menu

Genres / Hip-Hop / BoordAppel's Honderd Hoge Ogen Gooiende HipHop Hymne's

zoeken in:
Is het nou echt nodig om die hele lijst te kopieren?

avatar van luc011190
Ooh ik had hier nog niet eens op gereageerd. Toen ik lid werd van MusicMeter kende ik behalve Eminem en Kanye West bijna geen rapmuziek. Na ongeveer het downloaden van deze hele lijst is het toch nog goed gekomen. Inmiddels ben ik wel zo'n beetje van alle markten thuis Daarvoor in ieder geval bedankt Boordappel. Natuurlijk haal ik mijn hiphopadviezen ook wel uit andere media, zo heb ik nu toch al aardig wat hiphop albums en staan er nog heel wat op mijn lijstje. Het wat rauwere gebeuren (Wu-Tang, Mobb Deep, Nas) kan ik nog steeds maar gematigd waarderen. Ik vind Enter The Wu-Tang en The Infamous wel heel erg goed, maar het zal nooit in bv mijn top 10 komen. De 'echte' hiphop kan me eigenlijk alleen boeien als de raps én de productie heel erg goed zijn (bijna alles van Opgezwolle, Lose Yourself van Eminem, Higher van The Game, Forgot About Dre van Dr Dre, Nuthin But A G-Thang van Dre...). Ik vind vooral hiphop muziek goed, waar duidelijk invloeden van andere muziek inzitten. De jazz bij Pete Philly, de elektronika bij The Streets, de rock bij N.E.R.D en de soul bij Kanye West bijvoorbeeld.

Eigenlijk krijg ik nu ook wel zin om zo'n soort lijstje te maken, hoewel ik de reputatie nog niet echt heb.
Misschien iets van: "Luc's Nederige 100"

avatar van BoordAppel
Daarvoor in ieder geval bedankt Boordappel.

Graag gedaan .

avatar van VeX-
Ben ik dan de enige die inziet dat Memory Lane Nas' beste nummer is?

Maar verder een mooie lijst hoor.

avatar van MJ_DA_MAN
Tot nu toe wel want ik vind Lifes a Bitch zijn beste nummer. It Aint Hard to Tell, NY Stade of Mind en One Mic volgen.

avatar van Conway Twitty
NY State Of Mind steekt er voor mij een heel stuk bovenuit. Heerlijke flow die maar door blijft gaan, wat ik ook zo waardeer in veel Mobb Deep nummers.

avatar van MJ_DA_MAN
Mobb Deep?

eazyfan
ja ik denk dat ie bedoelde dat ie graag trax luistert met nice flows.

avatar van herbertwest
VeX- schreef:
Ben ik dan de enige die inziet dat Memory Lane Nas' beste nummer is?

Maar verder een mooie lijst hoor.


Nee hoor, ik vind het ook. Hoewel Life's a Bitch aardig in de buurt komt.

Improvision
MJ_DA_MAN schreef:
It Aint Hard to Tell, NY Stade of Mind en One Mic volgen.

noem je hier net mn favoriete nummers van hem op
Life's a Bitch vind ik niet echt zoo geweldig, ik vin deze 3 beter

avatar van MJ_DA_MAN
Goede smaak

avatar van luc011190
luc011190 schreef:
Ooh ik had hier nog niet eens op gereageerd. Toen ik lid werd van MusicMeter kende ik behalve Eminem en Kanye West bijna geen rapmuziek. Na ongeveer het downloaden van deze hele lijst is het toch nog goed gekomen. Inmiddels ben ik wel zo'n beetje van alle markten thuis Daarvoor in ieder geval bedankt Boordappel. Natuurlijk haal ik mijn hiphopadviezen ook wel uit andere media, zo heb ik nu toch al aardig wat hiphop albums en staan er nog heel wat op mijn lijstje. Het wat rauwere gebeuren (Wu-Tang, Mobb Deep, Nas) kan ik nog steeds maar gematigd waarderen. Ik vind Enter The Wu-Tang en The Infamous wel heel erg goed, maar het zal nooit in bv mijn top 10 komen. De 'echte' hiphop kan me eigenlijk alleen boeien als de raps én de productie heel erg goed zijn (bijna alles van Opgezwolle, Lose Yourself van Eminem, Higher van The Game, Forgot About Dre van Dr Dre, Nuthin But A G-Thang van Dre...). Ik vind vooral hiphop muziek goed, waar duidelijk invloeden van andere muziek inzitten. De jazz bij Pete Philly, de elektronika bij The Streets, de rock bij N.E.R.D en de soul bij Kanye West bijvoorbeeld.

Eigenlijk krijg ik nu ook wel zin om zo'n soort lijstje te maken, hoewel ik de reputatie nog niet echt heb.
Misschien iets van: "Luc's Nederige 100"

Haha, hier zeg ik dat ik Enter the Wu-Tang noooooooit in mijn top 10 zou zetten. Times They Are A-Changin'

Ik zal van de week es beginnen om hier een aantal tracks van te downloaden, ben zeer beneiuwd want er staat toch wel een track of 50 in die ik niet ken van titel.

avatar van BoordAppel
Misschien dat iemand de lijst nog op SoulSeek heeft, kan je hem in een keer downloaden. Ik heb hem zelf niet meer helaas.

@luc011190
Daar hoort hij natuurlijk ook gewoon thuis. Nog iets hoger zelfs .

avatar van luc011190
BoordAppel schreef:
Misschien dat iemand de lijst nog op SoulSeek heeft, kan je hem in een keer downloaden. Ik heb hem zelf niet meer helaas.

@luc011190
Daar hoort hij natuurlijk ook gewoon thuis. Nog iets hoger zelfs .

Nóg hoger? Neeeeee

Gast
geplaatst: vandaag om 12:35 uur

geplaatst: vandaag om 12:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.