MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop bladen

zoeken in:
Ik koop altijd de Vibe zoiezo, en de xxl ook wel is en de the source als het er echt vet uit ziet.. iemand die nog andere leuke bladen weet?? Bestaan er eigenlijk ook nederlandse hiphop bladen..?

(trouwens the source van Juni is echt vet, is de 200e uitgave, met alle oude rappers enzo, en de top tien rappers van elk jaar (van 1988 tot 2005) wel leuk om te lezen)

Ik vind ze een beetje duur

Source van juni heb ik gelezen, is wel dope ja
Ik zag op Lowlands nog een blad maar ik ben vergeten hoe die heet
Er was een nederlandse Vibe of Source maar die was alweer failliet ofzo voor de eerste uitgave

The Source is toch gewoon een reclame blad?

In Engeland koop ik altijd HipHop Connection. Ik heb ook nooit een beter hiphopblad gezien. The Source staat, voor zover ik me herinner, voor meer dan de helft vol met reclame.

Ja dat viel me op ja, het is bijna een modeblad

Dat is met XXL, Vibe en Scratch hetzelfde. Scratch is de duurste, kost 10 euro, maar vaak wel interessant. Nu Benzino en David (?) ontslagen zijn is the Source ook weer een stuk interessanter. Werd op het einde erg ziek van dat anti Eminem en G-Unit gedoe daarin. Ze konden die tijd beter in andere rapartiesten steken

Kos
Sinds The Source zo'n reclame-gedoe is geworden is er niks meer aan. Vroeger wel.

statemagazine is wel relax. van eigen bodem.

herbertwest schreef:
Werd op het einde erg ziek van dat anti Eminem en G-Unit gedoe daarin. Ze konden die tijd beter in andere rapartiesten steken

Ik heb The Source elke maand gekocht van December 1993 t/m zomer 2000 ergens en de neergang was vrij pijnlijk om te zien. Dat had deels te maken met een steeds grotere scheiding tussen mainstream en underground-hiphop, waar ze maar moeilijk grip op kregen, maar ook vreemde aandacht voor louche mensen als de groep van Benzino en het No-Limit label van Master P (omdat hij zoveel reclame in het blad financierde).

In de eerste jaren dat ik hem las had je nog prachtige artikelen over destijds nog onbekende MC's als Nas, Mobb Deep en Biggie

Ik heb trouwens de 100e editie, die was ook leuk.

The source heeft zich nu wel hersteld. Nieuwe redactie enzo. Toch vind ik the vibe het leukst, in de xxl staat wel het meest maar ik kan soms ook nog om de vibe lachen. Waar kan je statemagazine kopen?, ken alleen de site

eigenlijk besteed ik liever mijn tijd aan het luisteren naar rap dan er over te lezen in hiphop bladen.

Dat geldt voor iedereen natuurlijk, doet verder niks af aan de waardering voor hiphopbladen.

Cath schreef:
The source heeft zich nu wel hersteld. Nieuwe redactie enzo. Toch vind ik the vibe het leukst, in de xxl staat wel het meest maar ik kan soms ook nog om de vibe lachen. Waar kan je statemagazine kopen?, ken alleen de site

Is ook alleen een site, wel een hele goede site vind ik dan.

Ik zou ook wel graag een NL hiphoptijdschrift willen. Ik lees de OOR al over muziek, maar ik heb de Voetbal International gelukkig opgezegt. Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn Engels, dus of ik zo'n Amerikaans blad wil weet ik ook niet.

Ik lees dan nog wel de Blend, een Nederlands blad over lifestyle, muziek, mode, film en kunst. Maar dat is ook een erg visueel blad (weinig te lezen).

satéprikker schreef:
eigenlijk besteed ik liever mijn tijd aan het luisteren naar rap dan er over te lezen in hiphop bladen.

ja, maar het is ook leuk om te weten wie de mensen zijn achter die rap. En er staan allemaal nieuwtjes in enzo. En gewoon leuk om je meer in de cultuur te verdiepen.

satéprikker schreef:

Dit is voor het eerst dat ik het met je eens ben, hoezee!

En al het nieuws/nieuwtjes/releases/interviews etc. zijn ook gewoon op internet te vinden.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Dit is voor het eerst dat ik het met je eens ben, hoezee!

En al het nieuws/nieuwtjes/releases/interviews etc. zijn ook gewoon op internet te vinden.

Nou en, net als met echte cd's kopen, het heeft meer dan het van internet te halen vind ik.. weet niet waarvoor maar het voelt gewoon beter

In de bladen zie je veel dingen waar je normaal niet naar op zoek zou gaan of het bestaan niet van wist, dat is wel leuk

Als ik al een hiphopblad lees dan zie ik inderdaad veel dingen waar ik normaal niet naar op zoek zou gaan, en als ik die dingen dan ga luisteren dan begrijp ik weer waarom.

Relax
Ik heb geen hiphopbladen gezien in de postkantoor... ook geen Engels talige

satéprikker schreef:
Als ik al een hiphopblad lees dan zie ik inderdaad veel dingen waar ik normaal niet naar op zoek zou gaan, en als ik die dingen dan ga luisteren dan begrijp ik weer waarom.

ik doelde daarmee al op dingen waar ik het bestaan niet van weet en waarvan je dan denk van hmmm.. daar wil ik meer over weten maar oke

zijn er ook hiphop bladen in Belgïe?
die makkelijk te vinden zijn?
en zijn er misschien ook bladen van dansen?

Relax schreef:
Ik heb geen hiphopbladen gezien in de postkantoor... ook geen Engels talige

Ik haal ze altijd op het station.. in de Ako heet het volgens mij, in andere winkels heb ik ze nog niet gezien.

In Belgie zijn ze ook makkelijk te vinden, bladen over dansen zullen ze ook wel hebben, ze hebben echt vanalles tegenwoordig

Die hiphopbladen zijn in Nederland ook wel vrijwel overal in de boekwinkels te vinden

f*ck hiphopbladen....
check internet daar staat meer op en minder irritante advertising op elke pagina...

Ik hoor veel over The Source vol met reclame en vol met anti-G-Unit/Eminem-stukken. Dat is wel zo, maar wel overdreven. In The Source is veel reclame, maar er blijft genoeg leuks over. En dat anti G-Unit en Eminem is er wel, maar het is niet heel eenzijdig. Toen The Game's The Documentary verscheen, prezen ze dat bijvoorbeeld wel enorm.

En een blad als XXL is minimaal even pro-interscope als The Source anti-Shady/G-Unit is..

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.