Genres / Hip-Hop / Get Your Walk On
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2007, 22:50 uur
Zoals je in Xzibit's clip 'Get Your Walk On' kon zien zijn de C-walk (Crip-walk) en de Hip-Hopcultuur onlosmakend verbonden. Als je eens bij youtube rondzoekt vind je als snel veel dingen over deze dans/loop, Kyren is een van de betere die je er kan vinden en hij heeft ook tutorials gemaakt.
Officieel was het een begroetingsmethode van de Crips om zich te kunnen onderscheiden van de Bloods, maar als snel werden dingen door elkaar gehaald en werd het meer eens dans. Het is niet zo mainstream als de Jumpstyle maar wat vinden jullie van de C-walk, heb je het eerder gezien? vind je het maar nep? kan je het zelf? of wil je het zelf ook wel kunnen?
Ikzelf ben niet zolang geleden echt het te proberen op een mooie manier, ik kon het al een beetje maar deed er voor de rest niets mee. Nu kan ik het al een stuk beter als eerst.
Ik vind het wel jammer dat je het niet zo vaak ziet in een discotheek, maar dan zijn de reacties als je het zelf doet wel mooi om te zien. Voor de rest blijf ik proberen om steeds beter te worden en misschien komt er dan nog wel eens een stukje van mij op het internet.
Officieel was het een begroetingsmethode van de Crips om zich te kunnen onderscheiden van de Bloods, maar als snel werden dingen door elkaar gehaald en werd het meer eens dans. Het is niet zo mainstream als de Jumpstyle maar wat vinden jullie van de C-walk, heb je het eerder gezien? vind je het maar nep? kan je het zelf? of wil je het zelf ook wel kunnen?
Ikzelf ben niet zolang geleden echt het te proberen op een mooie manier, ik kon het al een beetje maar deed er voor de rest niets mee. Nu kan ik het al een stuk beter als eerst.
Ik vind het wel jammer dat je het niet zo vaak ziet in een discotheek, maar dan zijn de reacties als je het zelf doet wel mooi om te zien. Voor de rest blijf ik proberen om steeds beter te worden en misschien komt er dan nog wel eens een stukje van mij op het internet.
0
Pauper
geplaatst: 18 januari 2007, 22:58 uur
Ja allemaal wel heel mooi op de melodie en de maat maar komt op mij beetje over als een mongolen dansje.
0
geplaatst: 18 januari 2007, 23:50 uur
Tja, eigenlijk ken ik het al een hele tijd. Ik doe het ook al een tijd, niet zo heel goed hoor. Maar goed genoeg om in de clubs te gebruiken zeg maar.
Een vriend van is er wel erg goed in en vind het altijd tof om te zien. We battlen weleens samen, ik verlies altijd en krijg naderhand een pilsje van hem. Maar zo proberen we, en vooral hij, anderen uit te dagen in de clubs. Op zich best geinig.
En verder, als je het zelf wilt leren moet je het gewoon doen en daarmee je eigen stijl aanleren.
Een vriend van is er wel erg goed in en vind het altijd tof om te zien. We battlen weleens samen, ik verlies altijd en krijg naderhand een pilsje van hem. Maar zo proberen we, en vooral hij, anderen uit te dagen in de clubs. Op zich best geinig.
En verder, als je het zelf wilt leren moet je het gewoon doen en daarmee je eigen stijl aanleren.
0
raffael77
geplaatst: 19 januari 2007, 09:08 uur
Xzibit wil gewoon samen komen weer met underground maar ik pas liever hij is helaas ook al besmet met pop.
Hier is een een verse als voorbeeld:
DJ's don't raise our kids, cuz
they so caught up in the cash and jewels
How they gonna really see a hip-hop school?
How they gonna really see a hip-hop temple?
They don't even wanna play my instrumentals, but
big up Dr. Dre, Snoop, Xzibit
Especially Xzibit, he was there in a minute
Mic Conception, all of them, said
"Yo you need help? I should call them"
Dit bedoel ik nou.
Hier is een een verse als voorbeeld:
DJ's don't raise our kids, cuz
they so caught up in the cash and jewels
How they gonna really see a hip-hop school?
How they gonna really see a hip-hop temple?
They don't even wanna play my instrumentals, but
big up Dr. Dre, Snoop, Xzibit
Especially Xzibit, he was there in a minute
Mic Conception, all of them, said
"Yo you need help? I should call them"
Dit bedoel ik nou.
0
geplaatst: 19 januari 2007, 12:49 uur
Erg vet, kan het niet, zou het wel willen kunnen.
Wc deed het on stage bij Ice Cube concert, mega cool!
0
Melle K
geplaatst: 19 januari 2007, 13:24 uur
Ik vind het echt een van de domste dingen die ik ooit heb gezien.
Meeste mensen die het doen nemen zichzelf ook iets te serieus met een XXXXXXL Shirt en oversized broek, gouden nepkettingen en vooral heel stoer kijken natuurlijk.
Maar ieder zijn ding hè.
Meeste mensen die het doen nemen zichzelf ook iets te serieus met een XXXXXXL Shirt en oversized broek, gouden nepkettingen en vooral heel stoer kijken natuurlijk.
Maar ieder zijn ding hè.
0
geplaatst: 19 januari 2007, 14:00 uur
Tja, het zal wel moeilijk zijn maar ik vind het er maar gay uitzien.
0
geplaatst: 19 januari 2007, 15:33 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Haha, echt he. Beenepilepsie.

