MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Top 5 Discografie

zoeken in:
Pauper
raffael77 schreef:
veel van hun productie is van dangermouse

Valt opzich wel mee, alleen op het 2de album heeft hij geproduceerd na mijn weten, op het eerste album kwamen de tracks voornamelijk uit de hand van Dan the Automater

Raekwon the chef
ja alleen het derde album, of tweede album (omdat G-Sides meer een verzamelobject is) toch staan er wat rocknummers op en ook gewoon nummers die je niet makkelijk in een hokje kunt plaatsen.
bij de eerste cd was het ook heel varierend.

1. MF DOOM (alleen VV2 vind ik minder, maar dat weegt niet op tegen alle MF Doom relateerde albums)
2. Atmosphere (1e album Overcast! ken ik niet zo goed, omdat ik die niet zo dope vind)
3. People Under The Stairs (zo chill, maar alle albums lijken wel veel op elkaar)
4. Blackalicious (hoewel de Craft een hele andere stijl was dan hun vorige 2 albums, vind ik die ook dope. EP's zijn ook goed)
5. Ugly Duckling (Young Einstein produceert zo'n lekkere oldschool feelgood beats op alle albums, en Dizzy en Andy zijn goed mc's met humor)

Wanneer ik J5 laatste album ook goed zou vinden, zouden ze er zeker tussen hebben gestaan.

OP 1 komt SNoop Dogg. Heel simpel, hij heeft vanaf zijn debuut met DOggystyle geregeld de hitlijsten bestormt, hij dropt gemiddeld cker eens per 3 jaar een album en van dat album komen toch altijd weer een paar grote klappers.
Ik ga niet zeggen dat de kwaliteit van al die albums even goed is. Maar over het algemeen is hij door mij de artiest die het vaakst op cd`s is verschenen de afgelopen tien jaar.

eazyfan
Snoop Dogg zou bij mij juist de laatste zijn eigenlijk, op 2 Cd's na waarschijnlijk een van de slechtste rappers ooit. Ik vind hem gewoon niks op Doggystyle en The Last Meal na.

Inderdaad, zlefs The Last Meal was niet zo heel veel soeps. Verder zit er heel af en toe een vermakelijk nummertje bij..

KSPR
Ice Cube denk ik dan toch. Zijn eerste solo's albums zijn zeer goed, War & Peace was een heel stuk minder en zijn laatste album is nog wel aardig. Tel daar het N.W.A. werk bij op. Schitterend

raffael77
Misty44 schreef:
OP 1 komt SNoop Dogg. Heel simpel, hij heeft vanaf zijn debuut met DOggystyle geregeld de hitlijsten bestormt, hij dropt gemiddeld cker eens per 3 jaar een album en van dat album komen toch altijd weer een paar grote klappers.
Ik ga niet zeggen dat de kwaliteit van al die albums even goed is. Maar over het algemeen is hij door mij de artiest die het vaakst op cd`s is verschenen de afgelopen tien jaar.

Omdat ze de hitlijsten inkomen wil niet zeggen dat ze goed zijn, zeker niet hitshit met bling bling zals 50 ct en diddy en kanye west, want dat zijn juis de slechtse rap artiesten.

rico-bballer
nas'2pac en wu-tang

Social_Mask
2Pac, Eminem, JMT, The Roots en Atmosphere.

Jay natuurlijk. RB, Black album, Blueprint.
Nas zn illmatic is natuurlijk beter, maar wat Jay in Takeover zei is ook wel waar..1 zeer sterk album in de laatste 10 jaar.
Eminem sucks. Irritante stem, weinig tot geen flow, en zijn meeste nummers weten me inhoudelijk ook niet te boeien.
Pac. Met me against the world en en in minder mate aeom. goede albums maar voor de rest allemaal niks. Maar dat komt misschien(?) o.a door zn te vroege dood.
Biggie. Eigenlijk hetzelfde als Pac. Twee goede albums, life after death en ready to die. Daarna niks. Ook veelste vroeg doodgegaan
verder vind ik zoals eerder gezegd ice cube een mooie discograf. hebben, snoop, rakim in mindere mate. de undergroundscene is mij niet heel bekend dus daar geen uitspraken over.

