MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Jouw Hip-Hop Profiel

zoeken in:
Jouw hip hop profiel

Misschien een wat officiële titel voor een forum met een wat vreemde titel, maar het leek me opzich wel eens leuk om te zien hoe de smaken hier eigenlijk zijn. Daarom een klein vragenlijstje. (je hoeft natuurlijk niet alles in te vullen, ik zal zelf maar aftrappen).

1. Omschrijf je smaak binnen de hiphop voor zover dat mogelijk is.

Ikzelf ben iemand die een redelijke brede smaak heeft ontwikkeld. De echte oldskool (

Social_Mask
Leuke topic! Dan kan je elkaar beter 'leren kennen'. Want aan een Top10 is niet altijd alles te zien, sommige hebben niet eens een Top10. Ik zal ook een stuk schrijven

Enuh Revo..voor een 'redelijk brede smaak' geef je wel wat weinig uitleg

Ja nouja ik had dit dus in een wordbestandje gemaakt. Copy Pasten enzo, maar toen viel m'n internet weg.

Jouw hip hop profiel

Misschien een wat officiële titel voor een forum met een wat vreemde titel, maar het leek me opzich wel eens leuk om te zien hoe de smaken hier eigenlijk zijn. Daarom een klein vragenlijstje. (je hoeft natuurlijk niet alles in te vullen, ik zal zelf maar aftrappen).

Ikzelf ben iemand die een redelijke brede smaak heeft ontwikkeld. De echte oldskool luister ik dan weer niet. Primitieve beats of beats die tegen house aanzitten negeer ik. Wat me in HipHop trekt is vooral het ritme, en de jazz-invloeden. Verder hou ik van artiesten met een goede flow op hun teksten en is het een groot pluspunt als ze ook maatschappijkritische teksten. De taal maakt me niet heel veel uit. Frans, Engels (USA) Engels (UK) of Nederlands kan ik allemaal prima aanhoren.

2. Luistert HipHop sinds?

Mainstream heb ik het meeste wel meegekregen na 99. Me echt gaan verdiepen in HipHop gebeurde vanaf 2002-2003.

3. Luisterde voor HipHop vooral naar…(voor zover dit van toepassing is)

Club/Electro (Basement Jaxx, Cassius,..)
Indy Rock
Mainstream Rock
Acid Jazz

4. Eerste Hip Hop album?

Will Smith – Big Willy Style, voor zover je dat echte rap kan noemen.

5. Meest verrassende aankoop

Gang Starr – Moment of Truth, een album wat ik kocht op de gok, ik kende amper HipHop. Dat album maakte grote indruk en zorgde ervoor dat ik me meer in Hip Hop ging verdiepen. Nog steeds vind ik het een van de beste albums ooit gemaakt.

6. Favoriete periode binnen HipHop?

De Goldenage, 1988-1995. Toch de meest productieve periode als je kijkt naar goede albums.

6. Beats of raps

Beats, dat is het eerste waar ik naar luister als die me niet aanstaan, dan is de kans dat ik het album nog verder luister nihil. Raps zijn belangrijk maar komen daarna pas, er zijn genoeg albums met goede beats maar matige vocale vaardigheden.

7. Hiphop hoofdstad?

Voor mij is dat New York en Boston. De plaatsen waar toch wel heel veel goede hiphop vandaan komt.

8. Favoriete label?

Rawkus, omdat ze ook qua ‘B’-artiesten een hele leuke bezetting hebben qua albums.

9. Beste album via Mume ontdekt?

Edan – Beauty and the beat

10. Huidige ontwikkelingen binnen HipHop

Kijk ik positief tegen aan, er komt veel HipHop uit tegenwoordig die nogal underground blijft maar wel trouw is aan haar roots. Verder is er veel muziek die vernieuwend te noemen is voor het genre en zich daarbij toch niet verloochent.

11. Minst Populaire stroming

Alles wat aanhangt bij doorgevoerde G-funk, Fake Gangsta HipHop en Raggaeton. Vooral Dirty Soouth hoek dus.

12. Meest irritante artiest.

Voor mij is dat de late periode van Eminem geweest. Een nummer als ‘purple pills’ op 1 in Nederland. Voor mij was het een reden om me juist niet op hiphop te richten destijds.
De meeste dirty south dingen trekken me niet.

13. Meest onderschat op Mume:

De UK hiphop, veel artiesten daar met goede raps en vernieuwende beats zonder dat het grime is, maar helaas te onbekend.
Oude HipHop: The Broterhood – Elementalz
Nieuwe HipHop: Ghost – Seldom seen often heared

14. Meest invloedrijk (qua belangrijkheid)

DJ premier

15. Favoriete producers?

RZA
Buckwild
DJ Premier
Pete Rock

raffael77
Ik doe wel mee Revo en jou vragen lijst is mooi.

Mijn smaak is erg breed en heb ook heel veel meegekregen inoude en nieuwe hiphop. Ik luister dus zowel Oldschool als Newschool.
IK negeer zogenaamde Urban uitspraken en alles wat een grote pop gehalte heeft. Hiphop met invloeden van Jazz, Funk & Soul waardeer ik het meest. Mij maakt het niet uit of het Cooltempo hiphop is of Fast Rap als het maar goed klinkt.

Dat is lang geleden maar het zal vanaf '85 zijn geweest.
Het verdiepen in hiphop gebeurde vanaf '90.

Dat zal Rock zijn geweest en ook metal want had veel vrienden die dat mooi vonden en kwam ook geregeld in rock café's terecht.
Natuurlijk heb ik ook veel meegekregen van jaren 80 muziek.

4. Eerste Hip Hop album?

Ice-T - O.G. Original Gangster en de rest ging op tape.

Katie Melua omdat het geen hiphop was. Mooie stem puur en zuiver.
Klinkt als Jazz met een likje Blues & Folk, maar de meeste mannen vinden het meisjes muziek omdat het sentimentele muziek is.

De goldenage hiphop tijdperk, maar ik vind jaren 80 oldschool ook erg goed.

7. Hiphop hoofdstad?

New York en daarna LA
Het is allemaal begonnen in The Bronx maar dat wisten jullie wel.

8. Favoriete label?

D&D Records en nu is dat Stones Throw Records

9. Beats of raps

De beats zijn wel het belangrijkste item voor mij omdat tenslotte een mc niets is zonder DJ/Producers. Raps zijn ook van belang als inhoud heeft. Niet te veel Braggin N Boastin shit want daar wordt je een keer moe van.

10. Beste album via Mume ontdekt?

Toch wel een aantal NL Hiphop cd's o.a. Risskant, Stropstrikkers, 0118, Kas, Nul7Negen.

Dirty South zoals nu de tijd. Je weet wel Crunkshit. Fake Gangsta Rap en natuurlijk Urban. Artiesten die het meer voor het geld doen.

Eminem, Vanilla Ice, Master P & No Limit Soldiers en natuurlijk Cash Money Milionairs.

