MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Beste openingszin

zoeken in:
KSPR
Akonner schreef:

Hea wij zijn geen rappers hea we sijn straatie mannetjes hea.

LSD - Bloedserieus

Topper.

Vind de opening van Nas in N.Y. State Of Mind ook genieten.

Dr. Octagon(Kool Keith)

Back in spiral, I roast humans like a gyro
New York, Atlanta, Africa to Cairo
Diplomat King Presidential offspring
Two miles from Westinghouse, with lights down South
Government chemical voodoo man miracle
Super disease your brain is more hysterical
My urine see paralyze your ability with space codes
electrodes you're ready for a pap smear
Wax in your inner ear, doodoo in your outer ear
Two cows a zebra will jump through your atmosphere
Giraffe-Funk will raise beamin through your trunk
Steam of Legion, to burn up in your anal region
Power contracting with bombs in his rectum factor
Utilized phonic like water in your Panasonic
Trip or slip or fall
Right into the earth pit, gamma ray toilet
Microbes on your earth shit

Gewoon freaked out lyrics!!! Verzin het maar eens!!

Ik kan het niet laten! Klassieker:

Public Enemy -Rebel without a pause

Yes the rhythm the rebel
Without a pause I'm lowering my level
The hard rhymer where you never been I'm in
You want stylin' you know it's time again
D the enemy tellin you to hear it
They praised the music this time they play the lyrics
Some say no to the album the show
Bum rush the sound I made a year ago
I guess you know you guess I'm just a radical
Not a sabbatical - yes to make it critical
The only part your body should be parting to
Panther power on the hour from the rebel to you

Old Skool Stays cool!!!

Hypno
ewalk schreef:
Dr. Octagon(Kool Keith)

Back in spiral, I roast humans like a gyro
New York, Atlanta, Africa to Cairo
Diplomat King Presidential offspring
Two miles from Westinghouse, with lights down South
Government chemical voodoo man miracle
Super disease your brain is more hysterical
My urine see paralyze your ability with space codes
electrodes you're ready for a pap smear
Wax in your inner ear, doodoo in your outer ear
Two cows a zebra will jump through your atmosphere
Giraffe-Funk will raise beamin through your trunk
Steam of Legion, to burn up in your anal region
Power contracting with bombs in his rectum factor
Utilized phonic like water in your Panasonic
Trip or slip or fall
Right into the earth pit, gamma ray toilet
Microbes on your earth shit

Gewoon freaked out lyrics!!! Verzin het maar eens!!

Dat zijn inderdaad zieke lyrics des te jammer vind ik het dat hij niet Kan rappen en geen flow heeft.

Hypno schreef:
(quote)

Dat zijn inderdaad zieke lyrics des te jammer vind ik het dat hij niet Kan rappen en geen flow heeft.

Huh? Kool Keith kan niet rappen en flowen? Dit is een zware diss naar deze man. Idd Hij is zo gestoord als een deur maar was ooit een van de beste offbeat flowende rappers ten tijde van de Ultra Magnetic MC's!! Flowen is iets wat hij altijd als de beste heeft gedaan. Zijn eerste Ocatagon album is beter dan zijn 2de maar hij heeft het nog steeds met zijn zieke lyrical shit en voor ons onbegrijpelijk. Dit neemt niet weg dat hij bezig is met zijn eigen ding en op een verdomd gedurfde manier ook.

Hypno
ewalk schreef:
(quote)

Huh? Kool Keith kan niet rappen en flowen? Dit is een zware diss naar deze man. Idd Hij is zo gestoord als een deur maar was ooit een van de beste offbeat flowende rappers ten tijde van de Ultra Magnetic MC's!! Flowen is iets wat hij altijd als de beste heeft gedaan. Zijn eerste Ocatagon album is beter dan zijn 2de maar hij heeft het nog steeds met zijn zieke lyrical shit en voor ons onbegrijpelijk. Dit neemt niet weg dat hij bezig is met zijn eigen ding en op een verdomd gedurfde manier ook.

Jongen dat is dus echt geen diss naar kool keith ik heb erg veel Respect voor z,n lyrics en de alterego,s die de verzonnen heeft. en Tja eigelijk diss je jezelf want: Kool Keith was 1 van de best OFF Beat flowende rappers en ik heb het niet zo erg op Off beat ik heb liever Gewoon een dope en overtuigende delivery weetje.

Hypno schreef:
(quote)

Jongen dat is dus echt geen diss naar kool keith ik heb erg veel Respect voor z,n lyrics en de alterego,s die de verzonnen heeft. en Tja eigelijk diss je jezelf want: Kool Keith was 1 van de best OFF Beat flowende rappers en ik heb het niet zo erg op Off beat ik heb liever Gewoon een dope en overtuigende delivery weetje.

Ik diss mezelf? Volgens mij zei jij letterlijk: des te jammer vind ik het dat hij niet Kan rappen en geen flow heeft. Of was jij dat niet en vergis ik me zwaar?
Volgens mij spreek je jezelf nu tegen. Wat is er bovendien minder overtuigend aan deze delivery van Kool Keith dan bijv. Chino Xl die jij hoog acht?
Kool Keith praat over hele andere zaken dan men doorgaans gewend is binnen HipHop dat is een surplus die zelfs Chino te boven gaat. Hij is bezig met zijn psychoses en wanen wat hij volgens mij overtuigend genoeg doet, helemaal als zou blijken dat deze man nooit in een Mental Hospital zou hebben gezeten.
Word!

