Genres / Hip-Hop / The Chronic of The Chronic 2001 ?
zoeken in:
0
geplaatst: 29 mei 2006, 13:06 uur
Omdat er een aantal vergelijkingen op de site staan vind ik dit ook wel een goede. The Chronic of Chronic2001
Voor mij is het een moeilijke keus, zijn beide toppers. Ma 2001 heeft meer tracks en van alle tracks die erop staan kan ik ook niet zeggen dat ik er 1tje niet kan waarderen. Dat heb ik bij Chronic wel, staan gewoon 3 of 4 nummers op die ik doorzap.
Dus voor mij Chronic 2001.
Voor mij is het een moeilijke keus, zijn beide toppers. Ma 2001 heeft meer tracks en van alle tracks die erop staan kan ik ook niet zeggen dat ik er 1tje niet kan waarderen. Dat heb ik bij Chronic wel, staan gewoon 3 of 4 nummers op die ik doorzap.
Dus voor mij Chronic 2001.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 14:20 uur
De eerste Chronic is inderdaad een stuk beter, maar op de de chronic 2001staan de 2beste tracks van Dr Dre: Still Dre en Forget About dre.
Hopelijk laat Detox niet meer al te lang op zich wachten
0
Snowman
geplaatst: 29 mei 2006, 14:43 uur
koen schreef:
De eerste Chronic is inderdaad een stuk beter, maar op de de chronic 2001staan de 2beste tracks van Dr Dre: Still Dre en Forget About dre.
Dre Day & Nuttin but a g thang zijn ze beste nummers.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 15:12 uur
DRE day beste nummer?
nou nee, kan er zo al een stuk of 5 opnomen die veel beter zijn.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 15:14 uur
Kos schreef:
De eerste Chronic is heel, heel, heel veel beter in mijn ogen.
Ga ik 100% in mee. Vind 2001 ook grotendeels slecht.
koen schreef:
eind 2007 word het
Mijn favoriete staan zowel op Chronic als op 2001, die laatste vind ik nog wel gaan mede door die nummers (Forgot About Dre, Next Episode, Still Dre). Maar ja ik kies dus Chronic, waar ECHTE klassiekers opstaan zoals Nuthin But A G Thang, Dre Day en Lil Ghetto Boys. Ik snap ook niet dat 2001 zo hoog staat in de top 250 en albums die tig keer beter zijn zoals ATCQ - Midnight Marauders of Eric B & Rakim - Paid In Full er niet in staan. Maar goed...
0
Snowman
geplaatst: 29 mei 2006, 15:22 uur
Misty44 schreef:
DRE day beste nummer?
DRE day beste nummer?
Het blijft een mening maar toch heb ik gelijk.
0
Snowman
geplaatst: 29 mei 2006, 15:23 uur
Ik snap ook niet dat 2001 zo hoog staat in de top 250 en albums die tig keer beter zijn zoals ATCQ - Midnight Marauders of Eric B & Rakim - Paid In Full er niet in staan. Maar goed...
Precies.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 15:44 uur
Nummer 1 en 2 in mijn top10. Beide echter even goed, een onmogelijke keuze voor mij. De ene keer de ene, de andere keer de andere.
0
eazyfan
geplaatst: 29 mei 2006, 16:07 uur
2001 heeft wel betere beats maar ik ga voor The Chronic omdat de teksten daar veeel beter zijn.en ook omdat The Chronic nog van die coole gastartiesten heeft als Warren G.,RBX enzo... .2001 heeft ook coole gastartiesten maar veel domme als Eminem en andere modernere kerels.The Chronic is volgens mij veel beter.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 16:33 uur
eazyfan schreef:
2001 heeft wel betere beats maar ik ga voor The Chronic omdat de teksten daar veeel beter zijn.
2001 heeft wel betere beats maar ik ga voor The Chronic omdat de teksten daar veeel beter zijn.
Ik geloof dat je wat teksten betreft sowieso beter niet naar Dr.Dre kunt luisteren, of het nou The Chronic of 2001 is..
0
geplaatst: 30 mei 2006, 08:19 uur
0
Snowman
geplaatst: 30 mei 2006, 14:10 uur
Misty44 schreef:
Chronic maakt het altijd gezellig toch..?
(quote)
Chronic maakt het altijd gezellig toch..?
Niet echt

0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:16 uur
Kos schreef:
Zeker, zonder twijfel. Dit was samen met Doggystyle DE G-Funk.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:18 uur
Gyzzz schreef:
Ik geloof dat je wat teksten betreft sowieso beter niet naar Dr.Dre kunt luisteren, of het nou The Chronic of 2001 is..
(quote)
Klopt, zijn flow is niet goed en bijna geen 1 rap wordt door hem zelf geschreven. (Leuk weetje, Dre's rap uit Forgot About Dre is door Jay-Z geschreven)
0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:35 uur
Still D.R.E. is door Jay-Z geschreven, Forgot About Dre door Eminem
0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:35 uur
The Chronic verhoudt zich tot 2001 als Godfather 2 tot Godfather 3, in mijn nederige opinie
0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:38 uur
Jordy schreef:
Serieus? Ik had begrepen dat de rap van Dre door Jay-Z was geschreven... Die van Eminem is uiteraard wel door hem geschreven.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:42 uur
De naam S. Carter staat niet bij de credits (bij Still wel). Ik vind het zo ongelofelijk typisch Eminem, Dre's tekst op Forgot About Dre, dat ik nooit anders gedacht heb.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 21:49 uur
Dre is voor mij de beste producer ooit, maar in rappen nee.... verder houd ik nog van dj premier, cool & dre, alchemist, havoc, swizz beats, just blaze, mr. collipark, ron brownz, needlez damn er zijn goede producers 