Dat is idd UK hiphop.

Revo noemde een paar en ik doe er ook wat.
Mark B & Blade, Derek B(Toch wel een hele bekende in de hiphop)
T-La Rock, Cookie Crew, Jewel T, Kaliphz, Braintax, Numskullz en Mind Bomb. Ik kan nog wel ff doorgaan maar is niet nodig.

DJ Premier

15. Favoriete producers?

Pete Rock
DJ Premier
Madlib
J Dilla
Showbiz

Harco
1. Omschrijf je smaak binnen de hip hop voor zover dat mogelijk is.

Vooral begin/mid-90's eastcoast hip hop. Zowel conscious als street-rap (vooral street-rap). Conscious rap van tegenwoordig vind ik niet om aan te horen (zie dingen als Atmosphere).

2. Luistert hip hop sinds?

Zomer van 2005.

3. Luisterde voor hip hop vooral naar…

Indie rock, hardcore (punk), metal.

4. Eerste hip hop album?

Download: Sage Francis - A Healthy Distrust.
Gekocht: Kanye West - Late Registration.

5. Meest verrassende aankoop?

Geen.

6. Favoriete periode binnen hip hop?

Begin/mid-90's.

7. Beats of raps?

Beats. Als de beat kut is, luister ik het niet, ook al is de emcee nog zo goed (zie Chino XL op 75% van z'n tracks).

8. Hip hop hoofdstad?

New York, duidelijk.

9. Favoriete label?

DuckDown.

10. Beste album via MuMe ontdekt?

Kan ik me niet herinneren. Ontdek hier opzich niet zoveel; meer op andere sites.

11. Huidige ontwikkelingen binnen de hip hop?

Gaat wel goed zo; 2007 heeft al heel wat dikke releases op z'n naam staan. 10 keer beter dan 2006.

12. Minst populaire stroming?

Conscious rap van na 2000.

13. Meest irritante artiest?

Lil' Wayne.

14. Meest onderschat op MuMe?

The Jacka.

15. Meest invloedrijk (qua belangrijkheid)?

Zal vast wel Premier zijn. Invloed boeit me niet zoveel; het gaat erom wat ik dope vind, niet waar anderen door geïnspireerd zijn.

16. Favoriete producers?

Buckwild.
Da Beatminerz.

SinX

- Begin en Mid '90

- 2003

Hip-POP

4. Eerste hip hop album?

Wu-tang Clan - Wu-tang Forever

Ook, Wu-tang Clan - Wu-tang Forever..
daardoor leerde ik kennis maken met de échte hip-hop

Begin mid '90

7. Beats of raps?

Als ik écht luister, de raps
maar de Beats als ik gewoon iets op de achtergrond heb staan

8. Hip hop hoofdstad?

New York

9. Favoriete label?

Uhmmmm...

Zeker de Jedi Mind Tricks Albums

De underground/minder bekende Hip-hop word steeds beter, terwijl de mainstream voor mijn smaak veel slechter word

Hip-Pop, en Dirty South

Eminem na zijn eerste album, Lil' Wayne, 50 Cent

Ik heb het gevoel dat het wel goed ligt hier

weet niet.

16. Favoriete producers?

RZA
Stoupe
Buckwild
DJ Premier

Verder ken ik er niet heel veel....

Eigenlijk vanalles uit de periode 1985-1997 (pak 'm beet). Daarvoor en daarna zijn er ook leuke dingen gedaan, maar die periode beschouw ik toch als het neusje van de zalm.

Poehee. Ik denk serieus pas vanaf 2001 en heel erg serieus pas sinds een paar jaartjes.

Rock. Ik heb naast hip-hop nog wat muzikale afwijkingen ( ), maar hip-hop is wel de hoofdmoot.

4. Eerste hip hop album?
Eminem - The Marshall Mathers LP. Vind ik trouwens nog steeds een sterk album.

Veel. Illmatic van Nas kende ik niet heel erg goed toen ik 'm kocht, maar werd een absolute favoriet.

1985-1997, met een nadruk op het begin van de jaren '90.

7. Beats of raps?
Lastig, maar ik ga voor beats. Als de beats verrot klinken, luistert het niet prettig genoeg om het vaker op te zetten. En matige MC's over goede beats kan best iets leuks opleveren.

8. Hip hop hoofdstad?
New York, zonder enige vorm van twijfel. Daar is het allemaal begonnen. Natuurlijk woont hip-hop tegenwoordig ook in andere plaatsen, maar New York is de hoofdverblijfplaats.

9. Favoriete label?
Moeilijk. Ik heb de laatste tijd veel Cold Chillin'-dingen gekocht en dat is allemaal erg dope, dus op dit moment ga ik voor Cold Chillin'. Op Wild Pitch is trouwens ook veel goeds verschenen (onderschat label). Favoriete label van nu is Stones Throw.

Veel te veel om op te noemen. Ik ga niet eens proberen om een selectie te geven. Ook heb ik nog veel te ontdekken.

Ik ben er van overtuigd dat er het binnenkort afgelopen is met de hegemonie van de onverschillige neppe gangstarappers. Als je naar de commerciële kant kijkt, moet je je als hip-hopfan bijna schamen. Gelukkig gebeuren er nog steeds heel veel goede dingen, waarbij ik met name Madlib als absolute held wil noemen.

Dirty South, crunk (yeah!), maar eigenlijk ook als het naar de andere kant te ver doorschiet. Ik heb bar weinig met alles wat uit de Anticon-hoek komt.

Alles wat tegenwoordig clips heeft met teveel goud, zwembaden, vrouwen in bikini's met hun billen zitten te trillen enz. Eigenlijk is het niet zozeer irritant als wel dat ik het allemaal zo oninteressant vind, dat ik niet eens namen kan noemen. Het kan me geen kont schelen hoe die gasten allemaal heten. Alleen van de Ying Yang Twins kan ik met zekerheid zeggen dat ik het kut vind.

Soms vind ik het jammer dat er nogal wat albums zijn uit de periode 1985-1997 die maar weinig stemmen krijgen, maar ik mag niet klagen, omdat ik zelf pas 'laat' stem (na een aantal luisterbeurten). Bovendien is er veel (bijna teveel ) moois verschenen in die periode. Maar dat een album zoals Breaking Atoms van Main Source nog geen 20 stemmen heeft gehaald, vind ik wel schandalig.

Ik denk dat Marley Marl een ongelooflijk grote invloed heeft gehad op het hele genre. Hij heeft heel veel ontzettend dope dingen gedaan.

16. Favoriete producers?
Large Professor heb ik nog nooit een zwakke beat horen neerleggen. Hij heeft niet een bepaald geluid (zijn producties verschillen erg van elkaar), maar toch zijn zijn producties redelijk herkenbaar. Dat kan je alleen van de hele grote mannen te zeggen.

