Genres / Hip-Hop / Liedjes waar de tekst je wat persoonlijks doet
zoeken in:
0
eazyfan
geplaatst: 29 april 2007, 20:24 uur
Simpele vraag, welke tracks zeg maar houden je op de been, leg je op tijdens moeilijke situaties, helpen op erge momenten:
Hier een paar van mij:
2Pac - Fuck The World (vooral deze)
Thug Life - Bury Me A G
Gang Starr - Moment of Truth
Royce da 5'9" - Something's Wrong With Him
Mobb Deep - Eye For An Eye (Your Beef Is Mine) (vooral door het refrein).
The Last Emperor - One Life
Gewoon liedjes die je tekstueel wat persoonlijks doen. Moet daarom geen inhoud hebben ofzo.
Hier een paar van mij:

Thug Life - Bury Me A G
Mobb Deep - Eye For An Eye (Your Beef Is Mine) (vooral door het refrein).
The Last Emperor - One Life

Gewoon liedjes die je tekstueel wat persoonlijks doen. Moet daarom geen inhoud hebben ofzo.
0
fastpulseboy
geplaatst: 29 april 2007, 20:25 uur
eazyfan schreef:
Simpele vraag, welke tracks zeg maar houden je op de been, leg je op tijdens moeilijke situaties, helpen op erge momenten:
Hier een paar van mij:
Thug Life - Bury Me A G
Hier een paar van mij:

Thug Life - Bury Me A G
Liedjes zonder inhoud doen me over het algemeen weinig. (misschien dat ik daarom niet zo'n rap fan ben?)
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:27 uur
Er zijn genoeg nummers met inhoud hoor, je moet alleen even wat verder dan de tv/radio kijken 
Ik kan me hier in vinden laat ik het zo zeggen.
Jiggy Djé - Positivisme.
Jiggy komt btw aankomende woensdag in Doetinchem, klein optreden ergens maar 2 euro

Ik kan me hier in vinden laat ik het zo zeggen.
Jiggy Djé - Positivisme.
Jiggy komt btw aankomende woensdag in Doetinchem, klein optreden ergens maar 2 euro

0
eazyfan
geplaatst: 29 april 2007, 20:28 uur
Ahja Somethings Wrong With Him heeft nou geen echte inhoud zeg maar, maar persoonlijk lyrisch voor mij iets.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 29 april 2007, 20:35 uur
Immortal Technique - Dance with the Devil
2pac - life goes on
2pac - letter 2 my unborn
eminem - rock bottom
biggie - suicidal thoughts
biggie - everyday struggle
2pac - life goes on
2pac - letter 2 my unborn
eminem - rock bottom
biggie - suicidal thoughts
biggie - everyday struggle
0
geplaatst: 29 april 2007, 21:39 uur
fastpulseboy schreef:
Liedjes zonder inhoud doen me over het algemeen weinig. (misschien dat ik daarom niet zo'n rap fan ben?)
(quote)
Lijkt me niet.
0
raffael77
geplaatst: 30 april 2007, 00:00 uur
Gang Starr - No shame in my game (eigenlijk hele album Daily Operation). Was toen op de vlucht met mijn 2 zussen en moeder voor mijn vader. Heb toen alles achtergelaten wat mij lief was en dit album heeft een plekje diep in mijn hart. Vind het ook niets voor niets het beste album van Gang Starr.
0
geplaatst: 30 april 2007, 00:58 uur
raffael77 schreef:
Gang Starr - No shame in my game (eigenlijk hele album Daily Operation). Was toen op de vlucht met mijn 2 zussen en moeder voor mijn vader. Heb toen alles achtergelaten wat mij lief was en dit album heeft een plekje diep in mijn hart. Vind het ook niets voor niets het beste album van Gang Starr.
Jij hebt dus blijkbaar echt wat meegemaakt. Ik nog nooit iets ergs, gelukkig. Dus op dat punt zou ik me tot nu toe nooit ergens op die manier aangesproken voelen. Maar als het wat bij je los maakt is het al vaak goede Hip Hop, op een positieve manier dan he

0
geplaatst: 30 april 2007, 09:21 uur
Mr. Lif - Earthcrusher
Mr. Lif - Live from the Plantation
Mr. Lif - Iron Helix
Eigenlijk spreekt hele Def Jux label me enorm aan.
Mr. Lif - Live from the Plantation
Mr. Lif - Iron Helix
Eigenlijk spreekt hele Def Jux label me enorm aan.
0
raffael77
geplaatst: 30 april 2007, 09:30 uur
Killerbee schreef:
Jij hebt dus blijkbaar echt wat meegemaakt. Ik nog nooit iets ergs, gelukkig. Dus op dat punt zou ik me tot nu toe nooit ergens op die manier aangesproken voelen. Maar als het wat bij je los maakt is het al vaak goede Hip Hop, op een positieve manier dan he
(quote)

