MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Beste hiphop-clip ooit

zoeken in:
Sig Ramsmouth schreef:
(quote)

die achteruit is opgenomen?

Yup, das Drop ja.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Over het algemeen gezien een van de grootste (hiphop)-clips ooit.

Kan ik inkomen.

Raekwon the chef
eazyfan schreef:
2Pac - How Do U Want It is mij altijd bijgebleven.

Die is naaaasty,
drop vind ik erg vet
en ook:
wu-tang clan - gravel pit
wu-tang clan - C.R.E.A.M.
wu-tang clan - protect ya neck
nas - the world is yours
jay-z - can't knock the hustle
2pac - brenda's got a baby
n.w.a - straight outta compton
a tribe called quest - can i kick it?
de la soul - say no go
public enemy - fight the power
ghostface killah - apollo kids
raekwon - heaven & hell

shimmy shimmy ya is ook erg grappig
maar de beste blijft (vind ik) : criminology

victory van puff daddy is geweldig... al die 'bbq clips' van begin jaren 90 hadden veel sfeer...

Wil ik ook even triumph van Wu Tang Clan noemen, maakte toendertijd veel indruk op me

Sabotage is natuurlijk geweldig, maar zie dat niet als rap

Gravel Pit - Wu tang
Miss Jackson - Outkast
Eminem - Stan
Eminem - The Real Slim Shady
Dre Ft Em - Forget about Dre

Er zijn er nog wel meer, over het algmeen zijn video`s van hip hop nooit super, beetje pimpen, auto`s en vrouwen, klaar.
Gelukkig vielen deze daar buiten.

Raekwon the chef schreef:

a tribe called quest - can i kick it?

Fantastisch, rugzakje om, ondertussen steeds die 'IT' trappen.

The Notorious BIG - Sky's The Limit

Misty44 schreef:

Er zijn er nog wel meer, over het algmeen zijn video`s van hip hop nooit super, beetje pimpen, auto`s en vrouwen, klaar.
Gelukkig vielen deze daar buiten.

Die je op TMF ziet ja. Maar Misty, probeer nou eens verder te kijken dan je neus lang is.

Misty44 schreef:
Gravel Pit - Wu tang
.

toen ik die zag had ik zoiets van nu hoeft t niet meer zo met hiphop en de wu tang clan, waarom is het niet meer zo vet als
http://www.youtube.com/watc...

en vooral

sjaal voor je gezicht, joggingpak, flesje drank en een beetje schoppen naar de camera op de grond da's toch alles wat in goeie hiphop clip moet zitten ? Ok, eventueel enkele bitches en een paar mooie auto's.

wacht ... hè? je wilt hiphopclips zonder dat?

Raekwon the chef
Dat einde van Gravel Pit vind ik vooral vet, dat gevecht
en ook al die aliassen weer
Stonefingers
Lex Rockhead

Pauper
Ol' Dirty Bastard - Brooklyn Zoo

Al die Wu video's blinken vooral uit in amateurisme.

Kos
Vooral de oude.

Amateurisme en hiphop gaan zeer goed samen, eea. 'real' keepen impliceert een vorm van amateurisme.

De oude video's van Mobb Deep zijn daar ook wel een mooi voorbeeld van.

eazyfan
Survival Of The Fittest en Shook Ones Pt. II zijn me favo Mobb-videos, heel erg mooi en gewoon op straat.

Hip Hop komt van de straat, dus ik heb écht niet graag als hiphop-clips door Hype Williams in een overbelichte studio met 40 groupies worden gedraaid.

Ze mogen dan nog amateuristisch zijn: gewoon wat MC's die in hun neighbourhood hun song brengen, vind ik meer dan genoeg...dan nog enkele shots van hun wijken en basta!

Als de song sterk genoeg is doet die clip er niet meer toe...
Verder vind ik hiphopclips in zwart-wit ook alltijd wel rauw en zelfs wat melancholisch!

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Die je op TMF ziet ja. Maar Misty, probeer nou eens verder te kijken dan je neus lang is.
Waar moet ik dan clips gaan kijken? Ik ga ze echt niet op internet downloaden ofzo, Tmf, the Box en Mtv en dan houd het op voor de clips die ik wel es zie en denk dat dat voor vele andere ook geldt.