Ik kan naar alle hiphop luisreren. Een nummer als The Breaks van Kurtis Blow, Rappers Delight van Sugarhill Gang, Shook Ones Pt. II van Mobb Deep of No Return van Canibus, ik kan er allemaal van genieten. Toen ik échte hiphop begon te luisteren, was het voornamelijk old skool dat ik checkte, maar nu is het grotendeels de underground-scene die ik vaak op heb staan.

Zo'n 2,5 - 3 jaar geleden begon ik naar fatsoenlijke rap te luisteren.

Toen ik me nog niet verdiept had was de hiphop die ik checkte Eminem, 50 Cent enz. enz. Ook luisterde ik gewoon naar de hits in het land, maar dat gaat al veel meer jaren terug.

Maar ik luister natuurlijk niet alleen maar hiphop, ik sta open voor alle goede muziek. Ambient (een vorm van electronic) is misschien wel mijn favoriete genre zelfs.

4. Eerste hip hop album?
Volgens mij was dat The Eminem Show, of als dat hem niet is Get Rich Or Die Tryin'.

Ik download een plaat eerst voordat ik hem koop, voorkomt miskopen. Heb nog nooit blind een plaat gekocht.

Midden jaren 90 natuurlijk, en de periode pak hem beet, 2000 tot heden vanwege de heerlijke underground die wordt gedropt.

7. Beats of raps?
Voornamelijk beats, dat vind ik het belangrijkste aan een nummer en bepaald ook hoe ie in het gehoor ligt.

8. Hip hop hoofdstad?
NEW YORK!

9. Favoriete label?
Heb niet echt een favoriete, maar Babygrande spreekt me wel veel aan.

Teveel om op te noemen. Biggie's albums kende ik nét voordat ik lid werd van MuMe. Talk Amongst The Trees is dan denk ik het antwoord op deze vraag, maar dat is geen hiphop-album.

In de underground-scene is er zeker nog ontwikkeling gaande, voor de rest is het een drama.

(Hedendaagse) Dirty South natuurlijk, hoofdverpester-nummer 1 van hiphop.

Een te grote lijst, verspil er niet eens moeite aan om ze op te gaan noemen.

Canibus, Tonedeff en Brother Ali vind ik lichtelijk onderschat, maar écht onderschat wordt geen enkele rapper hier vind ik.

Rappers eind jaren 80, neem The Beasties, Run DMC etc.

16. Favoriete producers?
Stoupe (Jedi Mind Tricks)
Havoc (Mobb Deep)
Ant (Atmosphere)
9th Wonder
Q-Tip (m.m.v. Muhammad en Phife Dawg op de ATCQ-albums)
Easy Mo Bee (voornamelijk voor de unieke en legendarische beats op Ready To Die)

En nog wel wat meer, maar mijn nummer 1 is en blijft Stoupe.

Leuke vragenlijst.

1. Omschrijf je smaak binnen de hip hop voor zover dat mogelijk is. Tjah, ik luister toch wel het meest naar de huidige Underground, alhoewel ik nu steeds meer en meer oudere CD's uitprobeer. Mijn smaak gaat toch wel rond 93 tot de huidige underground, van conscious tot de alternative hip-hop van nu. Ook bevalt vooral NYC / Eastcoast rap me. Geen crunk, en 't liefst weinig 'brag-n-boasting'.

... Niet lang. Eind 2006 écht begonnen met het verdiepen in hip-hop, maar luisterde daarvoor ookal naar hip-pop (Eminem, The Game, N*E*R*D* soms een iets onbekendere naam). Ik denk sinds 2002 't hip-pop gedeelte, daarna een lange Bone-Thugs 'n' Harmony periode.

Zoals gezegd; hip-pop, maar ook naar gewoon wat singles die ik leuk vond uit the Top-40 enzo, was mainstream-rock, enz. Gewoon wat ik toendertijd leuk vond.

4. Eerste hip hop album?

Poehh.. dat weet ik niet :S Ik denk iets van Eminem.

Ghost (Seldom Seen...), aangezien ik die op de cover af kocht. Daarna misschien Eigen Wereld van Opgezwolle, daarvoor was ik altijd een fervente tegenstander van NL-hip-hop (tja.. ), maar poeh, wat veraste mij dat zeg!

Och, heb ik nu niet. Er komt nu zoveel vets uit, terwijl, natuurlijk vroeger ook erg veel vets is uitgekomen. Alhoewel ik natuurlijk wel weet dat er in de jaren 90 wel erg veel klassiekers uit zijn gekomen.

7. Beats of raps?

Zoals velen voor me zeiden; beats. Uiteindelijk moet het wel lekker weg-luisteren. Maar, als met raps ook de flow enzo bedoeld, vind ik een lied met een leuke beat maar een schijtirritante rapper ook niet lekker om naar te luisteren. Combinatie dus.

8. Hip hop hoofdstad?

New York City! Begon er, en blijft voor mij nog steeds een bron van goede hip-hop.

9. Favoriete label?

-Def Jux!
-Embedded Music (klein NY'se label, met érg goede releases tot nu toe).

Ik heb hier zó veel ondekt, dus dat is haast onmogelijk. Maar, een van de beste is Mr. Lif - I Phantom.

Zoals ik al eerder zei dat ik veeleer naar de underground luister, ben ik helemaal niet zo negatief. Ja, je moet goed zoeken, maar er is nog génoeg muziek dat nu wordt gemaakt en helemaal de moeite waard is.

Ik denk voor mij ook de Dirty South, niets voor mij.

Pfoeh... Mike Jones ofzo? Zal 't niet weten eigenlijk.
Oh, en qua personality, Kanye West.

Cool Calm Pete - Lost
Junk Science - Feeding Einstein
Babbletron - Mechanical Royalty
MF Grimm - Downfall of the Ibliys
Danny! - Charm

Ach, alle grondleggers natuurlijk. Alhoewel ik toe moet geven dat ik niet precies weet wie ik dan op zou moeten noemen (ik intereseer me niet echt in pre-1990 jaren rap). Maar invloedrijk... Premier.

16. Favoriete producers?

Premier
Madlib
El-P
RZA
Delic (!)

CaliLove
Meeste stuff vanaf jaren 80 t.e.m. Killarmy's album Fear, Love and War uit 2003.
Maar absoluut geen "bling-bling rap" of zo van die rap met moderne beats zoals Kanye West.

2. Luistert HipHop sinds?De eerste Hip-Hop track die ik kende was Gangsta's Paradise van Coolio uit '96. Maar het echt intensief beluisteren is vanaf Juni 2005.

3. Luisterde voor HipHop vooral naar…(voor zover dit van toepassing is)Michael Jackson, Top 50 muziek en willekeurige Hip-Hop tracks. Verder ook naar tracks van Dr.Dre van z'n album 2001, enkele tracks van Snoop Dogg, Xzibit, Afroman, Obie Trice, 50 cent etc.

