MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wat is nou echt een Album dat je MOET kopen

zoeken in:
Relax
Ja, veel mensen zeggen IK KOOP ALBUMS, maar dat is juist het omgekeerde van wat ze doen
Maar wat is nou echt een album dat je MOET kopen, ik heb namelijk in mijn dorpje een winkel gevonden dat gewoon nog steeds Hip Hop Klassiekers verkoopt, zoals Boogie Down Productions
Nou, zegt het eens

Marrilion - Brave.......maar daar zit jij vast niet op te wachten.... je vraag is niet erg specifiek

bonothecat schreef:
Marrilion - Brave.......maar daar zit jij vast niet op te wachten.... je vraag is niet erg specifiek

Marrilion is geen R&B of Hip-Hop.

Marrilion - Brave

psychonaatje schreef:
R&B of Hip-Hop.
Dat zou ik inderdaad niet kopen

VanDeGriend schreef:
(quote)

VanDeGriend schreef:

Maar toch plaats je een bericht op het R&B en Hip-Hop-onderdeel van het forum. Volgens mij is er dan toch een soort verlangen in je om het te kopen. Alleen wil je er nog niet aan toegeven. Toe maar, VanDeGriend, geef je maar over aan die fijne hip-hopbeats.

Relax schreef:
Ja, veel mensen zeggen IK KOOP ALBUMS, maar dat is juist het omgekeerde van wat ze doen
Maar wat is nou echt een album dat je MOET kopen, ik heb namelijk in mijn dorpje een winkel gevonden dat gewoon nog steeds Hip Hop Klassiekers verkoopt, zoals Boogie Down Productions
Nou, zegt het eens

Ik denk dat je gewoon de albums moet kopen van de artiesten die jij het waard vind. Heel individueel dus. Ik heb albums als Illmatic, Enter the Wu-Tang, Life After Death, Great Adventures of Slick Rick, Capital Punishment , eigenlijk alles wat ik goed vind origineel. Maar goed, de beste tip die ik je kan geven is om bij de mensen die regelmatig posten op dit forum in hun top 10 te kijken. Daar zul je goede suggesties vinden om een aantal keer te luisteren en daarna eventueel te kopen.

Gang starr - Moment of thruth

Sietse
dat ene album van A tribe called quest (de eerste ofzo, ben te lui om de titel te zoeken) en Arrested Development - 3 years... etc

Sietse schreef:
dat ene album van A tribe called quest (de eerste ofzo, ben te lui om de titel te zoeken)

Nou hun eerste is niet echt een must-have, maar The Low End Theory en Midnight Marauders wel

Madvillain - Madvillainy

Ook vergeten in NL;
xzibit - Resteless

Improvision
Kanye West - College Dropout as je die nog niet zou hebbe, veeel beter dan Late Registration
Black Star - Mos Def & Talib Kweli are Black Star
Common - Like Water For Chocolate

Sietse
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

The Low End Theory

Die is ook wel goed ja, maar toch bedoel ik de eerste. Die andere ken ik niet.

People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm. Vind ik wel redelijk. Beter dan hun 2 laatste albums (Low Movement en Beats Rhymes & Life) in ieder geval.

Sietse
inderdaad

Nieuwe Ice Cube; Laugh now, cry later.
N.W.A. greatest hits

eazyfan
koop gewoon wat jij nice vind.

K-Os - Joyfull Rebellion is een zekere must have

MJ_DA_MAN schreef:
K-Os - Joyfull Rebellion is een zekere must have

Vond 'em erg tegenvallen.

Wel jammer, maar ik denk wel dat velen hem wel zullen waarderen

Raymzter - Rayacties... van Eige Bodem...

Mobb Deep - The Infamous
Muggs presents Soul Assassins 1 & 2
The Rza, Big Cap - Wu-tang Mix

en zo nog wel een groot aantal

Percee P- Legendary Status

die MOET iedereen in zijn bezit hebben

Melle K
Nas - Illmatic --> must have

Enter The Wu-Tang ook.
Er zijn echt gigantisch veel klassiekers het is maar waar je van houdt, wat ik super vind vind iemand anders misschien wel helemaal niks, dus ik zou zeggen luister zelf .

Brother Ali - Shadows on the sun

hoor je ook zeker in je collectie te hebben

Common - Ressurection

Notorious B.I.G. - Ready To Die
Notorious B.I.G. - Life After Death
Ghostface Killah - Fishscale
Wu-tan Clan - Enter the Wu-tang (36 Chambers)
Nas - Illmatic

Relax
Ik weet al een nieuwe

Chino XL - Poison Pen

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.