Genres / Hip-Hop / Hiphop en punk
zoeken in:
0
Ruttekut
geplaatst: 18 juni 2007, 01:04 uur
Hey jongens
Ik heb een goede vriend die helemaal into hiphop is en hij is zelf ook al professioneel met muziek bezig enz.
Ik ben juist iemand die into de punk is.
Die vriend is dus binnenkort jarig en ik wilde ´m een leuk kado geven.
Het zou tof zijn om een CD te vinden van een artiest die hiphop en punk combineert, dat zou tof en tekenend voor onze relatie zijn.
Misschien kunnen jullie me verder helpen tips oid.
Bij voorbaat dank
Ik heb een goede vriend die helemaal into hiphop is en hij is zelf ook al professioneel met muziek bezig enz.
Ik ben juist iemand die into de punk is.
Die vriend is dus binnenkort jarig en ik wilde ´m een leuk kado geven.
Het zou tof zijn om een CD te vinden van een artiest die hiphop en punk combineert, dat zou tof en tekenend voor onze relatie zijn.
Misschien kunnen jullie me verder helpen tips oid.
Bij voorbaat dank
0
geplaatst: 18 juni 2007, 02:51 uur
Wow, een combinatie van hip-hop en punk, dat is lastig. Hoewel (sommige) hip-hop natuurlijk wel een soort houding heeft die punk ook heeft, een recht voor zijn raap-aanpak. Wat dat betreft heeft Public Enemy qua teksten en houding naar mijn mening het meeste weg van de punk (hier en hier). Door de 'noise' is de muziek ook compromisloos te noemen (net zoals punk hoort te zijn). Maar goed, als het echte hip-hop head is, dan heeft 'ie waarschijnlijk al het nodige van Public Enemy.
Verder moest ik denken aan de Def Jux releases, omdat dit ook een eigenzinnige en compromisloze albums zijn. Bijvoorbeeld Hell's Winter van Cage - maar misschien moet ik daaraan denken omdat Jello Biafra op dat album een nummer meedoet - en I'll Sleep When You're Dead van El-P.
Als je echt de (punk)gitaren e.d. wilt, dan kom je al snel bij crossover terecht. Wat mij betreft kom je dan al snel uit bij Urban Dance Squad (hier) uit.
Ik hoop dat je er wat aan heb, of dat er nog anderen zijn die hierop verder kunnen borduren.
Verder moest ik denken aan de Def Jux releases, omdat dit ook een eigenzinnige en compromisloze albums zijn. Bijvoorbeeld Hell's Winter van Cage - maar misschien moet ik daaraan denken omdat Jello Biafra op dat album een nummer meedoet - en I'll Sleep When You're Dead van El-P.
Als je echt de (punk)gitaren e.d. wilt, dan kom je al snel bij crossover terecht. Wat mij betreft kom je dan al snel uit bij Urban Dance Squad (hier) uit.
Ik hoop dat je er wat aan heb, of dat er nog anderen zijn die hierop verder kunnen borduren.

0
geplaatst: 18 juni 2007, 09:18 uur
Check P.O.S. - Audition eens, zou ik zeggen.
Voor een reviewtje moet je ff op rapreviews.com kijken ofzo, of natuurlijk gewoon deze site.
Voor een reviewtje moet je ff op rapreviews.com kijken ofzo, of natuurlijk gewoon deze site.
0
geplaatst: 18 juni 2007, 10:43 uur
Ik zou zo niet 123 hele albums op kunnen noemen maar in nummers als Public Enemy - She Watch Channel Zero?!, Non Phixion - The CIA is still trying to kill me, Run DMC - Walk This Way worden wel harde gitaren gebruikt maar echt het schreeuwerige van punk wordt niet evenaard
En hier een verhaaltje over de relatie tussen hip-hop en punk, misschien leuk
En hier een verhaaltje over de relatie tussen hip-hop en punk, misschien leuk

0
geplaatst: 18 juni 2007, 12:34 uur
Osdorp Posse
Maatschappij kritische teksten en ongekende felheid voor hip-hop begrippen.
Maatschappij kritische teksten en ongekende felheid voor hip-hop begrippen.
0
Ruttekut
geplaatst: 18 juni 2007, 18:50 uur
dank voor jullie reacties. Ik heb alles ff bekeken en geluisted, maar ben uiteindelijk op de Transplants uitgekomen.
Zij combineren punk en hiphop perfect op een manier zoals ik mijn maat wil voorschotelen
.
Zij combineren punk en hiphop perfect op een manier zoals ik mijn maat wil voorschotelen
.
0
geplaatst: 18 juni 2007, 19:15 uur
Ruttekut schreef:
dank voor jullie reacties. Ik heb alles ff bekeken en geluisted, maar ben uiteindelijk op de Transplants uitgekomen.
.
.Mmm, ik ken een album van Transplants en daar komt geen hiphop in voor.
0
geplaatst: 18 juni 2007, 20:17 uur
MFPascal schreef:
Harco schreef:
P.O.S. is hier het antwoord op.
P.O.S. is hier het antwoord op.
Mee eens, en het is ook nog goed.

0
Harco
geplaatst: 18 juni 2007, 20:58 uur
Vind toch dat je alsnog P.O.S. moet checken. Zo haalt hij bijvoorbeeld de zanger van Bouncing Souls erbij op zijn Audition album, en samplet hij Song of Zarathustra, wat weliswaar een screamo band is, maar goed (niet screamo op Atreyu manier, maar de echte screamo).
0
Ruttekut
geplaatst: 19 juni 2007, 11:58 uur
P.O.S. lijkt erg in trek te zijn bij jullie.
Ik bekijk dat ook nog ff.
Nogmaals thanks
Ik bekijk dat ook nog ff.
Nogmaals thanks

0
geplaatst: 19 juni 2007, 14:46 uur
Ik wil je het album van The Goats aanraden. Is niet zo zeer punk maar toch op zijn minst wel stevige rock te noemen qua instrument gebruik.
* denotes required fields.