4. Eerste Hip Hop album?
The Eminem Show

Supreme Clientele, ik dacht dat ik in de hemel was toen ik dit album voor het eerst beluisterde. Ik kon maar niet stoppen met naar "Ghost Deini" te luisteren.
Verder ook Liquid Swords, had ik op aanraden van Eazyfan gekocht zonder er ook maar een track van te kennen (enkel I Gotcha Back al n's een keer geluisterd) en had er ook niet veel van verwacht dus. Staat nu op nr. 2 in me Top10.

Mid 90's

7. Beats of raps
Het is de combinatie van de twee wat ik belangrijk vind.

8. Hiphop hoofdstad?
New York!!!, verder ook toch wel LA en Detroit mag je ook zeker niet onderschatten; Hip-Hop lééft daar echt. Op de dvd-disc van 8 mile kan je van veel Mc's uit Detroit hun freestyles bekijken, en die zijn echt wel dope.

9. Favoriete label?Loud records, maar verder ken ik hier eigenlijk niet zoveel van.

Mobb Deep - The Infamous

11. Huidige ontwikkelingen binnen HipHop
Hip-Hop is dood op het moment vind ik. Uncommon Valor (A Vietnam Story) van Jedi Mind Tricks feat Ra the Rugged Man vind ik nog wel een dope track (en dat voor 2006!!!). Verder wacht ik natuurlijk op 8 Diagrams van Wu-Tang Clan.

12. Minst Populaire stroming
Dirty South, Reggaeton, R&B etc.

13. Meest irritante artiest.
P.Diddy, Lil'Wayne,Nelly, Bow Wow, Lil'romeo, Snoop Dogg zoals ie vandaag de dag is,Chamillionaire, Akon en al die andere fake "Bling Bling rappers"

14. Meest onderschat op Mume:
2pacalypse Now van 2pac : vind ik echt 1 van Pac's beste albums, Devil's Night van D-12 : zieke rhymes en flows en vooral Bizarre is echt ziek op dit album, Infinite van Eminem vanwege die sfeer die dit album uitstraalt: het verhaal van een Mc uit Detroit.

15. Meest invloedrijk (qua belangrijkheid)
Wu-Tang Clan + alle Wu-solo's en Wu-affiliated rappers, 2pac, Eminem, Mobb Deep in de mid-90's, Onyx, Smif N Wessun, Biggie Smalls, Gravediggaz en nog veel meer

16. Favoriete producers?
- The Rza
- Havoc in de mid 90's en Murda Muzik uit '99 was toch ook wel goed geproduceerd vind ik.
- Easy Mo Bee
- 4th Disciple
- Mathematics
- Tweedy Bird Loc voor die dope Westcoast vibe op de albums Bangin' On Wax Volume 1 en 2 van Bloods N Crips

In principe zo experimenteel mogelijk. Ook de oude school vind erg tof, vooral door de 'vibe'.

2005.

Rock, maar ook nu is het niet alleen HipHop.

4. Eerste hip hop album?
Pete Philly & Perquisite was de eerste hiphop die ik goed vond, eerste album was geloof ik het debuut van A Tribe Called Quest.

-

Eind '80, begin '90 en nú.

7. Beats of raps?
Beiden.

8. Hip hop hoofdstad?
New York City!

9. Favoriete label?
Stones Throw, ook omdat ze vérder durven te gaan hiphop.

Ik heb vrijwel al mijn HipHop albums via MuMe ontdekt, dus dan wordt het Madvillainy.

Dat is goed zoeken.

Dirty South

De hele G-unit gang, Tupac, die schreeuwende kabouters, LL Cool J en Nederlandse Hippop als Ali B en Nederlandse pseudo-gangsta als Kempi.

Edit: De Jeugd van Tegenwoordig.

Grandmaster Flash.

16. Favoriete producers?
Premier
Madlib
Dangermouse
MF DOOM
Pete Rock
A Tribe Called Quest(want die produceerden het gezamenlijk)
Delic

rico-bballer
1. Omschrijf je smaak binnen de hip hop voor zover dat mogelijk is. '.
Ligt erg aan mijn bui maar ik denk dat ik toch het meest naar de conscious neig. Maar eigenlijk van alles veel mid-nineties en underground als jedi-mind tricks.
2005 en sinds 2006 begin ik pas met albums en ik koop alleen albums.

Hip-pop r&b

4. Eerste hip hop album?
2pac- all eyez on me

Hmm ik koop graag met risico maar ik kijk vaak naar het gemiddelde hier.

mid-nineties!!

7. Beats of raps?
Toch echt raps. Maar de een kan niet voortleven zonder de ander vind ik .

8. Hip hop hoofdstad?
The big rotten apple.

9. Favoriete label?
Denk def jux om hun afwijkende stijlen.

Bijna alles dus Illmatic

De underground ontwikkelt zich veel de mainstream niet.

Dirthy south.

Lil , jon.

Zie antwoord hierboven.

Dj premier, Nas

16. Favoriete producers?
Dj premier
Stoupe
Ant

Is het misschien een goed idee om elke week de Vragenlijst te verversen?

eazyfan

Ik luister het liefst 90's albums maar ben te vinden voor echt alle hiphop-albums: gelijk welk sub-genre en gelijk welk jaar/stijl of wat dan ook.

2003 toen ik Get Rich or Die Tryin kocht

niks speciaals, wat ik algemeen hoorde op tv en in games, soms es wat rock maar ook daar niks speciaals. Ook hiphop op tv: Eminem, Dr. Dre, en Royce da 5'9" vond ik erg cool op tv toen hij kwam met Rock City

4. Eerste Hip Hop album?

50 Cent - Get Rich or Die Tryin

Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers), ook wel mijn favoriete hiphopalbum ooit

De Goldenage, 1988-1995.

6. Beats of raps

Allebei spelen ze erg mee, beat moet mooi passen maar de raps moeten toch wat meer doorwegen: 45% beat, 55% tekst.

7. Hiphop hoofdstad?

Voor mij is dat New York, waar Hip-Hop is ontstaan en groot geworden

8. Favoriete label?

Definitive Jux: omdat ze met een nieuwe en goede albums kwamen.

Nas - Illmatic

Nu zit het wat minder, maar toch nog erg goed bij momenten en zeker en vast niet slecht.

weet niet.

Nelly: dist KRS-One en stelt zelf niks voor.

Wat onderground albums met te weinig stemmen in vergelijking met bekende albums. wat teveel om direct op te noemen.

Rakim

15. Favoriete producers?

RZA
DJ Premier
Dr. Dre

Eventjes snel gemaakt...

rico-bballer schreef:

Lil , jon.

Zie antwoord hierboven.
Lil' Jon onderschat ? Je bent vast in de war met overschat .

