MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Duitse Hip Hop

zoeken in:
Wie van jullie luistert naar Duitse Hip Hop(en dan niet die fantastischen vier)? De Duitsers timmeren al veel langer aan de weg met rappen in hun moerstaal en hebben ijzersterke producties. In het verleden kwam ik vaker in Duitsland op verschillende parties. Hip Hop leeft daar nog ontzettend en dan vooral de old school stijlen: breakdance graffitti, poppin en up rocking etc. Mc'ing. Regelmatig worden nog oldschool artiesten als Grandmaster Flash, Afrikaa Bambaataa, Graffitti Artiesten etc. uitgenodigd voor parties.
Wie van jullie kent rap artiesten als o.a. MC Rene, Cora E, Advanced Chemistry, FAB, Fettes Brot, Walking Large? Check hun tracks uit en oordeel niet voordat je ze goed hebt beluisterd!

raffael77
Klopt maar ik kan niet veel verstaan, maar ik denk dat ze uitijndelijk ook nog wel beter zijn dn de meeste nl rappers en ook producers.
Dat zelfde geld voor franse rap.

Sorry ik ken ze niet maar als jij zegt dat ze engels rappen ga ik er naar op zoek. Mij duists is niet zo goed maar weet van vrienden die het wel hebben gehad dat hiphop in duitsland vet goed is en dat was jaren geleden al. Respect voor hem die hiphop leven, want dat doen ze hier eigenlijk niet.

rico-bballer
Ik weet wel dat de andere elementen van hiphop daar veel groter zijn vooral graffiti en breakdance, maar ik vind dat duitse rap niet zo lekker klinkt vind het ook geen mooie taal en ik kan het niet verstaan of beter gezegd volgen.

Duits vind ik echt een kut taal, dus ben bang dat het niet voor me is weggelegd, zelfde probleem met Franse Hip-Hop.

DJ Tommek feat GZA - Ich Lebe Für Hip-Hop.

Enige duits(/deeltje engels) hip-hop lied dat ik heb zo'n beetje. En dan vooral voor GZA. En het harde refrein.

Maar ja, ik geloof zeker dat de Fransen/Duitseren ook goede hip-hop kunnen maken. Maar inderdaad wat Waxs zegt; om er naar te luisteren is niets voor mij. Dat, en ik kan het nooit zo goed verstaan als Engels (of Nederlands). En dat is niet chill.

|Joël|
waxs schreef:
Duits vind ik echt een kut taal, dus ben bang dat het niet voor me is weggelegd
Ja dat heb ik dus ook. Vind het echt één van de lelijkste talen die er bestaan. Nederhop hou ik bijvoorbeeld ook niet van, ligt ook aan de taal. In het Nederlands klinkt het naar mijn mening gewoon vaak net niet.

Ja dat ene liedje, Anti-Granti Ft X-Zibit. Das de enigste die ik ken. En ik vond het nou niet echt mooi.... Trouwens, Films en dergelijke, kijk ik ook altijd in het Engels.

rico-bballer
Duitsers met hun sychronisatie ik vraag me altijd af of ze voor elke amerikaanse acteur een vast iemand hebben die ze vertaald .

Social_Mask
Van duitse muziek ken ik alleen Seeed! maar dats meer reggea.

Ik luister weleens Aggro Berlin, ze maken onzin rap maar het klinkt wel lekker en ze rappen best dope.

Goede shit! Torch is trouwens een goede gast, hij heeft ooit slaapplaats voor ons geregeld in Heidelberg!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:37 uur

geplaatst: vandaag om 04:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.