MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / HipHop-winkels in Amsterdam

zoeken in:
Osiris Apis schreef:
Die is sinds kort gesloten. Dus een voorbeeld dat het tegenwoordig moeilijk is.

Ik denk wel dat er animo voor is maar alleen Hip-Hop gaat je nooit lukken. Je kan best zeggen dat je een wat uitgebreider aanbod aan Hip-Hop hebt maar Pop muziek kan gewoon niet ontbreken omdat daar voornamelijk je omzet vanaf hangt.

Dr.Greenthump
Heb ook nooit begrepen waarom FatBeats weg is. Had toendertijd wel een artikel op boombap gelezen, maar de echte aanleiding kan ik niet meer voor de geest halen. Kan me toch niet herinneren dat het daar nu zo slecht liep ...

Ik snap het ook niet=S want ze hadden het net boven verbouwd en er allemaal schoenen te koop gezet. Het zag er echt vers uit en alles, en toen kwam ik er een week later en opeens was alles weg:O

Dure locatie ook he, centrum A'dam

Een CD-winkel openen in deze tijden is erg onverstandig, bijna een garantie dat je binnen een paar maanden failliet bent. Er gaan nog steeds elk jaar tientallen winkels over de kop en er is er geen te vinden in Nederland waar het op dit moment echt makkelijk loopt. De winkels die er nog zijn zijn om hun eigen redenen de sterksten. Daar kun je als nieuwkomer nooit tegenop. Het zijn vaak de winkels die al heel erg lang bestaan. Je zult er ook geen lening voor kunnen krijgen, omdat je bijna geen winkel kunt beginnen waar de vooruitzichten slechter zijn.

Overigens is er met mainstream muziek al helemaal geen droog brood te verdienen. Veel minder nog dan met meer speciale dingen. Mensen die naar mainstream-pop luisteren downloaden nog veel massaler en de paar die nog wel CD's kopen komen echt niet ineens naar jouw winkel, die gaan gewoon naar FRS ofzo.

Ben met 9 cd's terug thuis gekomen. En had eigenlijk genoeg aan Fame en Boudisque....

Vind dat de Fame (voor een toch grotere/commerciële winkel te zijn) écht wel veel leuke dingen heeft. Alleen soms wat prijzig.

Alleszins bedankt voor de reacties

Social_Mask
Ik was al benieuwd of je wat gevonden had of niet.
Veel luister plezier

starbright boy schreef:
Een CD-winkel openen in deze tijden is erg onverstandig, bijna een garantie dat je binnen een paar maanden failliet bent. Er gaan nog steeds elk jaar tientallen winkels over de kop en er is er geen te vinden in Nederland waar het op dit moment echt makkelijk loopt. De winkels die er nog zijn zijn om hun eigen redenen de sterksten. Daar kun je als nieuwkomer nooit tegenop. Het zijn vaak de winkels die al heel erg lang bestaan. Je zult er ook geen lening voor kunnen krijgen, omdat je bijna geen winkel kunt beginnen waar de vooruitzichten slechter zijn.

Overigens is er met mainstream muziek al helemaal geen droog brood te verdienen. Veel minder nog dan met meer speciale dingen. Mensen die naar mainstream-pop luisteren downloaden nog veel massaler en de paar die nog wel CD's kopen komen echt niet ineens naar jouw winkel, die gaan gewoon naar FRS ofzo.

Dit klopt, alleen zit er een fout in, er zijn namelijk sommige locaties/dorpen waar geen FRS te vinden is, en zo is er bijvoorbeeld ook in het winkelcentrum van buitenveldert een muziekwinkel, en omdat er daar geen FRS of andere zaak is loopt de winkel nogsteeds goed...

P Jay schreef:
Ben met 9 cd's terug thuis gekomen. En had eigenlijk genoeg aan Fame en Boudisque....

Vind dat de Fame (voor een toch grotere/commerciële winkel te zijn) écht wel veel leuke dingen heeft. Alleen soms wat prijzig.

Alleszins bedankt voor de reacties

Dan zijn we natuurlijk wel benieuwd welke CD's het geworden zijn.

Wel, heb niet écht heel opmerkelijke dingen gevonden, enkel wat verplichte aanvullingen aan mijn collectie, maar desalniettemin ben ik een tevreden man!

Big Punisher - Capital Punishment
Funkdoobiest - Which Doobie U B?
Non Phixion - Future Is Now
Das EFX - Hold It Down
Little Brother - The Listening
Nice & Smooth - Ain't a Dam Thing Changed
Cypress Hill - Black Sunday
Sean Price - Monkey Barz
Buckshot & 9th Wonder - Chemistry

Ziezo, die kunnen ze me ook al niet mee afpakken

Hoeveel heb je er uiteindelijk voor betaald, als ik vragen mag?

Edit/: Ik vraag het al...

ben 113 € armer

12,5 € per cd gemiddeld, dus...

Maar Cypress kostte bv. maar 5 € (zou die anders ook niet gekocht hebben). LB, SP & Buckshot waren niet goedkoop (van 17 € tot 19 €).

Mag ik op mijn beurt nu jouw schoenmaat, waxs?