Ilyasse15 schreef:
Biggie. Eigenlijk hetzelfde als Pac. Twee goede albums, life after death en ready to die. Daarna niks.

Wat wil je als je 3 jaar na je debuutalbum al afgemaakt wordt...?!

Ja dat zei ik ook bij pac.

01 The Roots
Ik heb sinds dit topic geopend is, Things Fall Apart en Phrenology gekocht en ik had Illadelph Halflife en The Tipping Point al. Illadelph Halflife is sindsdien ook mijn top10 binnengekomen en staat nu zelfs op 4. Ongelofelijk wat die Roots presteren. Al die net genoemde platen - en ook Game Theory - krijgen bij mij een dikke 4 of een 4,5. 5 platen na elkaar die dat presteren! Dat vind ik erg knap. Overigens hoef ik hun eerste 2 platen niet te hebben. Die zijn wel beduidend een stuk minder.

02 Gang Starr
Eigenlijk is hun hele discografie de moeite waard. Ik heb slechts Hard to Earn, Moment of Truth en The Ownerz, maar het is slechts een kwestie van tijd voordat ik Step in The Arena en Daily Operation ook binnenhaal. Het Gang Starr geluid is gewoon verslavend. Heel laidback, met de altijd zwoele stem van Guru. Daar kan ik geen genoeg van krijgen.

03 A Tribe Called Quest
Hoef ik niet echt uit te leggen: Peoples Instinctive Travels & Paths of Rhythm (4*-4,5*), The Low End Theory (5*), Midnight Marauders (4*-4,5*) en Beats, Rhymes & Life (4*). Heel erg jammer van The Love Movement, maar dat wordt enigzins gecompenseerd door Q-Tip's solo die vreselijk onderschat wordt. Ook in dit geval is er sprake van een uniek geluid dat verslavend werkt.

Raekwon the chef
ik vind Ghost toch wel de beste discografie hebben.
tot nu toe 6 albums uitgebracht waar er 4 uitstekend van zijn.

Niek schreef:
Overigens hoef ik hun eerste 2 platen niet te hebben. Die zijn wel beduidend een stuk minder.

Say what??? Ik heb enkel Organix, Do You Want More??!!?, Illadelph Halflife en Things Fall Apart. Ik ken de huidige sound dus niet, maar verdomme, ik vind Do You Want More toch wel hun beste, hoor. Heerlijk jazzy live beats. Gewoon een muzieksessie met heerlijke midnineties-sfeer (I LOVE MIDNINETIES;)) en leuke verses van Malik en Black Thought. Man, prachtig album!

Organix vind ik inderdaad wat minder. Op dat album moesten ze er nog een beetje inkomen.

Niek schreef:
maar het is slechts een kwestie van tijd voordat ik Step in The Arena en Daily Operation ook binnenhaal

Zeker doen. Ik vind Daily Operation hun beste album. Ook weer erg jazzy en heerlijke laidback Brooklyn-atmosfeer. Na dit album zijn ze huin stijl volledig gaan veranderen... Premo begon dan te experimenteren op Hard to Earn met wat hardere beats, met viooltjes...en hij heeft die stijl nooit meer losgelaten en begon heel herkenbaar te worden. Ik vind zijn beide stijlen erg goed, maar val toch steeds weer voor de charme van die jazzy hiphop uit het laatste jaar van de Golden Age.
Guru is zowat steeds (wat mij betreft) op een constant niveau geweest.

Do You Want More?!?!? zal ik nog wat kansen geven. Ik vergat overigens nog te melden dat ik Black Thought echt heel erg onderschat vind. ook altijd van constant niveau geweest en bij vlagen echt briljant. Als ik jou was, P Jay, zou ik The Tipping Point ook nog wel halen gezien BT's verses op Boom en Web!. Die zijn echt vet.

eazyfan
Eventjes een toffe topic uit de vergetelheid halen, mijn top10 (al reken ik MC's/groepen apart), ik doe hier alleen MC's:

1. Rakim
2. GZA (elke Cd is gewoon erg de moeite waard)
3. 2Pac (Wat betreft toen hij nog leefde)
4. Chino XL (2 erg dikke en een goede)
5. The Notorious B.I.G. (toch 2 erg goede)

discografie

MC's:

01 Nas
02 KRS One
03 Chino XL
04 Big L
05 Lord Finesse

groepen:

01 Gang Starr
02 EPMD (voornamelijk door de eerste 3)
03 Jedi Mind Tricks
04 A Tribe Called Quest
05 Cunninlynguists

Whoa, ongelovelijk dat CunninLynguists nu nog maar één keer genoemd is, toevallig door Herbertwest hierboven... Die groep komt zeker bij mij op één als het om continue kwaliteit gaat.

