MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / HipHop vs Rock

zoeken in:
Relax
Bij 50 Cent:

Wauw, Rockers, altijd eenzijdig iedereen over 1 kam heen.
Tja ik heb hier niets anders op te zeggen dan dat jullie dan flink zielig zijn, alle zwarten mensen houden zeker ook alleen van gangsters zijn of niet ?
Leuk dat gediscrimineer, Jullie Rock muziek is niets anders dan dom gekrijs en geschreeuw met nutteloos inhoud of hoe slecht het leven wel niet is, of niet, damn dit is leuk zeg..

Moet je voor een hiphop single nou echt altijd zeggen dat je veel vrouwen kan krijgen en dat je iedereen dood(of verwond) maakt die het niet met je eens is. Of zijn het alleen de MVP's van de hiphop scene die dit zeggen.

Als je niks van hiphop weet moet je ook gewoon niet zulke onzin uitkramen vind ik. Verdiep je een beetje in verschillende artiesten zou ik zeggen.

Weirdo Wizzy schreef:
Als je niks van hiphop weet moet je ook gewoon niet zulke onzin uitkramen vind ik. Verdiep je een beetje in verschillende artiesten zou ik zeggen.

Leuk dat je dit zelfde niet tegen Relax zegt, terwijl hij hetzelfde over rock zegt als ik over hiphop. Zo zie je maar weer hoe simpel de hiphoppers zijn.

Social_Mask
Ik luister (voornamelijk) Hip-Hop, Soul, R&B, Rock, Jazz en Blues. Ben ik nu een HipHop-Soul-R&B-Rock-Jazz-Blueser?? Kom op mensen, beetje volwassenheid graag.

Relax zat fout, zo ook Galithos. En als alleen 1 (of een paar) 'rocker(s)' iets doet wat je, als 'HipHopper', niet vind kunnen, moet je niet alle zo gaan neerzetten en vice versa..

|Joël|
Galithos schreef:
(quote)

Leuk dat je dit zelfde niet tegen Relax zegt, terwijl hij hetzelfde over rock zegt als ik over hiphop. Zo zie je maar weer hoe simpel de hiphoppers zijn.
Noem eens iets wat jij hiphop noemt dan? Volgens mij weet je niet eens waar je het over hebt, ik weet niets van rock muziek omdat ik dat absoluut geen mooi genre vind dus ga ik daar ook niet over lopen zeuren op MM. Beetje kinderachtig altijd dat gezeur.

Relax
Ik zit niet fout, ik doe gewoon lekker naïef en kansloos mee zoals Galithos doet, zo zie je maar weer hoeveel zelfmedelijden de rockers hebben.

Galithos, denk niet als een stereotype en scheer hiphop niet over één kant.

Relax schreef:
Ik zit niet fout, ik doe gewoon lekker naïef en kansloos mee zoals Galithos doet, zo zie je maar weer hoeveel zelfmedelijden de rockers hebben.

Ik ga geen welles nietes spelletje doen, maar volgens mij was jij degene die begon hoe dom rock wel niet was.

|Joël| schreef:
(quote)
Noem eens iets wat jij hiphop noemt dan? Volgens mij weet je niet eens waar je het over hebt, ik weet niets van rock muziek omdat ik dat absoluut geen mooi genre vind dus ga ik daar ook niet over lopen zeuren op MM. Beetje kinderachtig altijd dat gezeur.

50 cent dus, de game, ja rule, eminem, dr dre, 2pac, wu tung clan.

Relax
Galithos schreef:
(quote)

Ik ga geen welles nietes spelletje doen, maar volgens mij was jij degene die begon hoe dom rock wel niet was.

Ik deed sarcastisch idioot.

Social_Mask
Kom op mensen, laten we het normaal houden hier.
Enuh Galithos..dat zijn niet echt meteen de beste voorbeelden

Dit zijn wel de artiesten die het meest op tv en radio komen en die hun stijl beschrijven als hiphop. Ik vind die muziek niet goed, maar goed dat is mijn mening, daarom ben ik me ook niet gaan verdiepen in de rest van de hiphop. Vandaar dat ik ook met stereotypes kom, omdat deze artiesten precies daaraan voldoen. Er zijn naar mijn smaak heus wel goede liedjes: Changes van 2pac vind ik bijvoorbeeld mooi en Just a little bit van 50 cent vind ik ook wel relaxt alleen is dat meer r & b.

Ik heb ook helemaal niks tegen Hiphop alleen er moet niet gezegd worden dat rock depressieve krijsmuziek is.

Relax
Galithos schreef:

Ik heb ook helemaal niks tegen Hiphop alleen er moet niet gezegd worden dat rock depressieve krijsmuziek is.

