MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / DJ-Sets (R&B, Hiphop en Soul)

zoeken in:
Vaak zijn er via het internet DJ-sets/mixes gratis te downloaden. Plaats hier je favoriete linkjes en andere interessante websites met betrekking tot dit onderwerp.

raffael77
Ik weet niet of mensen dat doen. Omdat er namelijk beweerd wordt dat deze site + Mome die sites rapporteerd. Het nadeel ervan is dat je dan niet meer kan downloaden. Ik download gelukkig niet zo veel omdat ik de meeste dingen orgineel koop hehehehe.

raffael77
Hier speciaal voor jou Reijersen een legale radio station met live online mixes. Van hiphop, Soul & Jazz.

http://www.wefunkradio.com/

Ik luister regelmatig hierna.

Dit bedoel ik dus juist!

Legale downloads natuurlijk. Geen illegale mixes enzo. Maar gewoon radiostations en DJ's die het op hun eigen site legaal en gratis beschikbaar stellen.

hier luisterde ik vroeger altijd naar.
Ook een radiostation.

http://www.smoothbeats.com/

Ik heb voor de grap zelf eens wat in elkaar gemixt Het niet al te hoogstaand, maar ik hoop dat er toch nog een paar mensen naar willen luisteren

Klik hier.....

En de reacties zijn natuurlijk zeer welkom Mocht er interesse zijn in de tracklisting, dan hoor ik het wel.

Ik heb het nog niet helemaal beluisterd maar ik vond de opening wel tof/grappig.
Verder ben ik zelf ook met iets dergelijks bezig ik zal hem binnenkort ook wel posten.
Is leuk om te doen hè Reijersen?

Vind de overgang naar de verschillende nummers niet altijd even geweldig maar wel vaak erg leuk. Verder heb je een uitstekende muzieksmaak wat weergegeven wordt in de 22 minuten.

De overgangen zijn hier en daar niet super maar ach.. af en toe ook wel al zeg ik het zelf
Verder zit er geen R&B bij.. houd ik niet zo van van daar (ook geen soul trouwens).

http://www.megaupload.com/nl/?d=FRQ3DLDL

raffael77
Wat heel belangrijk is bij de overgang is dat de nummer dezelfde snelheid hebben. Het klinkt anders niet lekker.

Het hoeft niet percee maar dan moet je wel heel goed kunnen mixen.

Wat het is qua overgangen, ik weet het. Ik was ook vooral een beetje aan proberen en rommelen. Daarnaast doe ik het nog niet zo lang, dus dat komt wel goed: doen doet leren immers

Vind het tof dat jullie de moeite nemen te luisteren Dank, er zullen er meerdere volgen.

Leuke mix hoor. Het niet op tempo mixen vind ik niet erg, als de nummers maar bij elkaar passen en de beats niet door elkaar heenlopen. En dat was hier het geval. Je hebt goede nummers bij elkaar gezocht. Alleen de mix op ongeveer 16:00 minuten vond ik even storend, wat overgangen betreft.

Verder had de afsluiter en het tweede nummer van mij niet per se gehoeven, maar dat is meer omdat ik niet echt van nieuwe soul houd. Al met al wel een leuke hiphop-mix. Ga vooral zo door!

Je hebt nu ook een artiestenpagina op Last.FM trouwens.

Hoe grappig, nu eens kijken hoe ik daar m'n mixes en misschien wat van SF-Radio op kan krijgen.

Donny Tourette
Ik zou maar gauw die pagina claimen als ik jou was...

Donny Tourette schreef:
Ik zou maar gauw die pagina claimen als ik jou was...

Heb ik reeds gedaan

Een nieuwe mix!

Klik hier...