Social_Mask

Behoorlijk breed. Ik vind nummers van GRODT zeker niet slecht. Doen het goed in de club, al kom ik daar niet vaak. Maar ook lekker om soms gewoon lekker je verstand op NUL te zetten. Ik houd erg veel van Jazzy beats. Dat vind ik heeerlijk, met was Soul elementen erin en mijn dag kan niet meer stuk. Paar voorbeelde zijn Reflection Eternal, Gang Starr, Pete Philly & Perquisite, Edan, Cyne, Digable Planets etc. Heerlijke Jazzy/Soul Hip-Hop dus. Daarnaast ben ik ook weg van rap zoals Jedi Mind Tricks, Immortal Technique etc. Lekkere agressieve rap. En punchlines, zoals Big L. Moet nodig achter die Chino XL aan. Dus ook wel Necro rap. Ook vind ik albums als N.W.A geweldig! Heerlijke raps tegen de overheid en Amerika. Net als 2Pacalypse Now. Je kunt helemaal los gaan bij dat soort albums. Nummer als Holla If Ya Hear Me of 8 Ball zijn toch geweldig?!?! Al kan ik niet alle albums/groepen die zo in elkaar zitten waarderen, zoals Public Enemey. Niet slecht, maar ik voel er niks bij. Ik ben trouwens ook geen Old Skool liefhebber, Eric B. & Rakim bijvoorbeeld. Die beats doen me helemaal niks. Maar EPMD vind ik dan wel weer goed. En tenslotte ben ik verliefd op Atmosphere. En mensen die hun kennen weten dat het een beetje 'emo' rap is, om even in hokjes te gaan denken. Vooral die beats passen erg goed bij mij. En dan die rappers die met erg veel emotie (Slug) rappen. Dat vind ik erg mooi om naar te luisteren.

Heb nooit naar mainstream geluisterd. Alleen als mijn zussen wat gingen zappen, dan pikte ik wel het 1 en ander op. Of natuurlijk als ze CD kochten van die commerciële artiesten. Ik ben begonnen in 2003/2004, maar dat was toen vrij beperkt. Veel 2Pac en Eminem, maar ook DMX, Xzibit, Dre etc. Best leuk verhaal....Rond de tijd dat 50 Cent uitkwam met In Da Club was hij een hype. Ik vond er toen al bar weinig aan. Een vriend van me zat piano te spelen en speelde toen Changes van 2pac, en vond dat een prachtig deuntje. Ben toen direct naar mijn broer collecties gegaan om dat nummer te zoeken. Gevonden, en een aantal dagen alleen dat nummer gedraaid. Toen begon het eigenlijk. Maar heb toen in het jaar 2005 best weinig Hip-Hop geluisterd.. Net een paar maanden voordat ik me ging aanmelden begon ik echt met Underground. Zoals Jedi Mind Tricks, Immortal Technique etc. Een beetje 'hardcore rap' dus. Tja.. dus écht denk ik toch wel mid-eind 2006

Uuhmm...ik denk naar de grote legendes van India/Pakistan. Zoals Kishore Kumar, Mohammad Rafi, Mukesh, Nusrat, Late etc. Ik denk dat geen enkel van deze namen hier iemand íets zegt. Maar dit luisterde ik toch wel erg veel. Nu af en toe nog steeds. En ook nog Michael Jackson. Maar dat was vooral door mijn broer. Dankzij hem ook veel 2Pac materiaal kunnen luisteren.

4. Eerste Hip Hop album?

Dat was 2Pac - All Eyez On Me. Na het horen van Changes, hoorde ik het nummer Amerikaz Most Wanted en dat kwam uit AEOM. Ken dat album ook helemaal uit mijn hoofd. Nog steeds het album waar ik het meest van kan genieten, ookal heeft het wat matige nummers.

Ik heb niet zoveel geld om veel albums te kopen, dus ik kijk altijd eerst hier op MuMe of het wel waard is, of ik download het van te voren. En ik zit denk ik nog wel gebakken met mijn broer's albums.

'90-96. Geweldige tijd was dat zeg. Maar ook de periode van '00-nu vind ik zeker niet slecht. Heerlijke underground albums. Misschien nog wel een tikkeltje beter dan in je jaren '90. De jaren '90 hadden dan wel wat meer klassiekers, maar in algemeen gezien vind ik de hedendaagse underground scene wát beter.

6. Beats of raps

Ik ga voor de vorm en dan inhoud. Dus Beats. Want het moet goed klinken. Ik zelf kan veel meer genieten van een lekkere beat met wat zwakke teksten, dan van geniale teksten met een matige beat. Want het moet lekker in het gehoor liggen. Eigenlijk vind ik de stem van de rapper het belangrijkst:
It's mostly tha voice, that gets you up
It's mostly tha voice, that makes you buck
A lot of rappers got flavor, and some got skills
But if your voice ain't dope then you need to chill... chill...

Maar als ik moet kiezen tussen Beats of Raps, ga ik voor Beats.

7. Hiphop hoofdstad?

Ik vind de beats van West Coast behoorlijk lekker. AEOM heeft 1 van de beste producties die ik heb gehoord. En natuurlijk die gangster raps zoals N.W.A. Maar albums als The Cronic of Doggystyle kan ik maar niet waarderen. Ik ga toch dan voor...New York. Wat daar allemaal vandaan komt...!

8. Favoriete label?

Ik ga voor Death Row. Nee, gapje. Momenteel toch wel Definitive Jux. Heerlijk wat ze uitbrengen, vooral qua producties.

Via Chrisseh die ik via MuMe ken:
Intuition - Stories About Nothing (2007)
Het beste album van dit jaar en een grote kans om erg hoog in mijn Top10 te komen. Maar voor nu Reflection Eternal - Train of Thought (2000) Kende een paar nummers, maar wist niet waar ze vandaan kwamen. En kwam erachter dat het geweldige Memories Live dus afkomstig is van Train of Thought.

Ik luister steeds meer en meer wat bekend staat als 'emo rap'. Eerst was ik helemaal weg van JMT, Canibus, IT etc. Maar dat wordt al minder. Dus veel meer emotioneler Hip-Hop, dat vind ik toch wel erg mooi. En een tijdje geleden ben ik ook begonnen met Hip-Hop/Jazz. Maar ben niet echt heel ver gekomen daarmee.

Dirty South...kan daar absoluut niet tegen. Té overdreven.

Tja..die Dirty South artiesten voornamelijk. Maar ook rappers uit Ali B, Kempi etc.

Een aantal Underground albums. Maar ook, net als Cali Love:
2Pacalypse Now.

Tja...in de Hip-Hop scene toch wel artiesten als Biggie, 2Pac, N.W.A, PE, RUN DMC, Nas etc..En natuurlijk producers als Premier. Die al best lang in de bizzz zitten.

15. Favoriete producers?

Ant
DJ Premier
Pete Rock
Stoupe
Large Professor

Delic
Perquisite

Zó, dat koste veel tijd, maar wel erg leuk

East Coast hiphop vanaf '87 tot nu (met focus op golden age) en West Coast hiphop vanaf '87 tot nu (hoogdagen van G-Funk en verder Hieroglyphics / Pharcyde en zo...)