Dat zei ik alleen omdat jij zei dat Hiphop over bitches e.d. gaan.

clutch
bijna iedereen die hier een reactie heeft geplaatst in deze discussie mag zichzelf behoorlijk zielig noemen, degene tegen wie ik het heb weten wie ik bedoel

en ik luister voornamelijk naar rock (ook {goeie} HipHop) , dus 'HipHoppers', ga maar lekker zeiken over dat geschreeuw en die herrie, jezus christus zeg

Begin dit topic toch niet, onstaat alleen maar ruzie door. Bovendien is het weer een appels vs. peren-topic, zinloos dus .

raffael77
Galithos schreef:
Dit zijn wel de artiesten die het meest op tv en radio komen en die hun stijl beschrijven als hiphop. Ik vind die muziek niet goed, maar goed dat is mijn mening, daarom ben ik me ook niet gaan verdiepen in de rest van de hiphop. Vandaar dat ik ook met stereotypes kom, omdat deze artiesten precies daaraan voldoen. Er zijn naar mijn smaak heus wel goede liedjes: Changes van 2pac vind ik bijvoorbeeld mooi en Just a little bit van 50 cent vind ik ook wel relaxt alleen is dat meer r & b.

Ik ken artiesten zoals Sepultura, Slayer, Motorhead en meer ook wel maar zij zijn behoorlijk duister kwa sound. Ruige stem, en gitaar werk. Brutte snelle drum( Niet Slecht bedoeld). Heel rauw dus. Ze hebben wel goed boodschappen erin zitten maar zijn vaak toch duister. Ze hebben veel Morbid shit.

Wij hebben dat ook wel in hiphop. Geto Boys, Necro en die werkt zelfs samen met artiesten uit die scene. Misschien toch iets voor jou.
Maar hiphop is niet alleen dat. Het is veelzijdig. Het is niet alleen de muziek waar het om draait maar ook hoe iemand een boodschap brengt. Welke flow, Sound en inhoud hij heeft.
Bijna alles wat je op v ziet is geen hiphop maar POP. Volgens mij zijn er nog steeds Speciale rock Programma's op tv maar helaas niet meer van hiphop zoals Yo MTV Raps. Daar zag je dus hele andere rappers dan MC Hammer, Marky Mark, Vanilla Ice. Nu is het veel te lastig en maken Underground Heads wel clips maar die zie je vaak alleen of op hun site of op you tube maar verder ook niet.

clutch
ok, nu is er dus ook een topic geopend voor de kleutertjes, nou jongens, ga hier maar lekker zielig zitten janken

I rest my case

Improvision
Volgens mij hangt het er van af wat je zoekt in muziek of waar je je al in hebt verdiept. Ik denk niet dat dit topic de mening van iemand gaat veranderen.

clutch schreef:
ok, nu is er dus ook een topic geopend voor de kleutertjes, nou jongens, ga hier maar lekker zielig zitten janken

I rest my case

Idd, dit topic mag van mij direct op slot. Het is nu een topic geworden met berichten die eigenlijk verwijderd zouden worden.

KSPR
Dit kan je toch niet vergelijken?

Hou het bij je eigen genre.

Hypno
Ik heb echt helemaal niks tegen rock ofzo maar ik luister het ook Niet. en ik snap ook niet waarom die twee genres tegenover elkaar Staan. want er zijn genoeg mensen die echte hiphop en echte rock Allebei luisteren.

Raekwon the chef
Allebei mooie genre's. maar idd appels met peren vergelijken. Ik kan aan de ene kant ook wel snappen dat iemand zo negatief tegenover hiphop staat, want wat je op tv ziet wordt je niet bepaald blij van.

Galithos schreef:
50 cent dus, de game, ja rule, eminem, dr dre, 2pac, wu tung clan.

De Wu is echt wel de shit

Luister echt veel Hip Hop maar rock luister ik ook vaak zat. Oeee sta in beide kampen, als dat maar goed gaat.

Kijk ik ben vooral hiphop-luisteraar maar rock is ook wel een mooi genre vind ik. Waar ik me aan stoor is gewoon dat mensen die hiphop alleen van tv kennen zeggen: hiphop gaat alleen over vrouwen, auto's en geld en dat is gewoon niet waar. Ik erger me aan zulke kortzichtige reacties.

The Deftone
Heel deze topic slaat nergens, een beetje een welles nietes spelletje houden over wat beter is. Net of iemand hierdoor zijn mening gaat veranderen, en ik luister vooral rock, maar sommige hiphop kan ik ook nog wel aanhoren, alleen die commerciele troep die je tegenwoordig op tv ziet kan ik niet tegen.

The Deftone schreef:
alleen die commerciele troep die je tegenwoordig op tv ziet kan ik niet tegen.

Hehe, we zijn er eindelijk uit. Topic kan dicht .

Yak
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Hehe, we zijn er eindelijk uit. Topic kan dicht .

En daar ben ik het dus ook mee eens. Wat overblijft is een soort van 'referentie-topic' mochten er nu straks weer mensen het nodig vinden om zo'n discussie te voeren. Je komt er toch niet uit, en de argumenten die op tafel worden gekwakt zijn meestal alleen de vastgeroeste vooroordelen over beide genres.

Dicht met dit topic dus, alleen maar leuk om af en toen nog eens naar te verwijzen.

luijsterburg
Bij Massive Attack - Mezzanine (1998):

tuktak schreef:
net als dat rockers om een of andere reden in de hiphop (jaja, generaliserend) allemaal cypress hill luisteren.

Kadafi
Het is volgens mij wel waar, dat wat tuktak zegt. Een maat van me luistert Massive Attack en Cypress Hill, en die speelt in 2 rockbands.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:51 uur

geplaatst: vandaag om 13:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.