MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Detroit Hip-Hop

zoeken in:
grimy_jason
Ik wist niet echt waar ik het kon plaatsen maar dit artikel is zeer zeker de moeite waard om te lezen. En ja we kunnen hier dan verder misschien ook onze favo Detroit Hip-Hop tracks hier plaatsen en verder nieuws ivm met Detroit Rap.
Aangezien er al ook topics bestaan over NL Hip-Hop, G-Funk, Dirty South etc.

Maar hier het artikel :
http://www.forum.trshady.com/viewtopic.php?f=3&t=53559&start=0

Esham, Kon Artis, Swifty, Guilty Simpson, Elzhi, Eminem,Phat Katt, Bizarre, Trick Trick, Royce Da 59 etc. die over Detroit Hip-Hop over de jaren heen praten.

Improvision

Nog een oud artikel over Detroit hiphop:
deel 1
deel 2
deel 3
deel 4

Grappig dat de meeste mensen van het ander artikel hier niet eens vernoemd worden.

|Joël|
Slum Village - Reunion (Ft. J Dilla) (Prod. by Black Milk)

Mijn favoriete Detroit nummer.
De video is gemaakt door Timo710, die kennen jullie hier wel. Lees ook de beschrijving op YouTube naast deze video, dan snap je het nummer.

Improvision
Nog wat dingen:

Man's World instrumental... Dat je een nummer zo kan samplen, ziek:

Slum Village - The Look of Love

Que.D - SuperShit (van een EP, uitgebracht rond '98. 6 tracks, enkel Dilla producties. Voor wie hem wil is er de PM optie )

5 Elementz - Searchin'... 5 Elementz is een groep bestaande uit Proof, Thyme en Mudd, ze hadden een album uitgebracht in '98.

Harco
Natuurlijk Detroit's Most Wanted.

Flint, MI ligt ook dichtbij Detroit. Artiesten als Dayton Family en MC Breed komen daar vandaan.

raffael77
Rappers uit Detroit zijn er wel maar ze hebben geen bepaalde stijl. Sommige gingen eastcoast rappen en andere westcoast.

DMW is een van onderschatte groepen. Veel kennen ze niet terwijl ze aardige wat albums hebben gedropt.

raffael77
Er werden in het eerste bericht een aantal genoemd maar een paar van de grootste rappers uit Boston zijn ook:

Guru
Ed O.G.
Esoteric
Big Shug
AWOL

Harco
Mja, er zijn toch een aantal artiesten (waaronder eerdergenoemde Dayton Family) die een bepaalde stijl hadden en daarmee vele rappers uit de jaren '90 die uit het midwesten van de V.S. kwamen. Die stijl leunde zwaar naar de southern stijl van toen.

Overigens kwamen artiesten als Jake the Flake, Top Authority en Natas ook uit Flint.

grimy_jason
raffael77 schreef:
Rappers uit Detroit zijn er wel maar ze hebben geen bepaalde stijl. Sommige gingen eastcoast rappen en andere westcoast.

Esham en King Gordy hebben toch hun eigen stijl vind ik.

Improvision
Hij bedoelt dat je geen label kan plakken op Detroit zoals je dat wel kan doen bij Eastcoast en Westcoast vroeger, en Dirty South..

J Dilla heeft een heel andere stijl dan Eminem etc... Wat is er dan net Detroit hiphop, Dilla of Eminem? Ja, ze hebben elk hun eigen stijl, maar geen overkoepelende stijl die kan beschouwd worden als 'Detroit hiphop'.

Je kan bij veel artiesten wel bedenken vanwaar ze komen zonder het te weten, gewoon door de stijl van hiphop die ze brengen. Bij Detroit niet... (Hoewel het de laatste tijd steeds moeilijker wordt om te zeggen of iemand van de Oost of Westkust is.)

Harco schreef:
Overigens kwamen artiesten als Natas ook uit Flint.

Nee, Natas komt gewoon uit Detroit. Dat is Esham zijn groep, die uit Detroit komt en Mastamind en TNT zaten op dezelfde school als hem dus lijkt het me sterk dat die 2 uit Flint komen.

Harco
Okay, ik dacht altijd dat TNT en Mastamind uit Flint kwamen.

Rene1979
Finale, Invincible, Black Milk, Phat Kat en Guilty Simpson een typische detroitsound waar ik van hou... Detroit is mijn favo hiphop stad

raffael77
Vergeet AWOL niet en Detroit's Most Wanted.

Rene1979
Die ken ik dus niet... Bedankt voor the headz up

raffael77 schreef:
Vergeet AWOL niet en Detroit's Most Wanted.
Je bedoelt AWOL One?

raffael77
Awol volgens mij.

raffael77

Harco
Ik zal dat album eens gaan checken. Dankje, Raffael.

Ah ok, die AWOL kende ik nog niet.

Nummer lijkt wat dood te bloeden, maar er komt toch nog een mooie couplet op het einde waarin de rapper verwijst naar het verhuizen uit Detroit van Motown records (ik geloof dat dat in 1972 was). Dat was een mooie soulbasis die in de stad was ontstaan en ze kwijtraakten. Maar zowel veel hiphop als techno die later uit Detroit zou komen blijkt ook veel soul te bezitten, heeft vast en zeker met de omstandigheden van de stad te maken (een grote in hevig verval geraakte industriestad).

De youtube user die dit gepost heeft komt overigens zelf uit Detroit en heeft meer goed spul uit z'n stad, zoals de namen die in het interview-artikel worden genoemd (door o.a. Eminem ).

IkBenDun
heb hier vrij wenig mee eerlijk gesegt. vooral eminem is zo'n misselijk mannetje! blah! common sense en atcq zijn wel top.

Improvision
IkBenDun schreef:
heb hier vrij wenig mee eerlijk gesegt. vooral eminem is zo'n misselijk mannetje! blah! common sense en atcq zijn wel top.
Maar die komen beiden niet uit Detroit.

Maxmus
YouTube - Without You - Finale

Finale is ckr een man uit detroit die je moet checken!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.