0
geplaatst: 19 januari 2007, 16:19 uur
Melle K schreef:
Maar ieder zijn ding hè.
Maar ieder zijn ding hè.
Klopt maar zo ziet hiphop in amerika er eruit.

0
geplaatst: 19 januari 2007, 16:20 uur
Misty44 schreef:
Was dat niet met de Up In Smoke Tour?

0
geplaatst: 19 januari 2007, 16:31 uur
Whatever ya'll say.. Maar ik kan het:D En ben er damn trots op. Ik zie het heeeeel af en toe als ik uitga, maar altijd jongens die het doen. Dus ik breng daar ff verandering in;D Bij Ice Cube was het ook vet:) Die WC kan het vet goed.
0
geplaatst: 19 januari 2007, 16:56 uur
Cath schreef:
Whatever ya'll say.. Maar ik kan het:D En ben er damn trots op. Ik zie het heeeeel af en toe als ik uitga, maar altijd jongens die het doen. Dus ik breng daar ff verandering in;D Bij Ice Cube was het ook vet:) Die WC kan het vet goed.
Idd, je ziet heel vaak dat jongens het doen. Wel vet dat je het kan.
0
Pelvin
geplaatst: 19 januari 2007, 17:36 uur
De C-walk is echt vet. Hoezo zou dit een mongolendansje zijn? Als je dat goed kan is dat zeker wel gaaf, zeker in een club of discotheek. Je moet er alleen niet te patserig mee lopen doen, vind ik.
0
geplaatst: 19 januari 2007, 19:44 uur
Ik heb er me zelf vroeger ook aan schuldig gemaakt: in een club C-Walken.
Nu weet ik wel beter...
Waarom zouden wij Belgen/Nederlanders een dans doen van bendes uit Los Angeles...
Wij zitten niet in bendes en zijn uit de Lage Landen; en ook al deed ik het vroeger ook wel eens: eigenlijk is het erg wannabe, toch?!
Nu weet ik wel beter...
Waarom zouden wij Belgen/Nederlanders een dans doen van bendes uit Los Angeles...
Wij zitten niet in bendes en zijn uit de Lage Landen; en ook al deed ik het vroeger ook wel eens: eigenlijk is het erg wannabe, toch?!
0
Pelvin
geplaatst: 19 januari 2007, 20:14 uur
P Jay schreef:
Nu weet ik wel beter...
Nu weet ik wel beter...
Je hebt mss wel gelijk maar ik vind het zoiezo wel vet als je vette moves laat zien, wat voor dans het ook is. en het ligt er ook aan hóe je de c-walk uitvoert. als je dat op zo'n wigger-manier doet is dat zeer fout ja.
0
Melle K
geplaatst: 20 januari 2007, 15:55 uur
Iedereen die het probeert doet het op een wigger-manier.
Breakdancen is dope, C-Walken is gewoon tragisch.
0
geplaatst: 20 januari 2007, 15:58 uur
Melle K schreef:
I disagree. Als je C-Walken goed kan is het echt wel tof om te zien.
0
geplaatst: 20 januari 2007, 18:32 uur
Melle K schreef:
Waar zit het verschil hem dan in, is de vraag.
0
geplaatst: 20 januari 2007, 20:52 uur
Reacties als 'voor fopnegers' of 'voor homo's' slaan natuurlijk nergens op.
Ikzelf vind c-walken absoluut niet tof genoeg om zelf te oefenen, ik ben ook niet zo'n danser en het enige wat ik vet vind aan dansen is om je helemaal ongecontroleerd en onbeschaamd los te laten gaan op de muziek. Met ingestudeerde pasjes heb ik zo goed als niets.
Verder vind ik dat c-walken qua techniek, geschiedenis en amusement absoluut niet in de schaduw kan staan van breakdancen. Echt breakdancen vind ik dan ook wel heel tof om te zien, als mensen dat spontaan gaan doen, vind ik dat fantastisch.
Ikzelf vind c-walken absoluut niet tof genoeg om zelf te oefenen, ik ben ook niet zo'n danser en het enige wat ik vet vind aan dansen is om je helemaal ongecontroleerd en onbeschaamd los te laten gaan op de muziek. Met ingestudeerde pasjes heb ik zo goed als niets.
Verder vind ik dat c-walken qua techniek, geschiedenis en amusement absoluut niet in de schaduw kan staan van breakdancen. Echt breakdancen vind ik dan ook wel heel tof om te zien, als mensen dat spontaan gaan doen, vind ik dat fantastisch.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 14:30 uur
Even voor de goede orde, het is geen dans. Het is de manier waarop Crip members hun eenheid aantonen, en doet tevens dienst al een soort codetaal.
Verder ben ik met melle eens.
Verder ben ik met melle eens.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 14:44 uur
Von3:16 schreef:
Even voor de goede orde, het is geen dans. Het is de manier waarop Crip members hun eenheid aantonen, en doet tevens dienst al een soort codetaal.
Ik denk meer dat het de basis is geweest voor een dans. De manier waarop de Crips met elkaar communiceerden is nu de basis in de dans die je bij veel hiphop-gelegenheden terug ziet komen.
0
|Joël|
geplaatst: 21 januari 2007, 15:19 uur
Ik heb er niet eht een uitgeproken mening over. Aan de ene kant ben ik het volledig met Melle K eens maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Als je het goed kan lijkt het me wel leuk om te doen maar echt iets geweldigs vind ik het zeker niet.
0
|Joël|
geplaatst: 21 januari 2007, 17:44 uur
Owja voor de mensen die de C-Walk cool vinden:
Kurupt - C-Walk
Komt van zijn album Kuruption! uit 1998.
Kurupt - C-Walk
Komt van zijn album Kuruption! uit 1998.
0
geplaatst: 23 januari 2007, 12:50 uur
Ik vind dit niet het domste wat ik ooit gezien heb (alhoewel het érg in de buurt komt) maar jumpen is toch écht een stuk debieler

