MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / West Coast beats gezocht

zoeken in:
Ja ik ben een 'beginnende' hiphopluisteraar en zoek wat West Coast uit de oude jaartjes, zoals: NWA - Dopeman, WC - The Streets, Dr Dre - Fuck With Dre Day,... Ja je weet wel de beats die je hoort bij Pimp My Ride:p. Alles is welkom, commercieel, non-commercieel

Kom maar op!

Alles van Doggystyle...

Melle K
The Firm - Five Minutes To Flush vind ik wel een goede WC beat.

Improvision
Melle K schreef:
Five Minutes To Flush vind ik wel een goede WC beat.

Melle K
Hm jammer, de topictitel is nu West Coast beats ipv WC beats.

Melle K schreef:
Hm jammer, de topictitel is nu West Coast beats ipv WC beats.

, los daarvan vind ik de beat redelijk West-Coasterig aandoen.

raffael77
yep conway precies. Het is jammer dat ze altijd alleen over dre hebben hij was niet de enige goeie.
Maar luister is naar penthouse players click, above the law, comptons most wanted, spice-1 enz.

Kos
South Central Cartel, MC Eiht, DJ Quik.

CaliLove
Ice Cube, Eazy-E, Warren G, Gangsta Dresta en BG Knoccout ,... check deze zeker en natuurlijk ook het album Doggystyle van Snoop Doggy Dogg en The Chronic van Dr.Dre

Ok, bedankt mense zal ze zker eens checke
suggesties mogen nog altijd binnenkomen;)

|Joël|
Luniz - I Got 5 On It
Dat is echt een geweldig nummer
Komt van het Luniz album Operation Stackola uit 1995, het album zelf is helaas niet heel goed.

En verder natuurlijk wat al eerder is opgenoemd, ik zou zeker Doggystyle van Snoop Doggy Dogg gaan luisteren en ook N.W.A. albums te beginnen bij Straight Outta Compton en van N.W.A. ook Ice Cube, Dr. Dre en Eazy-E albums. Obie Trice kan trouwens ook nog wel ik weet niet wat je daar van vind.

Of Eerste album van Xzibit - At The Speed of Life, Paparazzi is wel goeie track.

Dat had ook zo een eastcoast-beat kunnen zijn . Geen geschikt (westcoast)-nummer dus.

Robke22 schreef:
NWA - Dopeman,

Das ook niet echt een typische West Coast beat lijkt me.

raffael77
Nee T.O. het is vet oldskool en daar was het geen westcoast beat. Ik zie dat gasten hier niet het verschil weten tussen westcoast en westside, want tracks als xzibit is geen west coast maar hij komt wel uit the westside.

Lol, ja ik zoek eigelijk gewoon naar jaren 80-90 rap zoals die van de NWA. Dus niet specifiek West coast of west side of wat dan ook want ik weet het verschil niet echt

|Joël|
Robke22 schreef:
Lol, ja ik zoek eigelijk gewoon naar jaren 80-90 rap zoals die van de NWA. Dus niet specifiek West coast of west side of wat dan ook want ik weet het verschil niet echt
Nou als Eastcoast van jou ook mag dan is er nog véél meer mooie Hip-Hop te beluisteren. Ik hou zelf persoonlijk ook meer van Eastcoast dan Westcoast. Bekijk de Hip-Hop toplijst eens daar kan je hele goede albums vinden, let dan ook vooral op het aantal stemmen in combinatie met het gemiddelde. Bijvoorbeeld een album met meer dan 100 stemmen en een gemiddelde beoordeling van 4,0 of hoger is echt heel goed.
Hier vind je de Hip-Hop toplijst: http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/hiphop

raffael77
|Joël| schreef:
(quote)
Nou als Eastcoast van jou ook mag dan is er nog véél meer mooie Hip-Hop te beluisteren. Ik hou zelf persoonlijk ook meer van Eastcoast dan Westcoast. Bekijk de Hip-Hop toplijst eens daar kan je hele goede albums vinden, let dan ook vooral op het aantal stemmen in combinatie met het gemiddelde. Bijvoorbeeld een album met meer dan 100 stemmen en een gemiddelde beoordeling van 4,0 of hoger is echt heel goed.
Hier vind je de Hip-Hop toplijst: http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/hiphop

Hahahahah Joël, cool dat je dat ook zoekt maar er is niets mis met westcoast style, maar jij bent wel 1 van de weinige gasten hier die ook oude school zoekt

ol'skool is the best, fool

Harco
The Jacka is dope nu-school westcoast shit. Mob Figaz, whut whut. Ohhhh, en Mac Dre.

http://www.youtube.com/watch?v=S5NYzpzrkIQ

raffael77
FunkyMonk schreef:
ol'skool is the best, fool

Dat is waar fonkymonk the oldschool makes the newschool

Raekwon the chef
eazy-e - real mutherphuckkin g's
comptons most wanted - growin up in the hood, streiht up menace & hood take me under
ice cube - ghetto bird(!!)
the click - mr. flamboyant
dj quik - can't fuck with a nigga(!!!!!!!)
heel Straight Outta Compton van NWA
heel The Chronic en Doggystyle van Dre en Snoop
heel Dogg Food van tha Dogg Pound

van 213 ( Nate Dogg, SNoop Dogg en Warren G) zijn beste vette nummertjes van.
187 Killum EP van Dre en SNoop is ook wel een leuke cd van de tijd net voordat Dre met the Chronic kwam.

t-h-y-$
Today Was a Good Day van Ice Cube

Brotha Lynch Hung - Season Of Da Siccnes en
The Dove Shack - This Is The Shack en
Spice 1 - AmeriKKKa's Nightmare
MC Ren - Shock Of The Hour niet te vergeten.

Verder wat al genoemd is:
Tha Dogg Pound - Dogg Food
Dr. Dre - The Chronic
Dr. Dre - 2001
Warren G - Regulate...G-Funk Era
Snoop Doggy Dogg - Doggystyle
Above The Law - Livin' Like Hustlers
Above The Law - Uncle Sam's Curse
South Central Cartel - All Day Everyday
South Central Cartel - 'N Gatz We Truss
B.G. Knocc Out & Dresta - Real Brothaz
C-BO - Tales From The Crypt
Compton's Most Wanted - It's A Compton Thang
Bone Thugs-N-Harmony - Creepin' On Ah Come Up

Op al die albums staan harde West Coast nummers. Vooral Dr. Dre en Tha Dogg Pound

Gast
geplaatst: vandaag om 21:40 uur

geplaatst: vandaag om 21:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.