Eerste kennismaking met 2Pac in '99. Lang vastgezeten bij 2Pac en Gangsta Rap à la Snoop en Dre. Vanaf '03/'04 meer gaan diggen naar wat goede hiphop écht betekent.

Top 50-hitjes, hip-Pop, R&B,...

4. Eerste Hip Hop album?

Marshall Mathers LP

A Tribe Called Quest - A Low End Theory. Kennismaking met de andere manier van hip hop buiten Gangsta Rap en kennismaking met jazzy hiphop. Erg belangrijk geweest in mijn hiphop-evolutie.

De Boom Bap-Era: ± '92 - ± '96

6. Beats of raps

De harmonische verhouding van de flow met de beat.

7. Hiphop hoofdstad?

New York, uiteraard!

8. Favoriete label?

Wild Pitch, Duck Down, ...

Om eerlijk te zijn ONTDEK ik hier niet echt veel dingen. Maar toch één: Charizma & Peanut Butter Wolf - Big Shots

Nieuwere hip hop interesseert me sowieso (voorlopig) minder, maar als ik de tv opzet, komen de tranen toch in mijn ogen. Ik weet wel dat er een erg bloeiende underground-scene is, maar daar ken ik niet zoveel van behalve de grote namen zoals MF DOOM en consoorten.

Dirty South Crunk-shit uiteraard. Gewoonweg walgelijk.

Het moment dat ik "Straight to the Bank" hoorde van 50 Cent voelde ik echt de drang om hem kapot te slaan eerlijk gezegd. Hoe hij op dat refreintje de luisteraars écht uitlacht is gewoon weg schandalig! Arrogant als hij is, zegt hij eigenlijk tegen ons: "jullie zijn echt wel dom dat jullie mijn kutmuziek blijven kopen, maar goed, ik word er rijk van!"

Eén van de dieptepunten uit de muziek voor mij. Vreselijk!

Het is niet echt onderschat maar dingen zoals de Juice Crew, D.I.T.C., Hieroglyphics,... zouden gewoon veel groter moeten zijn hier en meer stemmen moeten krijgen. Ook albums zoals Breaking Atoms van Main Source zoals psychonaatje zei,...
Ook mensen zoals Scientifik, Aceyalone, Keith Murray,...

Run DMC, Rakim, KRS One,...

15. Favoriete producers?

DJ Premier
RZA
Pete Rock
Diamond D
Beatminerz
Buckwild
ATCQ
Erick Sermon
Marley Marl
Prince Paul
Dr. Dre
Beatnuts
Lord Finesse
...

Eastcoast hiphop van begin tot eind jaren 90, Aftermath '99-'02, Underground '02-heden

1999

4. Eerste Hip Hop album?

Slim Shady LP/ The Chronic 2001

Koop enkel albums die ik graag wil hebben en dus al ken. (Lost Tapes van Nas enige blinde koop)

'93-'95 om het beknopt te houden.

7. Beats of raps

Onmogelijk zonder 1 van beide. Toch maar voor raps, sommige nummers vind ik heel goed door lyrics en verhaal terwijl de beat dan wat minder is. Goede beats met slechte raps gaan snel vervelen.

8. Hiphop hoofdstad?

New York, Zwolle

9. Favoriete label?

Loud/Def Jux

Aesop Rock - Labor Days

Kan ik me niet aan ergeren, nog genoeg oude dingen te ontdekken.

Wil geen dirty south zeggen, maar kan eigenlijk niet anders.

13. Meest irritante artiest.

Kempi, P Diddy, Salah Edin

Royce Da 5'9'', Proof

Wu-tang Clan

16. Favoriete producers?

Havoc
Ant
DJ Premier
Dr. Dre (tot +/- '03)
RZA
Stoupe

17. Meest overschat:

MF Doom, J Dilla, Common

KSPR

Me favo tijd is toch wel de mid 90's (zie je wel aan m'n top10). Lekker rauwe streetrap op strakke beats. Toen was de scene tenminste nog een beetje real. Westcoast trok me vroeger wel, maar vind het nu veel minder boeiend. G funk beats blijven top natuurlijk. Old school kán dope zijn. Hedendaags vind ik aardig wat dingen goed, tussen alle troep.

Ergens in 2005 denk ik...

Veel minder muziek, maar wat oude rock shit.

4. Eerste Hip Hop album?

Een N.W.A. album denk ik...

Ik heb maar 1x op de gok gekocht, en dat was A Tribe Called Quest. Geweldig album natuurlijk..

Goldenage/Mid90's

6. Beats of raps

Raps, ondanks dat alles belangrijk is en met elkaar in harmonie moet staan. Geen Wu-Tang op een RnB beat bijvoorbeeld.

7. Hiphop hoofdstad?

New York natuurlijk. En Zwolle voor Nederland.

8. Favoriete label?

Loud, omdat ze de kans aan Wu-Tang gegeven hebben (ze hadden het erg lastig met een platencontract te krijgen...). Verder houd ik me niet zoveel bezig met Labels.

Common Sense - Ressurection

Underground hiphop is aardig goed, mainstream kots ik van. Echt verschrikkelijk al dat blood crips gedoe, Kempi, Lil Wayne en weet ik veel wat meer. Gelukkig is 2007 qua underground zeker een mooi jaar tot zover.

Dirty South, Hip POP

Lil' Wayne. Irritante kutstem, flow en tekst.

Daarvoor ken ik denk ik nog te weinig hiphop voor.

Grote namen als Dr. Dre, RZA, DJ Primo enz..

15. Favoriete producers?

RZA
DJ Primo
Havoc (The Infamous...)

16. Overschat?

Jay-Z

Ik heb een brede smaak qua hip-hop ontwikkeld, het ligt gewoon aan mijn stemming. Soms heb ik zin in gangsta rap en zet ik straight outta compton op maar soms heb ik zin in rustige shit en luister ik naar ATCQ. Laat ik het zo stellen: Ik hou van goede hip-hop.

Vanaf 2000 begon ik naar de mainstream hip-hop te luisteren

Backstreet Boys en Spice girls :D Ik was straight-up fan!

4. Eerste Hip Hop album?

Dr.Dre-2001

Ik werd echt hyped toen ik het voor het eerst luisterde! De westcoast beats, de harde gewelddadige vrouwonvriendelijke teksten, stiekem naar Pause 4 Porn luisteren.. hehe, ik vond het allemaal geweldig! Zo ben ik echt in hip-hop gekomen, via die westcoast shit. Ik kreeg het album op een zomer avond en heb het bijna de hele nacht beluisterd.

-

De Goldenage, duidelijk.

6. Beats of raps

Als ik er eentje moet kiezen ga ik toch voor de beats, zonder een redelijke beat kan ik een nummer niet beluisteren.

