MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / USA Billbord Charts

zoeken in:
Laatste tijd check ik vaak de gehele billboard charts (top 10 staat wel ergens in, ma dat zijn meestal alleen de tracks die wereldwijd hoog genoteerd staan) omdat hier in NL. gewoon te weinig nieuwe gansta shit word gedropt, tot mijn verbazing staat die billbord charts gewoon vol met te gekke tracks die hier in NL. misschien net een beetje populariteit op The Box kan verkrijgen, maar dan houd het echt op.
Snap gewoon niet waarom wij die dope shit hier niet te horen krijgen, Nederland is altijd zo vol van Amerika, maar de goede muziek wordt ons op de een of andere manier gewoon onthouden.
Zijn hier nog meer mensen die op deze manier aan dope tracks komen die je anders nooit had gehoord?
En zo ja, wie vind je als artiest echt de bom?

Enkele favorieten van mij zijn: Chamillionare, Jong Juc en Dem Franchise Boys ,zij hebben alle erg hoog gescoord in Amerika maar gewoon nog nooit een hit gehad in NL.

Misty44 schreef:
omdat hier in NL. gewoon te weinig nieuwe gansta shit word gedropt

waarschijnlijk omdat hier niet zo veel gansta's wonen

Misty44 schreef:
Nederland is altijd zo vol van Amerika, maar de goede muziek wordt ons op de een of andere manier gewoon onthouden.

Sonic Nurse schreef:
(quote)

waarschijnlijk omdat hier niet zo veel gansta's wonen

Moet je Gansta zijn om er na te luisteren dan? Er komt zoveel overwaaien uit de USA, maar het meeste is de commerciele troep als Rihanna.

Daar ga ik me niet meer mee bemoeien, doet me een beetje aan deze discussie denken

Melle K
Misty44 schreef:
, maar het meeste is de commerciele troep

Je zegt het zelf al

De Billboard chart is een grote bak narigheid. Hoe kan o.a. Laffy Taffy anders op 1 komen? Maar ja commerciele troep = een chart. Al die Dirty South troep erin en echt goede hiphop blijft ook uit de Billboard chart.

eazyfan
Misty44 schreef:
Enkele favorieten van mij zijn: Chamillionare, Jong Juc en Dem Franchise Boys ,zij hebben alle erg hoog gescoord in Amerika maar gewoon nog nooit een hit gehad in NL.
, laat me niet lachen, de echt goede komen nooit in die stomme lijst ,
goede levende rappers zijn: Canibus,Immortal Technique,Tim Dog,KRS-One,Jedi Mind Tricks en niet al die zooi die jij opnoemt .

Jedi Mind Tricks vind ik persoonlijk zowat de beste hiphop-act uit the USA. Stoupe en Vinnie

eazyfan
idd effe erbij zetten , er zijn er nog zoveel .

MJ_DA_MAN schreef:
De Billboard chart is een grote bak narigheid. Hoe kan o.a. Laffy Taffy anders op 1 komen? Maar ja commerciele troep = een chart. Al die Dirty South troep erin en echt goede hiphop blijft ook uit de Billboard chart.

Amen, de echte hiphop is in Amerika ook vooral underground.

Mwa, die dirty south vibe is op zijn tijd ook wel leuk. Je hebt ook laagdrempelige muziek nodig om bij te relaxen. Zolang je het maar niet als hoogwaardige muziek gaat zien is er toch niets op tegen?

MJ_DA_MAN schreef:
Jedi Mind Tricks vind ik persoonlijk zowat de beste hiphop-act uit the USA. Stoupe en Vinnie
Doe mij maar Krs...

|Joël|
Ik haal heelveel nummers ook uit die amrikaanse bilboard hiphop charts.
zo kom ik ook aan Yung Joc, Dem Franchize Boys, Chamillionaire, etc.
En die clips van ze komen wel op de box hoor maar niet heel vaak en dan ook nog de ge-edite versie, dat je steeds een rust hoord bij de "vieze woorden"
Daarom moet je gewoon de Explicit versie kopen/downloaden en dan maar lekker lusiteren want al kwamen ze vaker op t.v. dan is alles eruit ge-edit of je hoort steeds een rust.

Dus gewoon Explicit versie kopen / downloaden dat doe ik ook

doe mij maar deze tjappies
http://www.youtube.com/watch?v=t6AwmDDdGm8&mode=related&search=

of had ik dat al gezegd?

Misty44 schreef:
Laatste tijd check ik vaak de gehele billboard charts (top 10 staat wel ergens in, ma dat zijn meestal alleen de tracks die wereldwijd hoog genoteerd staan) omdat hier in NL. gewoon te weinig nieuwe gansta shit word gedropt, tot mijn verbazing staat die billbord charts gewoon vol met te gekke tracks die hier in NL. misschien net een beetje populariteit op The Box kan verkrijgen, maar dan houd het echt op.
Snap gewoon niet waarom wij die dope shit hier niet te horen krijgen, Nederland is altijd zo vol van Amerika, maar de goede muziek wordt ons op de een of andere manier gewoon onthouden.
Zijn hier nog meer mensen die op deze manier aan dope tracks komen die je anders nooit had gehoord?
En zo ja, wie vind je als artiest echt de bom?

(Je bedoelt Yung Joc..?)
Ik heb Mtv Base op me tv en daar komen ook al die liedjes op dus..ik wordt nergens van onthouden.

Ja die bedoel ik.
Maar ehh, hier komen ze wel eens op the Box,maar lang niet alle nummers halen het. Er is nog zoveel goed werk dat wij missen.

|Joël|
Doe dan wat ik zei en download/koop gewoon die nummers dan mis je niks.
Bij mij staat nu bijvoorbeeld ook Chamillionaire op.
Ik luister altijd die goeie nummers als ik op de pc zit.

Ik vind billboards niet echt een goed voorbeeld geven van welke muziek er is, ik bedoel, als je van commerciele dingen houd ok, als je even een clubbanger wilt, ok. Maar eigenlijk vind ik het niet veel zeggend. Rick Ross staat nu op 1 met Port Of Miami.

ja, de billboards zijn nogal eenzijdig

|Joël|
Ja dat is wel zo ik neem er ook niet alles van over lang niet alles maar ik kijk meestal ff wat er tussen staat en dan kijk ik of ik het wat vind.
Anders zou ik Chamillionaire nu nog niet kennen

Ja zo doe ik het ook, ik check em. Kijk wat me wat lijkt, dan ff een download voor een impressie van de track. En af en toe word ik daar heel vrolijk van, want er zit gewoon regelmatig wat leuks tussen.
NU is Shoulder Lean weer wreed, ma denk niet dat het een track word die lang mooi blijft, want hij is wel vrij eentonig.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.