MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Welke hiphop-cd's zitten in de top-250 en komen er nog in?

zoeken in:
Heh bah wat een wansmaak dan . Maar goed ik denk dat de meeste er niet echt wakker van zullen liggen. Leuk om het zo in kaart te zien en mooi dat Madvillain ook in de lijst staat.

De helft van de lijst kan ik mij indenken dus dat is wel aardig positief

raffael77
Het valt mij op dat er wat classic albums zijn die erg laag staan.

Die van Jay-Z bijv.

Ook Dr Dre's - Chronic die lager staat dan Chronic 2001 vind ik wel erg maf.

Zo mogen er van mij ook nog wel andere albums inkomen en ook anderen eruit gehaald worden.

raffael77 schreef:
Ook Dr Dre's - Chronic die lager staat dan Chronic 2001 vind ik wel erg maf.
Dat durf ik zelfs een schande te noemen.

Verwacht dat Servants In Heaven, Kings In Hell nog wel een klassieke status kan krijgen over een paar jaar en daarmee de T250 wel in komt.

Harco
Ik durf er geld op te zetten dat de noteringen voor 50 Cent en The Game haast allebei te danken zijn aan users die maar één of twee keer op deze site komen om vervolgens nooit weer terug te keren.

Dat kun je nagaan door de users eens af te lopen. Ik vond het ook wel opvallend dat The Chronic 2001 hoger staat dan The Chronic... Misschien vanwege de paar hits?

herman schreef:
Dat kun je nagaan door de users eens af te lopen. Ik vond het ook wel opvallend dat The Chronic 2001 hoger staat dan The Chronic... Misschien vanwege de paar hits?

Ik denk eerder omdat the chronic 2001 meer recenter is en meer airplay krijgt, vooral nummers als: still dre en Next episode worden in clubs continu gedraait.

Op The Chronic staan ook geen hits geloof ik. Zelfs Nuthin' But a "G" Thang in NL niet... The Chronic 2001 zal wel een beetje wegzakken op den duur, denk ik.

raffael77
Dat zeg je nu wel maar hoe zit het dan met overige pop albums hier. Die zijn ook niet te horen in clubs.

Nutin But A G Thang is ook geen club lied dat kan ik wel begrijpen.
Maar albums als Wu Draaiden ze ook niet in clubs dus ik vind jou argument niet echt geloofwaardig.

Harco
Wu is veel donkerder dan een Nuthin' But a G Thang.

raffael77
Ik bedoel ermee te zeggen dat wat Herman aangeeft van Chronic 2001 hoger staat vanwege declub waardigheid van dat album.

Het is veel commercieler dan Chronic en daarom staat het hoger, maar in th golden age was het een classic ver boven Chronic 2001.

Alleen de niet hophop fanaten weten het niet en gaan puur op de sound af. Aangezien Still Dre een hedendaagse sound heeft en er meer stemmen komen van jongere mensen die meer met commerciele platen aan komen zetten is het juist stom dat om die reden meer stemmen gaan naar Chronic 2001. Menig hiphopper zou voorkeur geven aan Chronic back in the days dan de laatste.

Ook de sound van Chronic is oldschool en dat bevestigd wel weer dat meer newschool van zijn dan oldschool.

RedLightCityBoy
The Chronic is echt een plaat waar je van houdt of waar je koppijn van krijgt.
En daardoor vindt ik het alsnog knap dat ie zelfs in de top 250 staat.
2001 ligt echter voor vele mensen veel beter in het gehoor.
Er zijn blijkbaar meer mensen die dat beter vinden op MuMe.

2001 is minimaal de helft van de tijd te vinden in een top 10 met 50 Cent e.d.

RedLightCityBoy
Dat kan toch?
Veel mensen houden daar blijkbaar van, dat lijkt me een mening voor zich.

Hij bedoelt dat al die 50 Cent fans enkel 2001 checken en niet The Chronic ofzo.

RedLightCityBoy
Ja, maar dan hebben ze een plaat misschien nog niet ontdekt, maar dat vindt ik geen excuus om 2001 lager te plaatsen.

Ook veel mensen die de sound van 50 cent kunnen waarderen, waarderen 2001 meer dan The Chronic omdat de beats erg op elkaar lijken etc.

Ik neem dat soort figuurtjes toch echt niet serieus, bij vlagen.

RedLightCityBoy
Ik ergens ook niet maarja, het is niet anders.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:00 uur

geplaatst: vandaag om 01:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.