Genres / Hip-Hop / MusicMeter Rap Crew
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2011, 12:27 uur
Ik had gisteren je nummers gecheckt en het klinkt zeker zeer dope. De samplekeus is sterk, wellicht dat je nog voor wat meer variatie moet zorgen aangezien de nummers die je maakt wel wat aan de lange kant duren.
0
geplaatst: 29 januari 2011, 12:41 uur
Dankje Rob, je hebt gelijk dat ik meer variatie moet gebruiken, maar daar werk ik nog aan!
Thx voor de feed.
Thx voor de feed.
0
geplaatst: 29 januari 2011, 20:07 uur
Larsje, held, je kent de status, je weet dat als ik je kunst fix het aan is.
0
geplaatst: 31 januari 2011, 15:52 uur
Brave: (7,5) Ik hoor veel potentie in dit nummer en de sfeer die je neer wilt zetten bevalt mij goed, maar het klinkt allemaal net niet. Ik vind het soms iets te schel en de stilte bij de intro vind ik net wat te lang.
World: (8) Vet nummer! Het nummer kan prima op zichzelf staan, maar zou ook zeker niet misstaan als beat onder een rapper!
Keys: (8) Ook een lekker nummer. Het pianodeuntje klinkt vrolijk, maar toch ook donker. Die donkerdere sfeer wordt nog meer afgemaakt door het gebruikte sample'tje!
Heaven: (8,5) Dit past wel bij mij. Een rustig melodietje, met drums eronder die toch wat tempo in het nummer brengen. (Jammer van 1:11! )
Fly (9,5) Hier was ik wel even stil van! Heerlijk gevoelig pianostukje vooraf, een op het juist moment de andere klanken erbij! Echt een heel mooi nummer!
Darkness (7,5) Toch een wat minder nummer. Niet helemaal mijn ding. Het nummer wordt wel vetter als het "donkere" geluid begint na 40 sec. De opera-sample vind ik wel leuk toegepast! Einde vind ik dan wel weer jammer. Ik zou het een 7 geven, maar middenstuk maakt wel veel goed!
Rain Dance (8,5) Een kalm nummer. Heerlijke melodie en het regengeluid staat precies op het juiste volume om niet te verdwijnen in de muziek, maar ook niet echt op te vallen.
Arabia (8) Dit nummer doet mij denken aan Emancipator (zegt wel genoeg lijkt me )
Sunny (6,5) Hoewel ik de gitaar wel kan waarderen, vind ik dit nummer wat saai en eentonig. Het minste nummer wat er tussen staat.
Drama (7,5) Een nummer met een donker, dreigend sfeertje wat mij op zich wel aan spreekt. De schelle klanken komen bij dit nummer wel goed tot hun recht!
Samen maakt dit een 7,95 (8). Lijkt mij een mooi cijfer en dat is het zeker wel waard. Veelal mooie rustige nummers met een donker ondertoontje. Instrumentals, die eigenlijk nergens een rapper nodig hebben. Ik ben erg benieuwd hoe dit op bijv. een CD als geheel klinkt. (Ik zou ook maar wat graag hier art-work bij willen maken). Jou sfeer en manier van produceren past goed bij mij en bevalt mij dus heel erg. Ik zou vooral op deze weg doorgaan en de natuur als (sub)thema blijven houden! Erg vette nummers tot nu toe, Lars!
World: (8) Vet nummer! Het nummer kan prima op zichzelf staan, maar zou ook zeker niet misstaan als beat onder een rapper!
Keys: (8) Ook een lekker nummer. Het pianodeuntje klinkt vrolijk, maar toch ook donker. Die donkerdere sfeer wordt nog meer afgemaakt door het gebruikte sample'tje!
Heaven: (8,5) Dit past wel bij mij. Een rustig melodietje, met drums eronder die toch wat tempo in het nummer brengen. (Jammer van 1:11! )
Fly (9,5) Hier was ik wel even stil van! Heerlijk gevoelig pianostukje vooraf, een op het juist moment de andere klanken erbij! Echt een heel mooi nummer!
Darkness (7,5) Toch een wat minder nummer. Niet helemaal mijn ding. Het nummer wordt wel vetter als het "donkere" geluid begint na 40 sec. De opera-sample vind ik wel leuk toegepast! Einde vind ik dan wel weer jammer. Ik zou het een 7 geven, maar middenstuk maakt wel veel goed!
Rain Dance (8,5) Een kalm nummer. Heerlijke melodie en het regengeluid staat precies op het juiste volume om niet te verdwijnen in de muziek, maar ook niet echt op te vallen.
Arabia (8) Dit nummer doet mij denken aan Emancipator (zegt wel genoeg lijkt me )
Sunny (6,5) Hoewel ik de gitaar wel kan waarderen, vind ik dit nummer wat saai en eentonig. Het minste nummer wat er tussen staat.
Drama (7,5) Een nummer met een donker, dreigend sfeertje wat mij op zich wel aan spreekt. De schelle klanken komen bij dit nummer wel goed tot hun recht!
Samen maakt dit een 7,95 (8). Lijkt mij een mooi cijfer en dat is het zeker wel waard. Veelal mooie rustige nummers met een donker ondertoontje. Instrumentals, die eigenlijk nergens een rapper nodig hebben. Ik ben erg benieuwd hoe dit op bijv. een CD als geheel klinkt. (Ik zou ook maar wat graag hier art-work bij willen maken). Jou sfeer en manier van produceren past goed bij mij en bevalt mij dus heel erg. Ik zou vooral op deze weg doorgaan en de natuur als (sub)thema blijven houden! Erg vette nummers tot nu toe, Lars!
0
Improvision
geplaatst: 31 januari 2011, 22:34 uur
Samples geven wel een leuke sfeer, maar ik vind je drums niet zo...
0
geplaatst: 31 januari 2011, 22:40 uur
Geef me dan wat verbeter punten hoe ik het beter zou kunnen doen, daar heb ik wat aan!
0
Improvision
geplaatst: 31 januari 2011, 22:44 uur
Zelf drums zoeken. En misschien wat effectjes erop zetten (reverb, wat compressen), want nu klinken ze wel heel vlak.
0
geplaatst: 31 januari 2011, 22:46 uur
Ah oke , bedankt, met drums zoeken, bedoel je snares en kicks samplen uit bestaanden nummers neem ik aan? verder thx voor de feed ! 

