MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Gejatte Teksten

zoeken in:
Plaats hier teksten van 2 artiesten en laat op de volgende manier zien wie van wie heeft gejat:

onderaand diegene waarvan de tekst daadwerkelijk is

Jatter:
Yung Joc - Fuck U, Pay Me:
And Yeah, I Joc gets all the honeys/Playboy Bunnies, murder mamis, those the ones that get the Money.

Originele Tekst
The Notorious B.I.G. - One More Change (Remix):
First things first, I Poppa freaks all the honeys/Dummies, Playboy Bunnies, those wanting Money

Het valt me op dat er heel veel teksten van Notorious B.I.G worden gejat... dus die mixtape Track Van Cam'ron ''Swagger Jacker'', is totaaal overbodig.
Iedereen jat van Notorious B.I.G.

SLOTJE. Hoe is op over the Source

Jatter:
Lil' Wayne - Suck It Or Not (ft.Cam'ron)
In the back of my mind, i'm hopin' she swallows

Origineel:
Notorious B.I.G. - Nasty Boy:
Back of my mind, I hope she swallows

Waarom een slotje? het gaat om gejatte teksten en dat de beste rappers het doen, kyk naar jay-z.

Kyk Naar Ice Cube:

Jatter:
Ice Cube - Child Support:
Ain't no other kings in this rap thing, they siblings, nothín' but my children/One shot, they disappearin'

Originele Tekst:
Notorious B.I.G. - Kick In The Door:
Ain't no other kings in this rap thing, they siblings, nothín' but my children/One shot, they disappearin'

Ik vind het niet passen bij een echte rapper.
B.I.G. verdient het respect wel, en hieruit blijkt wel dat hij erg goed was, anders zou niemand van hem gaan jatten.

Kos
Wat jullie jatten noemen is meestal gewoon een korte referentie. Die artiesten die het 'jatten' weten echt wel dat iedereen die lines kent.

Idd, het is eerder quoten dan jatten.

precies wat die laatste 2 zeggen ze gaan heus geen exacte kopien gebruiken

Ik kan er zo nog duizenden teksten opnoemen, want het staat steeds in The Source.. elke maan staan een paar gejatte lines..

niks gejat aan.. die rappers zijn niet zo dom.. je kan iets opvangen en het dan onbewust gebruiken maar echt jatten doen ze heus niet

Relax
WHAHAHAHAH!!!
JAY-Z IS NEP! IK WIST HET

http://www.youtube.com/watch?v=bED9wMqQ1i8&search=slick...

----
Nog een quotje van mij, luister wat Jay-Z allemaal gejat heeft gek.

Cam'Ron zat ook bij roc-a-fella maar werd eruit geschopt en heeft maar zitten zoeken en gemixt wat hij allemaal jatte

Cath schreef:
Ik kan er zo nog duizenden teksten opnoemen, want het staat steeds in The Source.. elke maan staan een paar gejatte lines..

Das ook niet zo gek, als we teksten die al gebruikt zijn niet meer mogen gebruiken kunnen we er wel mee ophouden, tis nou eenmaal niet anders dat rappers zelfde lines gebruiken, ma ik zie die ook meer als quotes dan gejatte lines.

eazyfan
idd en eigenlijk hebben ze ook toestemming om die over te nemen van de originele maker.dus echt jatten is het nu ook niet.iedere artiest heeft dat al gedaan,luister maar The Documentary:daar valt dat serieus op.

het gebeurt opvallend vaak en ... jatten quoten... sommige nemen het niet geheel over maar veranderen het ook nog... is dat dan ook een korte referentie.. ik vind van niet

Kos
Juist wel.

Inderdaad, dit gebeurt heel vaak en bewust. Op het eerste album van Little Brother staat een nummer dat vrijwel louter is opgebouwd uit bekende en minder bekende hip-hop quotes, erg leuk gedaan.