Klopt, maar heb wel meer herinneringen aan andere numers. Ik heb wel heel veel in het leven gezien en gedaan maar gelukkig ben ik er weer bovenop gekomen.
Crossover, Deeper, Poppa Large (Remix), They Reminisce over You en nog veel meer.
Wat ik altijd mooi heb gevonden is dat altijd wel een nummer is die een kern van waarheid heeft en ook wel voorkomt in iemands leven. Dat is dus waarom ik van hiphop hou. Mijn moeder zei altijd dat ik een neger had moeten zijn omdat ik eigenlijk het meest naar zwarten (Niet slecht bedoeld dames en heren)muziek luister. Funk & Soul, Jazz, Blues, R&B en Hiphop.
0
rico-bballer
geplaatst: 30 april 2007, 09:55 uur
nummers die mij echt raken zijn:
dance with the devil immortal technique
crack pipes sage francis
smile 2pac
dance with the devil immortal technique
crack pipes sage francis
smile 2pac
0
CaliLove
geplaatst: 30 april 2007, 10:07 uur
2pac - Letter 2 My Unborn
2pac - Until The End of Time
2pac - Brenda's Got a Baby
2pac - Soulja's Story
2pac - Words Of Wisdom
2pac - Pat Time Mutha
2pac - Pain
2pac - If I Die 2nite
2pac - Starrin' Through My Rearview
2pac - Picture Me Rollin'
2pac - All Eyez On Me
Eminem - If I Had
Eminem - Rock Bottom
Eminem - Lose Yourself
Eminem feat Royce Da 5'9'' - Scary Movies
Eminem feat Royce Da 5'9'' - Nuttin' To Do
Eminem - Stan
Ghostface Killah - Ghost Deini
Biggie Smalls - Juicy
Wu-Tang Clan - I Can't Sleep
Nas feat Az - Life's a Bitch
Nas - It Ain't Hard To Tell
Nas - Street Dreams
Deze kwamen op in m'n hoofd maar er zijn er nog meer hoor
2pac - Until The End of Time
2pac - Brenda's Got a Baby
2pac - Soulja's Story
2pac - Words Of Wisdom
2pac - Pat Time Mutha
2pac - Pain
2pac - If I Die 2nite
2pac - Starrin' Through My Rearview
2pac - Picture Me Rollin'
2pac - All Eyez On Me
Eminem - If I Had
Eminem - Rock Bottom
Eminem - Lose Yourself
Eminem feat Royce Da 5'9'' - Scary Movies
Eminem feat Royce Da 5'9'' - Nuttin' To Do
Eminem - Stan
Ghostface Killah - Ghost Deini
Biggie Smalls - Juicy
Wu-Tang Clan - I Can't Sleep
Nas feat Az - Life's a Bitch
Nas - It Ain't Hard To Tell
Nas - Street Dreams
Deze kwamen op in m'n hoofd maar er zijn er nog meer hoor

0
geplaatst: 30 april 2007, 11:45 uur
raffael77 schreef:
Maar je komt dus uit het buitenland? Hoelang woon je in Deventer dan?
0
Social_Mask
geplaatst: 30 april 2007, 11:59 uur
Army of the Pharaohs - Into The Arms Of Angels.....
Erg persoonlijk nummer, en nog wel een paar.
2pac - Changes
2pac - Dear Mama
2pac - ..... heel veel 2pac.
Erg persoonlijk nummer, en nog wel een paar.
2pac - Changes
2pac - Dear Mama
2pac - ..... heel veel 2pac.
0
fastpulseboy
geplaatst: 30 april 2007, 12:35 uur
eazyfan schreef:
Ahja Somethings Wrong With Him heeft nou geen echte inhoud zeg maar, maar persoonlijk lyrisch voor mij iets.
je wordt er lyrisch van?
0
eazyfan
geplaatst: 30 april 2007, 12:36 uur
fastpulseboy schreef:
je wordt er lyrisch van?
Neen, dat die track lyrisch me toch iets doet, ik krijg altijd een adrenaline-rush als ik die track luister (quote)
je wordt er lyrisch van?
.
0
raffael77
geplaatst: 30 april 2007, 13:14 uur
Ben Italiaan maar woon al mijn hele leven hier. Ik moest vluchten toen mijn ouders vroeger gingen scheiden. Mijn pa wilde haar afmaken.Snap e foe
0
geplaatst: 30 april 2007, 14:55 uur
raffael77 schreef:
Ben Italiaan maar woon al mijn hele leven hier. Ik moest vluchten toen mijn ouders vroeger gingen scheiden. Mijn pa wilde haar afmaken.Snap e foe
Oke, maar je zult wel niet meer zoveel van weten toen dat heeft plaats gevonden?
0
raffael77
geplaatst: 30 april 2007, 16:02 uur
jawel man was 15 jaar toen dat gebeurde. Helaas maarja misschien beter geweest als ik 1 was ofzo omdat je dan niet alles mee krijgt. maar kan je vertellen dat mijn jeugd behoorlijk klote was. Mijn toevlucht was hiphop. met teksten die over het leven gaan.
0
geplaatst: 30 april 2007, 17:21 uur
Ow, oke, nee maar ik dacht omdat je zei dat je hier al je hele leven woonde. Maargoed, kut man, shit happens ook zelf vaak genoeg ondervonden Hip-Hop is dan altijd wel een toffe toevlucht 

0
raffael77
geplaatst: 30 april 2007, 18:30 uur
Laat gaan jongens maar wel bedankt. Ben er nu wel over heen na bijna 15 jaar lol.
0
raffael77
geplaatst: 30 april 2007, 18:30 uur
jullie mogen ook wel oude lul zeggen hoor hahahahahahahahahaha
0
geplaatst: 30 april 2007, 18:52 uur
Voor mij was het ook een uitvlucht. Heb ook veel Wu-Tang, Eminem, Tupac nummers die me persoonlijk veel doen. Heb ook alles zo'n beetje gezien en meegemaakt en dan is Eminem wanneer je 14, 15 bent wel erg herkenbaar.
0
geplaatst: 30 april 2007, 20:29 uur
fastpulseboy schreef:
(quote)
.* denotes required fields.