Ik heb niet meer zenders als TMF, THe Box en MTV. Sorry maar ik ga geen clips op me computer kijken, daar zit ik al genoeg achter met werken enzo. Lekker tv aan met muziek (al valt dat tegenwoordig ook zwaar tegen nu box voortaan een programma is geworden) da vind ik wel chill, ma ik ga ze dus echt niet zitten downloaden omdat ik benieuwd ben na de clip, het draait uiteindelijk om de muziek.

Maar ehh wat is er mis met de 5 genoemde clips dan?
die van Em zijn gewoon grappig ( zijn er nog wel meer, ma deze vind ik het beste)
Het verhaaltje in Forget about Dre wat zich afsppeelt in de clip vind ik gewoon echt goed gedaan, die clip doet ook echt iets meer voor het nummer, het schept duidelijkheid.
Gravel Pit heb ik al vaker zien staan, en behoeft geen uitleg, die is gewoon cool vanwege de prehistorische stijl.
Miss jackson behoeft ook weinig uitleg, gewoon erg goed gemaakt met die beestenboel die meedoet aan het nummer zingen.

P Jay schreef:
Hip Hop komt van de straat, dus ik heb écht niet graag als hiphop-clips door Hype Williams in een overbelichte studio met 40 groupies worden gedraaid.

Ze mogen dan nog amateuristisch zijn: gewoon wat MC's die in hun neighbourhood hun song brengen, vind ik meer dan genoeg...dan nog enkele shots van hun wijken en basta!

Als de song sterk genoeg is doet die clip er niet meer toe...
Verder vind ik hiphopclips in zwart-wit ook alltijd wel rauw en zelfs wat melancholisch!

Yep, zwart wit clips zijn vet.
JE hebt wel gelijk, het draait toch om de muziek.
Maar als een clip echt meer doet om de inhoud van het nummer te begrijpen ofzo, dan vind ik dat juist ook heel goed kunnen (ma ja da betkent nog geen 40 bitches die aan het dansen zijn).

O ja, SNoop Dogg - What `s my name
ook een erg goede clip!

Sig Ramsmouth schreef:
(quote)

toen ik die zag had ik zoiets van nu hoeft t niet meer zo met hiphop en de wu tang clan, waarom is het niet meer zo vet als

en vooral

sjaal voor je gezicht, joggingpak, flesje drank en een beetje schoppen naar de camera op de grond da's toch alles wat in goeie hiphop clip moet zitten ? Ok, eventueel enkele bitches en een paar mooie auto's.

wacht ... hè? je wilt hiphopclips zonder dat?

Wel als je het over de mega overdreven clips van tegenwoordig hebt ja.
Een paar bitches ( 2 a 4 ofzo kan wel) maar tegenwoordig is hoe meer hoe beter de gouden regel geloof ik, en dat slaat nergens op.

eea. 'real' keepen impliceert een vorm van amateurisme.

Onzin. Je hoeft echt geen amateuristische clip in elkaar te flansen om het real te houden. Vooral al die effecten die ze bij de Wu in hun clips gooien zijn lachwekkend. Het heeft op een bepaalde manier wel z'n charme, maar om het nu goed te noemen gaat me wat te ver.

Twee grappige clips:

Beastie Boys - Three MC's and One DJ
Roots Manuva - Witness (1 Hope)

Sugar Hill Gang - Apache.

Geintje (ik kwam 'm net tegen). Er is al heel veel genoem wat ik goed vind (zoals Sabotage van de Beastie Boys, Sky's the Limit van The Notorious B.I.G. (die ik op een rare manier ook wat tragikomisch vind hebben) en Ms. Jackson van OutKast). Ik moet zeggen dat de Beastie Boys vrijwel altijd goede clips hebben en ik heb geen idee waarom, maar die van Sure Shot vind ik wat dat betreft ook erg gaaf. En over tragikomisch gesproken: Fatlip - What's Up Fatlip.

Edit: oeps, ik bedenk me net dat alle clips die ik noem behalve Ms. Jackson geregiseerd zijn door Spike Jonze. Misschien dat dat het is.