Tussen de 43-46, ligt aan de schoen

rico-bballer
zo'n verschil ik moet ook nog wat cd geld bij elkaar schrapen

Dr.Greenthump
Ik weet niet of dit een geschikt topic is, maar ik ben opzoek naar online winkels waar ik voor een ''leuk'' prijsje (voornamelijk) Hip-Hop op de kop kan tikken. Het liefst waar ze een interessant aanbod hebben, maar ''grootte'' mainstream webshops waar van alles te vinden is zie ik net zo graag. Wat aantrekkelijke winkels kan ook, maar dan wel het liefst binnen Brabant of in steden als Den Haag, Rotterdam, Utrecht en A'dam.

rico-bballer
Ik zoek ook winkels vooral Rotterdam. Kan dit geen'' ik zoek winkels in.... topic'' worden.

Dr.Greenthump
Ach het ging allang niet meer specifiek over A'dam

edit: ik kwam gister bij sounds trouwens een DVD van Peanutbutter Wolf en Madlib tegen waarbij de één de muziek verzorgde en de ander het beeld. Het draaide een beetje rondom Lifestyle (culture, fashion, hiphop, parties) in L.A. Ik vroeg me dus af of het om eerder uitgebrachte muziek ging of om nieuw werk van Madlib ...

rico-bballer
nee oke Maar als je neiuw bent en je ziet dit sitaan terwijl je in groningen woont.

Fame en Boudisque zijn de winkels waar ik standaard heen ga.
Vooral Fame heeft een grote collectie met ook vooral veel underground namen. Af en toe hebben ze daar ook super scherpe prijzen. Afgelopen weekend heb ik er DJ Cam - Liquid hiphop gekocht voor maar € 5,- ....
Boudisque is mijn favoriet, ze hebben niet alleen vette cd's daar maar het personeel heeft ook verstand van zaken en kent veel namen.

In Rotterdam ga ik vaak naar:
Sounds, Velvet, Plato en met name Donner...
Bij Donner hebben ze ook veel namen..

In Den haag heeft de Plato trouwens een groter hiphop aanbod dan de meeste plato's in nederland.

rico-bballer
Waar in Rotterdam ongeveer als ik bijvoorbeeld met de metro zou gaan.

Als je ooit in Breda komt moet je naar Tunesville in de Haagdijk gaan.

Heb daar mijn Jedi Mind, Non Phixion, Sean Price, O.C., Murs, Camp Lo Pharcyde etc gehaald.
Smif-N-wessun - Dah Shinin, EPMD - Strictly en Unfinished Business, Gang Starr - Moment of Truth heb ik hier allen bijv voor 6 euro per stuk gekocht.
Voor O.C., Sean Price, Non Phixion, Pharcyde enzo weer 17 a 20 euro
Arsonists - As The World Burns, Diamond D - Stunts, Blunts & Hiphop, MOP - Firing Squad, de 2 Big L albums waren weer 10 euro

Maar als je er een keer komt ligt er mss wel wat leuks. Winkel zit in het centrum en iedereen kent de Haagdijk wel dus je kan het makkelijk vragen

rico-bballer
zucht* Waarom woon ik een een stadje spijkenisse waar de freerecord shop de meest undergroundse winkel is.

rico-bballer schreef:
zucht* Waarom woon ik een een stadje spijkenisse waar de freerecord shop de meest undergroundse winkel is.

Het stadje Spijkenisse waarvan je met de metro binnen 10 minuten in Rotterdam bent. Ik zou bijna medelijden met je krijgen.

rico-bballer
kuch* tsjaa Dat is wle zo maar ben eigenlijk alleen bekend met de grote stad daar en heb daar niet echt dingen gezien daarom probeer ik met mijn trieste berichtje wat reacties uit te lokken .

rico-bballer schreef:
kuch* tsjaa Dat is wle zo maar ben eigenlijk alleen bekend met de grote stad daar en heb daar niet echt dingen gezien daarom probeer ik met mijn trieste berichtje wat reacties uit te lokken .

De anderhalf jaar dat ik in spijkenisse woonde woonde ik in de Hartelborgt dus nooit iets gezien daar

In Rotterdam zag ik bij de Velvet best wat leuke dingen. Was in het centrum maar weet niet echt meer waar. Heb er 2 jaar gewoond maar heb geen idee hoe de straten enzo heten in Centrum. Ken alleen de Nieuwe Binneweg en Kruiskade hehe. Weet in principe wel waar de winkels zitten maar de Velvet weet ik niet meer op de een of andere manier. Volgens mij in een straat tussen Binneweg/Kruiskade en Mediamarkt en anders in een zijstraatje van Blaak maar dat is natuurlijk ook heel breed...
Ik kan morgen wel even aan een vriend uit Rdam vragen

rico-bballer
Hartelborgt he toevallig kwam een vriend van me gister net terug van een bezoekje . Maar toch bedankt ga gewoon een keer op zoek, en als die vriend iets weet is het heel welkom.

Je kunt toch de adressen van de winkels die 'Shelter' heeft opgenoemd opzoeken op internet.
Vaak staat er dan een route beschrijving op de site. Zo niet, kun je het adres op een plattegrond opzoeken met de telefoongids.nl, map24 of routeplanner.

rico-bballer
Goed idee

Gast
geplaatst: vandaag om 02:47 uur

geplaatst: vandaag om 02:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.