Tracklisting:
1. Kevin Michael - Stone Cold Killa
2. NERD - Everyone Noise
3. R. Kelly - Rock Star
4. Van Hunt - Ride Ride Ride
5. Sharon Jones & the Dap Kings - 100 Days, 100 Nights
6. Dwele - Five Dolla Mic
7. Otis Redding - Mr. Pitiful
8. James Brown - Funky Drummer
9. James Carr - The Dark End of the Street
10. Bill Withers - Lean On Me

Wederom hoor ik graag wat jullie ervan vinden.

Stukje tekst is ingevuld, dank daarvoor. Want nu is het in ieder geval in goed Engels

Foto is ook geplaatst

Hij is binnen. Zal hem binnenkort 's beluisteren, 8 is natuurlijk een klassieker.

Stukje tekst is ingevuld, dank daarvoor. Want nu is het in ieder geval in goed Engels

Geen dank.

herman schreef:
Hij is binnen. Zal hem binnenkort 's beluisteren, 8 is natuurlijk een klassieker.

(quote)

Geen dank.

Raekwon the chef
Wat voor programma gebruiken jullie eigenlijk daarvoor?

Raekwon the chef schreef:
Wat voor programma gebruiken jullie eigenlijk daarvoor?

Ik gebruik Virtual DJ (en heb nu mijn apparatuur/draaitafels aangesloten op mijn laptop)

Audacity
En ik heb ook Virtual DJ.

Stapler schreef:
Audacity
En ik heb ook Virtual DJ.

Audacity heb ik inderdaad ook. Dat is een aardig mixprogramma inderdaad. Bijzonder makkelijk te gebruiken.

Intro is leuk gedaan, vele overgangen zijn erg grappig en je muziek smaak vind ik vaak goed zelfs het NERD nummer vind ik oké (kende ik wel al). Heb verder niet zoveel verstand van mixes (als het niet om drank gaat) maar ik vind het erg fijn in het gehoor liggen.

Rhythm & Poetry schreef:
ik vind het erg fijn in het gehoor liggen.

En daar gaat het toch vooral om voor mij

Misschien dat ik wat thematischer ga werken met m'n mixes.

New Mix.

De zomer komt eraan en daarmee bloeien liefdes weer op. Daarom een mix speciaal voor de Romantic Souls

(afbeelding)
Tracklist:
1. Donny Hathaway - A Song For You
2. Al Green - I've Never Found a Girl (Who Loves Me Like You Do)
3. Babyface - Every Time I Close My Eyes
4. Marvin Gaye - I Want You
5. Willie Hightower - I Love You (Yes I Do)
6. Maxwell - For Lovers Only
7. Ray Charles - Rainy Night in Georgia
8. Al Green - Simply Beautiful
9. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
10. R. Kelly - Dream Girl
11. Alice Russell - Sweet is the Air
12. Allen Toussanint - Happiness
(50m 37s)

Klik hier....

Er komt een mix aan met de volgende tracklist

1. Montell Jordan - Get it On... Tonite
2. Dwele - I'm Cheatin'
3. Glenn Lewis - Beautiful Eyes
4. Javier - Count On Me
5. John Legend - Slow Dance
6. Ginuwine - Pony
7. Anthony David - Yes (Salah Ananse Remix)
8. Amp Fiddler - Funky Monday
9. Blackalicious - Powers
10. Common - The People
11. J-Live - Coming Home
12. Lupe Fiasco - Superstar
13. Lyfe Jennings - Must Be Nice
14. Alicia Keys - I Need You
15. Al Green - Lay it Down

Ik heb de eerste mix beluisterd. En ik kom er lastig doorheen, merk toch dat die muziek net iets te veel van het goede is voor mij. Ik vind het voor het grootste deel, ondanks dat er goed gezongen wordt, iets te langzaam gaan. De nummers passen wel goed bij elkaar en zijn met zorg uitgekozen. De overgang van de nummers is goed. Je nieuwe mix vind ik er interessant uit zien. Met o.a. J-Live, Common en Blackalicious en mijn favoriete track van Montell Jordan.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:36 uur

geplaatst: vandaag om 02:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.