MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Bekende artiesten in hun begindagen

zoeken in:
Indien je wat oude footage hebt van artiesten die bekend zijn drop ze dan hier!

Big daddy Kane met Biz markie in 1986: http://www.youtube.com/watch?v=uHtjh7L9hb8

Clip van Whodinimet op 0.37 Run DMC in hun jonge dagen en op 0.43, 1.58, de kleine Jermaine Dupree met zijn handschoentjes.

http://www.youtube.com/watch?v=JLYC7ltxOrk

Supervet !!

That's hiphop....

Improvision
Mos Def's eerste album was niet Black Star. Het was een project uit 1994 met zijn broer en zus genaamd Urban Thermo Dynamics.

(afbeelding)

Een andere benadering van het onderwerp: Later 3 bekende en gewaardeerde rappers, maar die allen ooit hun debuut mochten maken met een guestverse op een classic hiphopalbum. Deze mannen voegde daadwerkelijk wat toe aan de klassiekers (Main Source - Breakin Atoms, Gang Starr - Daily Operation, Showbiz & AG - Runaway Slave) en mijn vraag is wie vinden jullie dat het meest indruk heeft achter gelaten bij zijn debuut: Big L, Jeru The Damaja of Nas...

Showbiz & AG ft Big L - Represent
Gang Starr ft Jeru The Damaja - I'm The Man
Main Source ft Nas - Live At The BBQ

Oehf.. je noemt daar even drie classic tracks die allemaal bij mn all-time favo nummers horen. Alle drie de MC's hebben ook een plaatsje verdiend in mijn top 10. Maarja als ik dan uiteindelijk moet kiezen ga ik dan toch voor Nas. Maar het ligt verschrikkelijk dicht bij elkaar allemaal.

raffael77
herbertwest schreef:
Een andere benadering van het onderwerp: Later 3 bekende en gewaardeerde rappers, maar die allen ooit hun debuut mochten maken met een guestverse op een classic hiphopalbum. Deze mannen voegde daadwerkelijk wat toe aan de klassiekers (Main Source - Breakin Atoms, Gang Starr - Daily Operation, Showbiz & AG - Runaway Slave) en mijn vraag is wie vinden jullie dat het meest indruk heeft achter gelaten bij zijn debuut: Big L, Jeru The Damaja of Nas...

Showbiz & AG ft Big L - Represent
Gang Starr ft Jeru The Damaja - I'm The Man
Main Source ft Nas - Live At The BBQ

Akinyele deed ook mee op de track van Main Source.

Deshawn & Lord Finesse deden ook mee op die van Show & AG.

Vergeet niet Lil' Dap ook bij die van Gang Starr

Lord Finesse en Deshawn ook bij Showbiz & AG net als Lil Dap bij Gang Starr.

raffael77 schreef:
Vergeet niet Lil' Dap ook bij die van Gang Starr

Uiteraard, maar vergeet niet dat Lil' Dap een afschuwelijke MC is en daar volledig de mist in ging in het gezelschap van Guru en een fantastische Jeru.

raffael77
Hij is niet zo goed als Guru & Jeru maar zijn bijdrage vind ik wel leuk.

En om eerlijk te zeggen ken ik wel rappers die slechter zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:32 uur

geplaatst: vandaag om 13:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.