijd houden.

voor mij blijven ze gewoon hun naam eer aan doen.

Public Enemy, zonder twijfel. NWA is goed absoluut, maar Chuck D is een geweldige MC. Zijn uitstraling en kracht zijn ongekend. En ik las ook dat iemand vond dat Dre, Ice Cube en Eazy E apart erboven uitsteken, maar Dre vind ik een hele zwakke MC die ook nog eens 4 van de 5 teksten door anderen laat schrijven. Eazy en Ice Cube zijn echt niet beter dan Ice-T en Schooly D. Daarbij was PE in hun ding echt het eerste. Zeker respect voor NWA, maar PE staat bij mij toich een treetje hoger.

Misty44 schreef:
(quote)

Nee, komt omdat je hem genoeg op tv ziet momenteel en er verder geen 1 artiest is die hem dat nadoet op het moment. Kids zien alleen 50 als de grote man, en andere artiesten komen niet aan zijn niveau qua top 40 hits. En we leven verder in een maatschappij waarin hype`s de boventoon voeren. 50 hypt nu, hij heeft ook geen concurrentie, het wachtten is op het album van The Game, die heeft mischien kans om de populariteit op zich te nemen, ma dan moet ie wel van goede huizen gaan komen, want 50 heeft een flinke status opgebouwt bij bepaalde doelgroepen.

Klopt, maar die doelgroep is niet de meerderheid van de hiphopliefhebbers, maar meer de wiggers, popliefhebbers en meelopers (wat ik ervaar dan). Bij hiphop zijn toch echt MF Doom, Immortal Technique, El-P etc een stuk populairder. En artiesten als T.I., Paul Wall, Mike Jones zijn momenteel net zo populair als 50 Cent. De Dirty South geeft echt genoeg concurrentie hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 01:24 uur

geplaatst: vandaag om 01:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.