Hypno
Ik spreek mezelf niet tegen hoor ik vind nog steeds dat Kool Keith Geen flow heeft en niet kan rappen. maar jij spreekt jezelf wel tegen Want je geeft toe dat ie offbeat flowt maar zegt tegelijkertijd dat ie Overtuigend genoeg klinkt klopt niet helemaal he. en dat je Chino XL hierbij betrekt snap ik helemaal geen bal van want die gast is zo Goed dat jij niet eens het recht hebt om z,n naam te typen. en Volgens mij begrijp je me een beetje verkeerd. want juist omdat Kool Keith sprak over totaal andere zaken vond ik hem nog Enigsinds te pruimen. en als ik die gebrekkige flow wegdenk vind Ik hem inderdaad een erg dope MC en hij was sowieso een hele Zieke lyricist.

Ps: kan je alsjeblieft een bron geven waaruit blijkt dat Kool Keith Niet in een Mental Hospital zou hebben gezeten.

Hypno schreef:
Ik spreek mezelf niet tegen hoor ik vind nog steeds dat Kool Keith Geen flow heeft en niet kan rappen. maar jij spreekt jezelf wel tegen Want je geeft toe dat ie offbeat flowt maar zegt tegelijkertijd dat ie Overtuigend genoeg klinkt klopt niet helemaal he. en dat je Chino XL hierbij betrekt snap ik helemaal geen bal van want die gast is zo Goed dat jij niet eens het recht hebt om z,n naam te typen. en Volgens mij begrijp je me een beetje verkeerd. want juist omdat Kool Keith sprak over totaal andere zaken vond ik hem nog Enigsinds te pruimen. en als ik die gebrekkige flow wegdenk vind Ik hem inderdaad een erg dope MC en hij was sowieso een hele Zieke lyricist.

Ps: kan je alsjeblieft een bron geven waaruit blijkt dat Kool Keith Niet in een Mental Hospital zou hebben gezeten.

Een offbeat flow is in dit geval juist een stijl die hij hanteert snap je? Hij doet dit bewust. Dit is een stijl die begin jaren 90 opkwam. Souls of Misschief, Trends of Culture, en nog veel meer groepen gebruikten deze stijl. Dus als ik zeg offbeat rappen dan is dit niet omdat hij geen gevoel voor ritme heeft maar omdat dit zijn stijl is, got it? Check die oude tracks maar eens.
Chino noem ik omdat ik van jouw begrijp dat je hem ongenaakbaar vindt en dat je hem supervette lyrics vindt maken met al zijn metaphores e.d. Dat is allemaal mooi en waar, maar hij rapt nog steeds over dezelfde zaken waar al 20 jaar over gerapt wordt. Kool Keith daarentegen gebruikt verbs and lines en onderwerpen die niet eens in Chino's hoofd zouden opkomen omdat Kool Keith nou eenmaal een steekje los heeft.
Als je goed leest wat ik zeg dan heb ik juist aangegeven dat hij het erg overtuigend overbrengt dat hij kierewiet is. Hij doet het zo goed dat het een lachertje zou zijn als hij helemaal niet gek zou zijn. Vat je hem nu?

Vooruit dan, een bron dat hij wel in Bellevue heeft gezeten.

Uit Wikipedia:
Thornton's early career and lyrics with the Ultramagnetic MCs often referenced his time as a patient of Bellevue, a psychiatric hospital, where he was treated for depression. He later claimed this was an inside joke. (Claims of Keith Matthew Thornton being committed to Bellevue have been authenticated

Andere bron:
http://www.answers.com/topic/kool-keith-1?cat=entertainment

MattDamon2
Big Daddy Kane - Warm It Up Kane (Hij gebruikt zoveel Rhymes achter elkaar, een Mega MC , jammer dat hij hier op Mume niet zo populair is)

Come, get some, you little bum
I take the cake but you can't get a crumb
from the poetic, authentic, superior
Ultimate - and all that good shit
I'm the original, Asiatic, acrobatic
There you have it, now get dramatic
Creatin drama when I'm on the scene
And I pack em in mean, like Bruce Springsteen
I profile a style that's mild and meanwhile
put on trial a rap pile to exile
Make you tumble and stumble, in a rumble just CRUMBLE
And I'm still calm and humble
You need another helpin hand to swing on
I stand alone, but still you gotta bring on
your Batman and Robin, Cagney and Lacey
Starsky and Hutch, but they still can't face me

Hoe hij daarop flowt he

Method Man in Protect ya Neck (The jump off) :
What clan you know with lines this ill?
Bust shots at Big Ben like we got ''time to kill''

Raekwon the chef
Boris91 schreef:
Method Man in Protect ya Neck (The jump off) :
What clan you know with lines this ill?
Bust shots at Big Ben like we got ''time to kill''

Die is inderdaad fantastisch

Big Daddy Kane is inderdaad een fantastische MC, echt een van mijn favorieten. En wat een briljant nummer ook dat warm it up kane.