"Now once upon a time, not too long ago
A nigga like myself had to strongarm a hoe
This is not a hoe in the sense of havin a pussy
But a pussy havin no God damn sense, tryin' to push me"

-Jay-Z, "99 Problems"

Letterlijk overgenomen uit UGK's "Touched". Het is idd een eerbetoon, want eerdergenoemden zijn dikke maatjes.

ik vind het wel zielig dat cam'ron dan zo'n diss maakt... ik vind cam'ron zoiezo niet geweldig

zoiezo is het onzin dat Jay-Z die teksten heeft gejat,

ten eerste rapt hij uit zijn hoofd en schrijft hij niet

ten tweede, je hoort alleen maar hun ''hits'', alsof Jay-Z het zo opvallend zou doen

ten derde zijn het halve zinnetjes

Cam'Ron deed dit gewoon voor aandacht omdat hij zelf niks verkoopt, jammer

@ Relax, leer dus eerst de feiten eens kennen, en zoals misty ookal zei, het zijn stukjes die toevallig hetzelfde overkomen, uitdrukkingen die ze gebruiken

Ik denk ook dat bewust word gequoted uit respect en dat die regels dan goed in eigen tekst gebruikt kunnen worden maar wel zo opvallend dat je weet dat het uit respect is. De ene keer quoten ze zelf omdat het lekker flowt in de rhyme, de andere keer samplen ze gewoon zoals bij Mobb Deep's The Infamous veel is gedaan.

Word_Play schreef:
"Now once upon a time, not too long ago
A nigga like myself had to strongarm a hoe
This is not a hoe in the sense of havin a pussy
But a pussy havin no God damn sense, tryin' to push me"

-Jay-Z, "99 Problems"

Letterlijk overgenomen uit UGK's "Touched". Het is idd een eerbetoon, want eerdergenoemden zijn dikke maatjes.

99 problems but a bitch aint one is ook gejat, van ice t.

herbertwest schreef:
Ik denk ook dat bewust word gequoted uit respect en dat die regels dan goed in eigen tekst gebruikt kunnen worden maar wel zo opvallend dat je weet dat het uit respect is. De ene keer quoten ze zelf omdat het lekker flowt in de rhyme, de andere keer samplen ze gewoon zoals bij Mobb Deep's The Infamous veel is gedaan.

Idd, als rappers lines gebruiken doen ze dat regelmatig op zo`n manier dat je gewoon kan merken dat het respect betuigd naar de orginele uitvoerder.
In Dre`s scene worden vaak lines gebruikt uit het verleden ( ook vaak titels van oude tracks), gewoon om respect te tonen, of om ook echt iets toe te voegen aan een song, maar het kan ook zijn om iets te benadrukken, wat in het verleden al zo was en wat nog steeds onveranderd is.

Ff wa mooie voorbeelden:

Eminem ft. Dre - If I Get Locked Up Tonight:

When i first met Dre all i heared was the sound of a glock spray.
He was walkin down the street, screamin fuck the police...

Eminem ft Dre - Guilty Conscience:

Em: Mister Dre, mister with double u A,
Mister Aka, coming straight outta compton yo but i make way, how you gonna tell this man not to be violent?
Dre: Couse he didn`t go the same rob that i went, Been there done that,what should i say, shoot em both Grady wheres your gun at?

Melle K
Misty44 schreef:

Ff wa mooie voorbeelden:

Eminem ft. Dre - If I Get Locked Up Tonight:

When i first met Dre all i heared was the sound of a glock spray.
He was walkin down the street, screamin fuck the police...

Eminem ft Dre - Guilty Conscience:

Em: Mister Dre, mister with double u A,
Mister Aka, coming straight outta compton yo but i make way, how you gonna tell this man not to be violent?
Dre: Couse he didn`t go the same rob that i went, Been there done that,what should i say, shoot em both Grady wheres your gun at?

Mister with double u A?
Zou dat niet Mr. NWA zijn denk je
Mister AK, coming straight outta compton so y'all better make way.

Ken je klassiekers hè

Gast
geplaatst: vandaag om 16:25 uur

geplaatst: vandaag om 16:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.