7. Hiphop hoofdstad?

New York New York!

8. Favoriete label?

Ik let nooit echt op labels.

Common Sense - Resurrection

Ik let niet echt op de mainstream maar ik weet wel dat op underground gebied er mooie dingen ontstaan. Maar ik moet nog zoveel ouwe shit checken, ik kan het nauwelijks allemaal bij houden!

Dirrty South

Lil' Wayne

Zoals al een paar keer eerder genoemd: Main Source.. Maarja, er is zoveel goede hip-hop gemaakt tijdens de golden-age, het is moeilijk om het allemaal te checken

Rakim, Big Daddy Kane, KRS-One enz... De rappers die allemaal met nieuwe fresh stylen kwamen

15. Favoriete producers?

DJ Premier
Buckwild
Pete Rock
Large Professor
RZA

16. Overschat?

2Pac, daar heb ik nooit iets mee gehad eigenlijk

Harco
Harco schreef:
Blablabla.

...maak van meest invloedrijk dan maar Kool G Rap.

Harco is dat nou nou Ik heb schijt-Sjaak op je avatar?

Social_Mask
Hahaha, valt me nu pas op Bij mij op school is het een hype geworden om telkens te zeggen Ik heb schiijjjjtttt!!
Dat is eigenlijk sarcastisch bedoeld, want geen enkel van ons vind het enigzins goed (behalve eentje dan, maar dats een Dubbel-O straat soldaat )

Leuk topic zo

Ik heb niet zo heel veel hip-hop albums in bezit maar het beste ligt me meer chille hip-hop. Beats met een jazz-samples erin vind ik eigenlijk altijd wel goed. A Tribe Called Quest, Pete Rock & CL Smooth en D.I.TC zulke dingen vind ik altijd wel lekker. Andere dingen zoals Wu-Tang, Mobb Deep kan ik ook altijd wel waarderen.

Vanaf begin 2006 pas echt serieus.

Pop muziek toen ik nog erg jong was en voor ik hip-hop begon te luisteren heel veel laffe indiebandjes zoals Maximo Park, Franz Ferdinand etc.

4. Eerste Hip Hop album?

Nas - Illmatic

Ik weet nog wel dat ik dit album kocht toen mijn computer kapot was en toch wel wat nieuwe muziek wilde hebben. Op mume heel veel positieve kritieken gelezen en toen besloot Illmatic maar te kopen. Na een paar luisterbeurten was ik er al helemaal aan verslaafd. Nog steeds een van mijn favoriete albums.

Mobb Deep - The Infamous

Ik kende eigenlijk alleen Shook Ones toen ik het album kocht maar elk nummer bleek gewoon supersterk te zijn.

Goldenage

6. Beats of raps

Beats.

7. Hiphop hoofdstad?

New York City, natuurlijk.

8. Favoriete label?

Let ik nooit echt op.

Enter the Wu-Tang. Ik heb al mijn hip-hop albums via MuMe ontdekt.

-

Dirrty South en Reggaeton.

Kempi

Elk album heeft hier wel zin liefhebbers.

Rakim, Public Enemy. Ik weet nite echt bijzonder veel over de echte Old-School hip-hop.

15. Favoriete producers?

Pete Rock
Showbiz
Large Professor
RZA
Premier
Q-Tip

16. Overschat

Ik vind 2001 van Dr. Dre toch wel een behoorlijk overschat album.

Statiegeld schreef:
Leuk topic zo

Ik heb niet zo heel veel hip-hop albums in bezit maar het beste ligt me meer chille hip-hop. Beats met een jazz-samples erin vind ik eigenlijk altijd wel goed. A Tribe Called Quest, Pete Rock & CL Smooth en D.I.TC zulke dingen vind ik altijd wel lekker. Andere dingen zoals Wu-Tang, Mobb Deep kan ik ook altijd wel waarderen.

Vanaf begin 2006 pas echt serieus.

Pop muziek toen ik nog erg jong was en voor ik hip-hop begon te luisteren heel veel laffe indiebandjes zoals Maximo Park, Franz Ferdinand etc.

4. Eerste Hip Hop album?

Nas - Illmatic

Ik weet nog wel dat ik dit album kocht toen mijn computer kapot was en toch wel wat nieuwe muziek wilde hebben. Op mume heel veel positieve kritieken gelezen en toen besloot Illmatic maar te kopen. Na een paar luisterbeurten was ik er al helemaal aan verslaafd. Nog steeds een van mijn favoriete albums.

Mobb Deep - The Infamous

Ik kende eigenlijk alleen Shook Ones toen ik het album kocht maar elk nummer bleek gewoon supersterk te zijn.

Goldenage

6. Beats of raps

Beats.

7. Hiphop hoofdstad?

New York City, natuurlijk.

8. Favoriete label?

Let ik nooit echt op.

Enter the Wu-Tang. Ik heb al mijn hip-hop albums via MuMe ontdekt.

-

Dirrty South en Reggaeton.

Kempi

Elk album heeft hier wel zin liefhebbers.

Rakim, Public Enemy. Ik weet nite echt bijzonder veel over de echte Old-School hip-hop.

15. Favoriete producers?

Pete Rock
Showbiz
Large Professor
RZA
Premier
Q-Tip

16. Overschat

Ik vind 2001 van Dr. Dre toch wel een behoorlijk overschat album.

Raekwon the chef

Ligt toch wel in de 90's, en dan vooral afkomstig uit New York. En verder kan ik bijna alles van Wu-Tang wel pruimen. Maar ook MF Doom ben ik een groot liefhebber van.

2002/2003

Vooral wacke nu-metal zoals Linkin Park, Limp Bizkit en Korn. En daarvoor Gorillaz

4. Eerste Hip Hop album?

Eminem - Marshall Mathers LP

The Roots - Illadelph Halflife, had ik niet veel van verwacht, want ben geen fan van live-instrumenten in hiphop, maar bleek toch een erg sterke plaat te zijn.

Mid 90's

6. Beats of raps

Het liefst een goed evenwicht, maar als ik moest kiezen, toch wel beats, omdat een nummer me eerder ligt wanneer er een goede beat onder zit, dan dat het enkel een goede tekst of flow bezit.

7. Hiphop hoofdstad?

New York

8. Favoriete label?

Geen voorkeur.

Illadelph Halflife

Weinig. luister af en toe nog naar Gang Starr of Mr. Lif, maar verder weinig nieuws.

Dirty south, en zandbak-rap zoals Kempi en Ali B

50 Cent, inhoudloos geneuzel en gebrabbel.
Eminem, tegenwoordig erg irritante manier van rappen.

-

RZA natuurlijk

15. Favoriete producers?

RZA
Premier
Dan the Automator
Dr. Dre

16. Overschat?

Jay-Z, Eminem, 50 Cent, 2Pac, Notorious B.I.G., Nas, Mobb Deep, Method Man, let wel: overschat is niet persé slecht of matig

Vooral begin/mid-90's eastcoast hip hop. En gewoon de golden age tussen 1987 en 1993.