CaliLove
Biggie op Long Kiss Goodnight :
I make your mouthpiece obese like Della Reese
When I release, you loose teeth like Little Cease
Nigga please
Blood floods your dungarees

GZA Liquid Swords

op 1ste verse
"Micwise I swing swords and cut clowns, shit is too swift to bite you record and write it down"

en op 2de
"I'm on a mission that niggas say is impossible, but when I swing my swords they all choppable"

Deze vind ik ook erg goed. Inspectah Deck op Tru Master.

Your highness, live from the bricks, one six
Pete Rock bang your head, break the drumsticks

GarnalenPeller schreef:
GZA Liquid Swords
[..]

"I'm on a mission that niggas say is impossible, but when I swing my swords they all choppable"

Die is idd zó goed!!

eazyfan
It was like the earth twisted around her
She shifted the ground I was like, "Ohhhhh.. SHIT!"
She's off the hook,

Pharoahe Monch - The Light, vind die echt v*rd*md goed geflowd

Slug op 'One Of A Kind':

The way she listen to what the MC said
She might as well plug the RCA cords into right her head
Taking that into consideration, at the center of creation
Cats still criticize my frustration raps

(werkelijk briljant hoe hij dit flowt)

CaliLove
Alkaholic, where's the fuckin' toilet?
Pass the hotdog (Bizarre aren't you Islamic?)
Bitch shut ya fuckin' mouth, I'ma keep eatin' this till Richard Simmons comes to my house with a chainsaw to cut me out//

Bizarre op I'll Shit On You

Echt een perfecte opener, vind ik zelfs beter als die openingsline van Inspectah Deck op Triumph.

eazyfan
CaliLove schreef:
Echt een perfecte opener, vind ik zelfs beter als die openingsline van Inspectah Deck op Triumph.
Moet maar kunnen

Yo, I'm comin in black and runnin the track, I dare you to overreact

I'm placin the mic stand into my right hand diggin a hole in your back

Just for the record I'm making it perfectly clear that my method'll sever the ear

Of the biggest and baddest regardless of status, it's hazardous when I appear

Uh, fake cats'll tremble in fear unless you repent or beware

I mentally damage and fracture your cabbage, you're way beyond repair

Carryin tools while others be braggin about they carats and jewels

It's a marriage of fools, stick up! - now you're left in a blood pool

Illiterate, limited, primitive, inconsiderate piece of shit

I stick you for yo ice with the graveyard pick

I'm sicker than sickle cell, puttin you through triple hell

Rippin your whole shell, then I cripple you as well

Gravediggaz - Zig Zag Chamber

Je moet gewoon horen hoe on point hij hier rapt.

Ik vind 'Jouw vader is een dief, hij stal alle sterren uit de hemel en stopte ze in jouw ogen' nog steeds een erg goeie.

''Wat zullen we nou krijgen?
Eyo, Meneer Van Dalen wacht op antwoord.
En de vraag was,wat doet nou de das om bij wie,en wie is er zwaar in zijn sas,ik constateer lef,maar waar komt dat in hemelsnaam vandaan.
Hey, ik praat tegen je dus kijk me aan.
En ook al zit m'n mond vol met chips,ik blijf gewoon kletsen,net als platte handen op die blote bips,je kwam een heel eind,maar ja nu is dat eind zoek,

Je staat al in de hoek,nu vraag je ook nog billenkoek."

Extince - Kaal Of Kammen. Mijn favoriete nummer van de Exter.

Hoe dat nummer in een keer van zijn tong viel...

Opschuiven schreef:
Ik vind 'Jouw vader is een dief, hij stal alle sterren uit de hemel en stopte ze in jouw ogen' nog steeds een erg goeie.

Opschuiven schreef:
Wacht even hoor, je snapt toch wel dat we het hier over een ander soort openingszinnen hebben he

fastpulseboy
of je zit naast iemand aan de bar die je leuk vindt, haalt je ijsklontje uit je glas, sla deze kapot op de bar en zeg tegen hem/haar...zo, het ijs is alvast gebroken.....

eazyfan
As I steps inside the playground
I lays down my laws at the door
and any nigga that's lookin for trouble
gotsta face these silver double-four's

Een van de beste openingen die ik ken

Kool G Rap - Executioner Style

Die dreiging erin, echt te erg.

Om een of andere reden is de volgende echt gewoon briljant. Eigenlijk is ie best simpel, maar er zit zoveel emotie en gevoel in:

I wear my scars like the rings on a pimp, I live life like the captain of a sinking ship.

Slug (namens Atmosphere) op Godlovesugly.

Improvision
MJ_DA_MAN schreef:
Om een of andere reden is de volgende echt gewoon briljant. Eigenlijk is ie best simpel, maar er zit zoveel emotie en gevoel in:

I wear my scars like the rings on a pimp, I live life like the captain of a sinking ship

Slug (namens Atmosphere) op Godlovesugly.

Dat hele nummer is gewoon ronduit geweldig.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.