BoordAppel schreef:
(quote)

Onzin. Je hoeft echt geen amateuristische clip in elkaar te flansen om het real te houden. Vooral al die effecten die ze bij de Wu in hun clips gooien zijn lachwekkend. Het heeft op een bepaalde manier wel z'n charme, maar om het nu goed te noemen gaat me wat te ver.

Twee grappige clips:

Beastie Boys - Three MC's and One DJ
Roots Manuva - Witness (1 Hope)

Mijn stelling is natuurlijk geen onzin is, maar als je m strikt toepast op clips, wat jij doet, dat klopt het natuurlijk niet nee.
Verder noem je op wat er niet goed is aan die ouwe wu tang clips en vervolgens plaats je twee links naar clips die best wel amateuristisch en op een lullige manier grappig zijn, waarmee je dus min of meer je eigen kritiek op mijn clips tegenspreekt
Dus ja, wat moet ik er op zeggen?

De Wu brengen hun clips uiterst serieus terwijl die zwerm bijen en wat al niet meer gewoon lachwekkend zijn en erg slecht uitgevoerd. Daarom is het amateuristisch.

Die clips die ik noemde (niet voor niets deze twee natuurlijk) zijn erg simpel maar allesbehalve amateuristisch. Er is gekozen voor een bepaalde vorm en die is vakkundig uitgevoerd zodat het allemaal goed overkomt.

Verder zie ik nog steeds niet in wat realness met amateurisme te maken heeft.

BoordAppel schreef:
De Wu brengen hun clips uiterst serieus terwijl die zwerm bijen en wat al niet meer gewoon lachwekkend zijn en erg slecht uitgevoerd. Daarom is het amateuristisch.

Die clips die ik noemde (niet voor niets deze twee natuurlijk) zijn erg simpel maar allesbehalve amateuristisch. Er is gekozen voor een bepaalde vorm en die is vakkundig uitgevoerd zodat het allemaal goed overkomt.

Verder zie ik nog steeds niet in wat realness met amateurisme te maken heeft.

ik ben verder geen kenner op clip en film gebied, de clips spreken me aan bij de muziek omdat ze een zelfde soort charme zoals je het noemt hebben als de muziek. In die zin is de symbiose tussen beeld en muziek optimaal naar mijn mening.

ain't nothing but a g thang zou toch ook geen betere clip kunnen hebben, bij de beelden zou toch geen betere muziek passen? Hoe zie jij dat dan?

Die clip vind ik ook niet amateuristisch en past inderdaad perfect bij de muziek en het sfeertje.

eazyfan schreef:
Survival Of The Fittest en Shook Ones Pt. II zijn me favo Mobb-videos, heel erg mooi en gewoon op straat.

Je vergeet Hell On Earth, ook een vette video
http://www.youtube.com/watch?v=vPc5GhkUbyw

raffael77
Pete Rock & C.L. Smooth - The Reminisce Over You(T.R.O.Y)

Raekwon the chef
BoordAppel schreef:
(quote)

Onzin. Je hoeft echt geen amateuristische clip in elkaar te flansen om het real te houden. Vooral al die effecten die ze bij de Wu in hun clips gooien zijn lachwekkend.

Noem dan een voorbeeld, dan kan ik me er misschien nog wat bij voorstellen

Wat dacht je van die bijen in Triumph? Dat ziet er toch niet uit. Vooral het moment dat Inspectah Deck naar beneden valt is lachwekkend. Ook die lompe teksten die door het beeld komen zijn zo amateuristisch dat ik ze met dat filmbewerkprogramma van Windows kan namaken.

BoordAppel schreef:
Wat dacht je van die bijen in Triumph? Dat ziet er toch niet uit. Vooral het moment dat Inspectah Deck naar beneden valt is lachwekkend. Ook die lompe teksten die door het beeld komen zijn zo amateuristisch dat ik ze met dat filmbewerkprogramma van Windows kan namaken.

Dat was de eerste clip die ik zag van the Wu Tang Clan, .. VRESELIJK, het heeft 3 weken geduurd voordat ik gravil pit durfde te zien whaha

Gast
geplaatst: vandaag om 16:30 uur

geplaatst: vandaag om 16:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.