The Roots brengen voor mij toch ook wel heel consistent goede hip-hop, met een speciale vermelding voor Black Thought, die als MC goed zijn mannetje blijft staan.

grimy_jason
Chino XL heeft tot nu toe nog geen enkele slechte cd gedropt....

WC heeft heeft een dope debuut cd van '98 (The Shadiest One) en z'n laatste cd uit 2007 (Guilty by Association) was één van de beste cd's uit dat jaar....

Ghostface Killah heeft al een aantal cd's op z'n naam staan en toch nog geen enkele misser voor zover ik weet....

Eazy-E heeft geen slechte cd's uitgebracht....

DMX heeft toch allemaal goede cd's, z'n debuutcd's zijn mss de beste maar op elke cd staat er toch wel een zeer dope track dus....

The Notorious BIG , Big Pun, Big L en 2pac , ja dat spreekt voor zich lijkt me....

grimy_jason schreef:
Chino XL heeft tot nu toe nog geen enkele slechte cd gedropt...

Je bedoelt solo neem ik aan? Want zijn album begin 2008 met de verschrikkelijke Playalitical was de slechtste van het vorige jaar.

grimy_jason
Ik wist dat jij dat ging zeggen haha....

Maar die cd heb ik nog niet geluisterd maar ik bedoelde zijn solowerk idd....

Artiesten met een top discography

Q-Tip:
Mooie gastfeatures of classic albums.
Mooie solo carriere
3 ATCQ albums

Common:
Alleen maar top albums op UMC na dan.

Jay-Z:
Reasonable Doubt
Blueprint
The Black Album

Tupac

In 2008 The National Association Of Recording Merchandisers in conjunction with the Rock and Roll Hall of Fame has recognized this album, as well as Me Against The World, as extremely influential to the music industry and has added this album to their Definitive 200 list - over All Eyez On Me

Tupac heeft in z'n leven 3 classic afgeleverd.

Outkast: 3 Top albums
-Atliens
-Aquemini
-Southernplayalisticadillacmuzik

En natuurlijk The Roots die sinds hun debuut album in '93 niets zwaks hebben afgeleverd.

grimy_jason
Nou als je enkel naar 3 cd's gaat kijken ken ik er nog :

Onyx :
Bacdafucup
All We Got Iz Us
Shut em Down

Eminem :
The Slim Shady LP
The Marshall Mathers LP
The Eminem Show

Cypress Hill :
Cypress Hill
Black Sunday
Temples of Boom

M.O.P. :
To The Death
Firing Squad
Warriorz

Killarmy (hun hele discography) :
Silent Weapons for Quiet Wars
Dirty Weaponry
Fear , Love and War

Zowat alles van Esham van Boomin' Words from Hell tot en met Dead Flowerz....

Wu-Tang Clan :
Enter The Wu
Wu-Tang Forever
The W
Iron Flag ( vind ik beter dan The W-

Redman :
Whut? Thee album
Dare iz a Darskide
Muddy Waters

grimy_jason schreef:
Maar die cd heb ik nog niet geluisterd ....

Houden zo.

1. Goodie Mob
2. Outkast
3. The Roots
4. Hieroglyphics
5. The Pharcyde

1. ATCQ
2. Nas
3. Jay-Z
4. The Notorious Big, al zijn het er maar 2
5. Gangstarr
6. Cypress Hill
7. Ghostface
8. Wu Tang Clan
9. Sean Price

Dj2Jelle
1. The Roots
2. Lord Finesse
3. Gang Starr
4. Atmosphere
5. MF DOOM

1. Opgezwolle
2. Eminem
3. DuvelDuvel
4. Atmosphere
5. MF Doom

Gast
geplaatst: vandaag om 12:25 uur

geplaatst: vandaag om 12:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.