MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Gouden Greep 2007

zoeken in:
Beste solo-artiest: Typhoon
Beste groep: The Opposites
Beste album: The Opposites - Begin Twintig
Beste nummer: The Opposites featuring Willie Wartaal & Dio - Dom, Lomp en Famous
Beste producer: Delic
De belofte voor 2008: Dio
Beste feest: Appelsap
Beste live-act: Opgezwolle
Beste dj: The Flexican
Beste Mixtape: Kempi - Mixtape 2: Rap 'n' Borie
Hardste Distrack: Extince - Weettoch..
Beste clip: The Opposites featuring Willie Wartaal & Dio - Dom, Lomp en Famous door Habbekrats Reclame
Oeuvreprijs: Rudeboy

Buitenland

Beste album: Kanye West - Graduation
Beste nummer: DJ Khaled featuring Akon, Birdman, Fat Joe, Lil Wayne & Rick Ross - We Takin' Over
Beste solo-artiest: Kanye West
Beste groep: The Roots
Beste nieuwkomer: Sean Kingston
Beste live-act: Snoop Dogg
Beste producer: Timbaland & Danja

Vind het zelf nogal een slechte lijst, jammer dat The Opposites zoveel hebben gewonnen. Wat vinden jullie hiervan?

Van binnenland terecht gewonnen: Beste solo-artiest, ( en Opgezwolle is live niet zo goed als TY en Sticks)
Van buitenland terecht: 0

Ik vind Roots toch wel in de buurt komen van terecht, ok dit jaar geen albums gedropt maar het is een zeer goede rapgroep.

Opposites stelt natuurlijk niks voor, Ty is terecht en de diss van extince was bij lange na niet zo hard als die van Brainpower (die ik overigens een grote kwal vind). Jawat vind ik live echt goed (maar kan ik slecht over oordelen want dat is zowat de enige die ik live gezien heb).

Waarom vind je Brain een grote kwal als ik vragen mag?

Ik vind dat hij een van mijn favoriete nummers One Mic verkloot heeft (ok daar kiest Nas zelf ook voor). En ik vind hem een kwal omdat hij de legendarische extince dist terwijl hij eigenlijk niet eens de schoenen van extince mag strikken. En ik vind het een slechte mc, zeker de laatste jaren met o.a. ADHD en Dicecream.

Bij een van de laatste optredens van Opgezwolle was het voorprogramma van Typhoon toch minstens zo goed, maar over het algemeen zet Opgezwolle een zeer goede live-show neer dus vind ik wel verdient. Typhoon, Delic, The Roots, die awards snap ik ook nog wel.

Wat is de 'Gouden Greep' eigenlijk?

Hmm. ja die nummers met ADHD, Dicecream, Ali B en noem ze maar op is inderdaad niet veel soeps.
Dat ie de Exter dist kan ik zelf opzich wel begrijpen want Extince heeft hem ook gedist.

Verder at de lijst:
The Opposites worden hier nogal overgewaardeerd.
En Winne vind ik de belofte voor 2008, niet Dio.
Ty is zekers de beste solo-artiest.
En dom, lomp en famous is idd een toffe clip.

Hoezo The Roots nou weer ?

Beste nummer: The Opposites featuring Willie Wartaal & Dio - Dom, Lomp en Famous
Beste Mixtape: Kempi - Mixtape 2: Rap 'n' Borie
Beste clip: The Opposites featuring Willie Wartaal & Dio - Dom, Lomp en Famous door Habbekrats Reclame
Beste nummer: DJ Khaled featuring Akon, Birdman, Fat Joe, Lil Wayne & Rick Ross - We Takin' Over

raffael77
Weer van die klink klare Urban onzin.

Ik heb ff die Winne gechecked en die is echt om te huilen.

Dio klinkt niet veel beter.

The Opposites zij al helemaal om te janken met Dom Lomp & Famous.

Precies zoals het niet hoort te zijn.

Winne? Die staat er niet in hoor.

|Joël|
Beste album: Kanye West - Graduation
Beste solo-artiest: Kanye West
Beste live-act: Snoop Dogg
Beste producer: Timbaland & Danja
daarmee ben ik het allemaal oneens, in de binnenlandse muziek heb ik minder interesse daar oordeel ik niet over.