0
geplaatst: 1 februari 2011, 11:04 uur
Ik ben je nummers aan het beluisteren op je bandcamp, prachtig gedaan gewoon. Het doet me wat denken aan bonobo en emancipator, daar haal je volgens mij ook je inspiratie? Het mocht allemaal wat langer duren, ik denk als je dit in een geheel kan gieten, als wat langer laat doorlopen en goed afmixen, dan kom je toch op een erg degelijke ep uit volgens mij... Vooral fly en rain dance vind ik erg goed.
0
geplaatst: 1 februari 2011, 11:16 uur
Bedankt Thgryda
Ik haal idd ook inspiratie uit Emancipator en Bonobo !
Dit zijn ook vooral stukjes van beats, om te laten horen wat voor soort ik maak.
Waarschijnlijk komen deze beats op een solo ep van mij, maar dit zijn niet de definitieve versies van de nummers.
Ik haal idd ook inspiratie uit Emancipator en Bonobo !
Dit zijn ook vooral stukjes van beats, om te laten horen wat voor soort ik maak.
Waarschijnlijk komen deze beats op een solo ep van mij, maar dit zijn niet de definitieve versies van de nummers.
0
geplaatst: 1 februari 2011, 19:45 uur
Heb je eerste zes beats beluisterd. Over het algemeen zijn het nummers waar weinig op aan te merken is. Vooral Dreams steekt er echt bovenuit, goed staaltje muziek.
De enige beat die ik niet trek is Brave, omdat ik de openingsmelodie (is dat een woord?) veel te cheesy en te Casio-achtig vind. Ik ken zelf helaas niets van beats bakken, dus ik kan je geen echte tips geven om het eventueel wat te verbeteren
Het zegt wel al veel dat ik je niet beoordeel als een beginnende artiest.
De enige beat die ik niet trek is Brave, omdat ik de openingsmelodie (is dat een woord?) veel te cheesy en te Casio-achtig vind. Ik ken zelf helaas niets van beats bakken, dus ik kan je geen echte tips geven om het eventueel wat te verbeteren

