MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / contract tijd

zoeken in:
Iedereen weet wel dat bv 50 cent enzo onder contract staat bij Shady en Aftermath en het wordt gedistribueerd door Interscope (moeder-label). hij heeft inmiddels van Interscope ook zijn eigen label gekregen G-Unit natuurlijk, nadat GRODT zo goed verkocht.
G-Unit Records deed ook mee profiteren van zijn 2de solo album.
Maar mijn vraag is hoeveel albums of tot welk jaar staat hij nog onder contract bij Shady/Aftermath voordat hij alleen op zijn eigen label albums kan droppen. Ik vroeg me dat gewoon af omdat best veel rappers eigen labels hebben maar toch onder contract staan bij een andere label.

Beetje oninteressant onderwerp maargoed, Ma$e staat volgens Diddy ook nog onder contract bij Bad Boy terwijl Ma$e bij G-Unit zit. Je kan wel onder contract staan maar dan kun je nog gewoon een CD uitbrengen bij een andere label, wordt zovaak gedaan. Bijv. dat album van MOP die ze dit jaar hebben uitgebracht hoewel dat net zo'n album is als van the Game bijv. zijn album G.A.M.E.

Snoop is ook een voorbeeld, hij ligt ook overhoop met een van die bedrijven omdat hij altijd zijn albums ergens anders dropt, en zei beweren dat hij er nog 4 voor hen moet droppen. Weet alleen de namen niet.

ik snap het nooit, hoe kan je nou een label onder een ander groter label hebben?! Help me out

Je kunt via een groot label je eigen labeltje starten en dus mensen bij jou tekenen die niet bij het grotere label horen, gewoon voor jezelf een label dus al moet je wel geld afstaan lijkt me

Een Label brengt een plaat uit.
Een platenmaatschappij distribueert verschillende labels en brengt ze op de markt.
Onder een platenmaatschappij vallen dus meestal meerdere labels. of zoiets dus......

eeh ja, dat klopt. Maar je hebt ook labels die weer kleine labels onderhouden en toch geen platendistributie doen, althans dat is wat ik ervan heb begrepen.
Interscope is er zoon een geloof ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:03 uur

geplaatst: vandaag om 13:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.