0
geplaatst: 31 mei 2006, 10:04 uur
ma Dre was er een van het eerste uur, en zal in mijn opinie ook de beste blijven, alhoewel die Scott Torch ook aardig aan de weg timmert.
0
geplaatst: 31 mei 2006, 11:20 uur
Kwalitatief vind ik 2001 beter maar The Chronic was in die tijd natuurlijk een revolutie en (misschien wel) het meest invloedrijke hiphop album
0
geplaatst: 31 mei 2006, 11:57 uur
Misty44 schreef:
ma Dre was er een van het eerste uur, en zal in mijn opinie ook de beste blijven, alhoewel die Scott Torch ook aardig aan de weg timmert.
Scott Storch was een goede toetsenist en heeft in samenwerking met dre goede producties afgeleverd maar de dingen die hij alleen maakt vind ik op wat uitzonderingen na echt niet bijzonder..
Qua albums vind ik de eerste chronic wel beter, 2001 is wat ''schoner'' geproduceerd en is ook een erg vet album, maar de 1e is tekstueel leuker en vrijwel alle nummers zijn goed, bij 2001 staan er ook wat mindere tracks op.
0
geplaatst: 31 mei 2006, 12:26 uur
Van Scott Storch verwachte ik heel veel na Still D.R.E. maar tegenwoordig doet hij bijna niet anders dan "dirty-south''achtige beats voor b-artiesten als Fat Joe.
0
geplaatst: 31 mei 2006, 14:06 uur
Conway Twitty schreef:
Van Scott Storch verwachte ik heel veel na Still D.R.E. maar tegenwoordig doet hij bijna niet anders dan "dirty-south''achtige beats voor b-artiesten als Fat Joe.
ma hij is ook altijd maar onder contract geweest, gaat nu eindelijk voor zichzelf beginnen.
Als ie daarme een paar albums hebt gedropt mag je pas klagen vind ik.
0
geplaatst: 31 mei 2006, 15:57 uur
C Changes schreef:
Dre is voor mij de beste producer ooit, maar in rappen nee.... verder houd ik nog van dj premier, cool & dre, alchemist, havoc, swizz beats, just blaze, mr. collipark, ron brownz, needlez damn er zijn goede producers

Pete Rock mag hier ook niet ontbreken!
0
geplaatst: 1 juni 2006, 19:47 uur
C Changes schreef:

Alchemist is bagger geworden sinds hij bij die 50 Cent club is gaan horen. Als we het over goede producers hebben vergeet dan RJD2,Timbaland, MF DOOM , Mos Def en Pete Rock niet.
Swizzbeats is ook niet zobveel meer vond het zwaar tegenvallen op het laatste DMX album.
0
geplaatst: 1 juni 2006, 19:53 uur
Revo schreef:
Als we het over goede producers hebben vergeet dan RJD2,Timbaland, MF DOOM , Mos Def en Pete Rock niet.
Als we het over goede producers hebben vergeet dan RJD2,Timbaland, MF DOOM , Mos Def en Pete Rock niet.
Waar heeft Mos Def allemaal op geproduceerd? Niet op Black On Both Sides toch voor zover ik me kan herinneren.
0
geplaatst: 2 juni 2006, 10:50 uur
Gyzzz schreef:
Waar heeft Mos Def allemaal op geproduceerd? Niet op Black On Both Sides toch voor zover ik me kan herinneren.
(quote)
Paar nummers.. Maar om hem daarvoor nou grootste producer te noemen??
0
geplaatst: 13 juni 2006, 15:33 uur
Das gewoon Dr.Dre hij heeft daar niet voor niks een MTV Award voor gewonnen. (ma ik vind dat persoonlijk ook hoor)
Hij is ook de einge uit deze scene die zo`n award heeft, dat zegt wel genoeg denk ik.
Jammer dat hij zich de laatste tijd ook op projecten richt als Gwen Stefani, Eve en Mary J Blidge. Want daarom moeten wij allemaal langer wachtten op zijn eigen album en dat van Game.
Hij is ook de einge uit deze scene die zo`n award heeft, dat zegt wel genoeg denk ik.
Jammer dat hij zich de laatste tijd ook op projecten richt als Gwen Stefani, Eve en Mary J Blidge. Want daarom moeten wij allemaal langer wachtten op zijn eigen album en dat van Game.
0
geplaatst: 18 juni 2006, 13:12 uur
Ik zeg toch de Chronic want dat is toch meer een mijlpaal dan 2001. Neemt niet weg dat Dre op 2001 wel echt helemaal terug was en liet zien het nog te kunnen.
* denotes required fields.