Beter The Opposites dan Ali B zullen we maar zeggen. Bovendien vind ik die clip wel echt grappig.

raffael77 schreef:
Weer van die klink klare Urban onzin.

Ik heb ff die Winne gechecked en die is echt om te huilen.

Dio klinkt niet veel beter.

The Opposites zij al helemaal om te janken met Dom Lomp & Famous.

Precies zoals het niet hoort te zijn.

Live is winne wel een stuk beter dan opgezwolle en typhoon kan ik je vertellen.

Harco
The Roots hebben niks uitgebracht in 2007; wat een bullshit.

Conclusie: de meest achterlijke en lachwekkende jaarlijst van 2007.

Edit: wat is De Gouden Streep eigenlijk? Kan er namelijk via Google geen info over vinden.

Maybe omdat het Gouden Greep is en geen Gouden Streep
Is een awardshow, hip hop (eigenlijk meer urban) gericht. Is opgericht door Lijn5, State Magazine en 3voor12.

Door te stemmen kon je trouwens een huge prijzenpakket winnen van:

Freshcotton waardebon à € 25, Ntjamrosie - Patience 12", Louis Bordeaux - Lets Love Life (lp), DJ SP - Appletree Smoothies Vol. 2, Witness Future Vintage Vol. 2 (compiled by Kindred Spirits), Appa - Straatfilosoof, Cilvaringz - I, De Jeugd van Tegenwoordig - Tarrels voor de Zwijnen, Dutch Touch-dvd, Extince - Toch?, Kempi - Mixtapes 2 & 3, Kubus & BangBang - Learning Curve, Nina - De Lastigste, Opgezwolle - Eigen Wereld (dvd), Salah Edin - Nederlands Grootste Nachtmerrie, Sticks & Delic - Fakkelteit, The Opposites - Begin Twintig, Typhoon - Tussen Licht en Lucht, U-Niq - Muziek EP, Winne &- Onoverwinnelijk, Yes-R - Zakenman, Ali B ft. Yes-R, Darryl & Gio - Groupie Love, Ali B ft. The Opposites - Je Weet Zelluf, Soesi B - Dit Krijg Je, DJ KnowHow - Straatwaarde, La Melodia - Vibin' High, Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats, Blaxtar - Ozmoses, Jiggy Djé - Noah's Ark, The Opposites - Domp Lomp en Famous-t-shirt, Extince-t-Shirt, Salah Edin-t-Shirt, Winne-t-Shirt, Noah's Ark-t-Shirt, Your Cup of T- goodiebag, URBNN-slip, State Presenteert Homegrown-cd's (2005, 2006 én 2007), Lijn5.co-t-shirt, twee plekken op de gastenlijst van de Gouden Greep!

of

Een paar K-Swiss-sneakers, Ecko-t-shirt, Lijfstijl Rotterdam-goodies, American Gangster-soundtrack, Chamillionaire - Ultimate Victory, Chrisette Michele - I Am, Jay-Z - American Gangster, Jay-Z - Kingdom Come, Kanye West - Graduation, Babyface - Playlist, Ne-Yo - Because Of You, Slap-On-horloge van Time-It, Sneaker Freaker Magazine by Endorsed, Frank 151 by Endorsed, West Up Mixtape van The Flexican by Endorsed, The Flexican-t-shirt, Hoodie-Scarf van Nomi, 3voor12-slipmat.

of

FreshCotton-waardebon à € 40 (i.p.v. € 25), Ecko-sweater, Wu-Tang Clan - 8 Diagrams, Wu-Tang Goodie-tas, 1 x Roc-A-Wear-keychain, Extince & Skate The Great 12" (exclusieve old-schooltracks uitgebracht door B-Boy Chronicles, op 26 januari worden deze gepresenteerd tijdens Double Talk in Paradiso), Ali B - Petje Af-t-shirt, State: Hiphop-Magazine 2005-2007 (boek), een paar 3voor12-Converse All Stars, 3voor12-paraplu, 3voor12-t-shirt, customized Lijn5.com-dames-t-shirt by Hanazuki, 3 x Lijn5.com-t-shirts (drie verschillende kleuren).

Best veel dus

deagleking schreef:
Maybe omdat het Gouden Greep is en geen Gouden Streep

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.