1999 begon het met Wu-Tang en Eminem. Tupac en Nas volgde snel net als Mobb Deep. Dr Dre, Eminem, 2Pac, DMX, de artiesten die bekend zijn bij de jeugd luisterde ik rond 2000 erg veel. Rond 2002 begon ik veel verschillende rappers te luisteren zoals Kool G Rap, Chino XL, Big Pun enz.

Popmuziek en bekende rock. Gewoon de top 40 meuk en op de basisschool was ik helemaal weg van The Beatles.

4. Eerste hip hop album?

Wu-Tang - Enter The Wu

Cannibal Ox - The Cold Vein

mid 90's

7. Beats of raps?

Beide, kan echt geen keus maken. .

8. Hip hop hoofdstad?

New York!!!

9. Favoriete label?

DuckDown (heel veel van Boot Camp) en Babygrande (Immortal Technique, Hi-Tek, Jedi Mind Tricks, GZA, Brand Nubian)

Pete Rock & CL Smooth - The Main Ingredient, Cannibal Ox - The Cold Vein en Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda

2007 is een goed jaar. En underground zijn altijd goede dingen uitgekomen. Vind Murs, Cannibal Ox, Immortal Technique, 9th Wonder, Jedi Mind Tricks, Masta Ace, MF Doom de laatste jaren erg lekkere platen uitbrengen.

Dirty South

Even over nadenken...

Kool G Rap hoewel hij meer waardering krijgt de laatste maanden. Scarface vind ik met zijn klasse ook te weinig aandacht krijgt.

DJ Premier, RZA, Rakim, Marley Marl

16. Favoriete producers?

DJ Premier
Pete Rock
Buckwild
Da Beatminerz
Marley Marl
RZA
Large Professor
Havoc

17. Meest overschat

Canibus

Hypno
Op dit moment ben ik helemaal into underground rap want Old Skool vind ik meestal saai en Mainstream is over het algemeen Gewoon bagger op een paar artiesten na dan, als ik albums luister Let ik erg op de: lyrics, beats, flow, delivery, rijms oftewel gewoon Het Total Package ik ben erg kritisch in dat soort dingen als Bijvoorbeeld de flow of lyrics me niet trekken heb ik ook geen zin Om me verder te gaan verdiepen in een artiest en ik hou van Artiesten die zegmaar iets unieks hebben iets wat zij alleen kunnen Dus ook orginaliteit is voor mij belangrijk en ik hoor graag hiphop Over bepaalde onderwerpen als: Horrorcore, paranormale rap, Emotie rap, grappige weirde rap als Kool Keith, filosofische rap Politieke shit gaat Er zo nu en dan ook vaak in ik luister niet veel gangsta rap meer Want daar heb ik op dit moment genoeg van en Van Cash Money Bitches Bling Bling moet ik al helemaal niks Hebben maar Pornocore vind dan wel weer dope lol.

Vanaf begin 2006 pas echt serious.

Een beetje rock, beetje R&B en gewoon mainstream rap.

4. Eerste Hip Hop album?
Eminem: The Marshall Mathers LP ( nog steeds m,n favoriet )

5. Meest verrassende aankoop:
Uhm ik koop weinig ik download meestal en als een album me Bevalt dan bestel ik het via bol.com zo heb ik laatst alweer 5 albums Gekocht daar.

de mid en eind nineties want toen leefde Big L, 2Pac en Big Pun nog maar De underground scene van nu is op dit moment ook in topvorm

7. Beats of raps
Moeilijke uhm tja ik zie het als een siameese tweeling ze kunnen Niet zonder elkaar maar als ik dan toch moet kiezen dan maar de Raps want ik luister toch iets liever accapella dan instrumental en Dan vooral als iemand als Big L accapella rapt .

8. Hiphop hoofdstad?
New York

9 Favoriete label?
Babygrande op dit moment maar ja meestal let ik niet echt op labels

Immortal Technique Revolutionary vol 2

Mainstream natuurlijk kut maar dat is ook maar een klein deel van Hiphop want over de Underground scene van nu ben ik erg te Spreken Hiphop is naar mijn mening op dit moment gewoon in Topvorm er is genoeg nieuws te ontdekken dus ik snap totaal niet Waarom sommige mensen zeggen dat hiphop dood is dat slaat Nergens op die mensen zitten alleen maar te huilen over hoe goed het vroeger wel niet was terwijl er nu genoeg dope shit is waar Mensen op slapen.

Dirty South, Bubblegum rap, English Rap

13. Meest irritante artiest
Dat zijn er gewoon teveel maar op dit moment veracht ik Lil Wayne het meest.

Tech N9ne, K Rino, Shabazz The Descliple, Killah Priest, Ill Bill, Royce Da 5,9, Tonedeff, Q Unique, Vakill, Louis Logic, Brother Ali. Brotha Lynch Hung etc etc.

Kool G Rap

16. Favoriete producers?
RZA
Necro
Premier
Dre
Stoupe

17. Overschat
MF Doom, Madlib, Biggie, Jay Z, Mobb Deep, ODB, Snoop Dogg, Kanye West, Common, Mr Lif etc etc

raffael77
Wat me opvalt is dat er een regel bij verzonnen is.

Overschat en vind dat nergens op slaan. Zo krijg je weer dat mensen gaan reageren om wat je opschrijft.
Hou het netjes en ga niet alles veranderen.

Ieder wel zijn eigen mening maar zie er toch een paar dingen bij staan die zijn echt om te lachen.

Wat ik wel leuk vind is dat de meeste pas erg laat naar hiphop luisterd.

raffael77 schreef:
Wat me opvalt is dat er een regel bij verzonnen is.

Overschat en vind dat nergens op slaan. Zo krijg je weer dat mensen gaan reageren om wat je opschrijft.
Hou het netjes en ga niet alles veranderen.

Ieder wel zijn eigen mening maar zie er toch een paar dingen bij staan die zijn echt om te lachen.

Wat ik wel leuk vind is dat de meeste pas erg laat naar hiphop luisterd.

Het is bij een forum toch de bedoeling dat mensen op elkaar reageren. En vanzelfsprekend hoor je dat op een nette manier te doen (dus niet schelden, minachten, uitlachen enz.).
Ik zie het probleem niet van een vraag extra. Je kan daardoor nog beter melden hoe je tegenover hiphop staat en als je het overbodig vind vul je het gewoon niet in.

Harco
Social_Mask schreef:
Hahaha, valt me nu pas op Bij mij op school is het een hype geworden om telkens te zeggen Ik heb schiijjjjtttt!!
Dat is eigenlijk sarcastisch bedoeld, want geen enkel van ons vind het enigzins goed (behalve eentje dan, maar dats een Dubbel-O straat soldaat )

Abba (niet Appa) en Sjaak zijn de shit.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.