Het zegt wel al veel dat ik je niet beoordeel als een beginnende artiest.
0
geplaatst: 1 februari 2011, 19:57 uur
Heel erg bedankt Bennerd ! 
Brave stoort wel bij meerdere mensen, heb ik begrepen.
Ik ben wel een beginnend artiest, maar wel tof dat je met niet zo beoordeeld , thx!

Brave stoort wel bij meerdere mensen, heb ik begrepen.
Ik ben wel een beginnend artiest, maar wel tof dat je met niet zo beoordeeld , thx!
0
geplaatst: 2 februari 2011, 23:39 uur
Diagnosis is uit!
Download die shit hierrrr:
Animalistic - animalisticmusic.com
(Directe downloadlink: Korhymes - Diagnosis.rar - mediafire.com
0
geplaatst: 3 februari 2011, 00:36 uur
Korhymes schreef:
Diagnosis is uit!
Diagnosis is uit!
Echt een briljant album, goddamn wat een niveau..... ik luister hier graag naar.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 11:46 uur
Wow Korhymes, verschrikkelijk dope man!
Vind ook gewoon alles vet, wat erop staat
Vind ook gewoon alles vet, wat erop staat

0
geplaatst: 3 februari 2011, 11:53 uur
Stabilize vind ik Korhymes' beste track tot nu toe dus misschien ga ik me er wel aan wagen.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 15:38 uur
Ik ga het zeker tjekken!
Maar jullie zijn toch rappers en geen MCs?
(voor iedereen die niet Korhymes is tjek de site)
En jeej! ik kan de CD kopen, beter maak je foto's van hoe die eruit ziet. Jeej!
Maar jullie zijn toch rappers en geen MCs?
(voor iedereen die niet Korhymes is tjek de site)En jeej! ik kan de CD kopen, beter maak je foto's van hoe die eruit ziet. Jeej!

0
geplaatst: 4 februari 2011, 16:48 uur
Nice thanks, hebben nog meer mensen het gecheckt ?
En Sander, ik snap je hele rapper/MC's comment niet echt ;p
En Sander, ik snap je hele rapper/MC's comment niet echt ;p
0
geplaatst: 4 februari 2011, 18:06 uur
Ik denk dat Stapler Hiphopleeft heeft gelezen. En nu MC's alleen nog maar ziet als hosts.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 18:37 uur
Ik zie MCs altijd al als Masters of Ceremony want dat zijn ze
. Gabber en Drum n Bass hebben ook MCs maar zijn nog geen rappers, daarom :O.
Maarja beetje mieren-copulatie is het wel
.
. Gabber en Drum n Bass hebben ook MCs maar zijn nog geen rappers, daarom :O.Maarja beetje mieren-copulatie is het wel
.
0
toris
geplaatst: 4 februari 2011, 18:38 uur
Voor mij zijn mc's en rappers gewoon synoniemen. Vroeger was dat misschien anders, maar nu niet meer.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 18:40 uur
Inderdaad, tegenwoordig staat MC voor meer dan alleen master of ceremony.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 18:53 uur
Serieus, de enige keer dat ik het woord MC nog gebruik is in discussies over het verschil tussen MC's en rappers.
* denotes required fields.