0
geplaatst: 23 januari 2007, 13:00 uur
Tja, dat kun je wel zeggen. Ikzelf kan het wel (
), maar dan wel met een heleboel glazen alcohol op. In mijn omgeving heerst jumpstyle helaas, vandaar dat ik er soms dus (helaas) in aanraking mee kom. Maar idd, het is nóg dommer dan die C-Walk.
), maar dan wel met een heleboel glazen alcohol op. In mijn omgeving heerst jumpstyle helaas, vandaar dat ik er soms dus (helaas) in aanraking mee kom. Maar idd, het is nóg dommer dan die C-Walk.
0
geplaatst: 23 januari 2007, 13:21 uur
That's a fact...Wnr houdt die stomme jump-hype nu eens op? Drivin' me crazy!
0
geplaatst: 23 januari 2007, 13:45 uur
Ik kan de muziek ergens nog wel waarderen maar die 'dans'........ Écht dat gaat gewoon nergens over. Beetje als een korki in het rond stampen of springen ofzo
En dan vooral met z'n allen op een plein ofzo. Ik heb me echt stuk gelachen toen ik het fenomeen jumpen voor het eerst op youtube tegenkwam 
Maarja dat is het met die C-Walk ook. Wie communiceert er in godsnaam op deze manier.....?????? Rare lui die 'gangsters'
En dan vooral met z'n allen op een plein ofzo. Ik heb me echt stuk gelachen toen ik het fenomeen jumpen voor het eerst op youtube tegenkwam 
Maarja dat is het met die C-Walk ook. Wie communiceert er in godsnaam op deze manier.....?????? Rare lui die 'gangsters'

* denotes required fields.