MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 5 Boroughs

zoeken in:
Dj2Jelle
Dan heb je zeker wel gehoord van:

Twello-Zuid: DjJelle aka Jellyjuice aka Badeend aka Mastah Jay (producer/rapper)
Twello-West: Gigantische G David aka Dogg D aka Dr. D (rapper)
samen de TostiClick
met ons nieuwe album "de Siamese Drieling" dat eind januari af zal zijn maar je nergens kan tegenkomen in de winkels. Er zal een featuring in voorkomen van MC Noord himself..

wanneer de vraag groot is kan ik een torrent uploaden..

Damn, jij download ook met torrents? Wel eens van Rapidshare en/of Megaupload gehoord?

Dj2Jelle
ook goed

raffael77
Torrent en Mega en Rapid is hetzelfde man.

Alleen de naam is anders.

Voor de rest TostiClick klinkt een beetje goedkoop. Sorry dat ik dat zeg maar ik wil het wel checken.

Sommige rappers/groepen hebben wel vaker een gekke naam en blijken ze toch super te zijn.

Die namen heb ik nog nooit gehoord omdat ik mij niet zo verdiep in lokale hiphop door gebrek aan kwaliteit.

Ik dig het meeste engelstalige hiphop in USA of gerelateerden zoals Speech Defect uit Zweden.

Da Floawaz doen het nog redelijk maar als ik dan Duke & Gonzo pak of La Melodia dan klinken zij echt amateuristisch.

Harco
Torrents en direct download zijn niet hetzelfde. Bij de ene heb je een bepaald aantal uploaders nodig omdat je anders het bestand niet kan downloaden. En als een bestand eenmaal op Rapidshare o.i.d. staat, download 'ie vaak met volle snelheid. Plus je hebt er geen programma voor nodig.

Bij de ene heb je een bepaald aantal uploaders nodig omdat je anders het bestand niet kan downloaden

Eentje die het hele bestand heeft is al genoeg. Volle snelheid is overigens niet zo snel op die uploadsites. Met torrents gaat het meestal een stuk sneller.

Harco
Er zijn een aantal sites die nog wel snel gaan, maar Megaupload en Rapidshare hebben inderdaad de downloadsnelheid voor gebruikers die niet betalen flink aan banden gelegd. Ik moet nog weer eens een Rapidshare account aanschaffen: verdomd handig.

Je hebt trouwens een veel minder groot aanbod qua muziek met torrents (ook al zit je op privésites). Wat je toch allemaal niet op blogs vindt tegenwoordig.

Heel dit topic is naar de haaien

Harco
Dat was het bij de start al, vriend.

grimy_jason
Ik vond dit nochtans een zeer leuk topic....

raffael77
Het nadeel is wel dat er in sommige borough's veel te weinig rappers actief zijn en dus uiteindelijk bij:

Brooklyn
Queens

uikomen en daarom is het voor mij minder aantrekkelijk.

grimy_jason
In Manhattan , Bronx en Staten Island zijn er nochtans genoeg rappers afkomstig :

Manhattan :
Big L
Immortal Technique
Cam'ron
Mase

Bronx :
Big Pun
Fat Joe
Cuban Link
Remy Ma
KRS-One
C Rayz Wallz

Staten Island :
Wu-Tang Clan
Cappadonna
Ruthless Bastards
Shyheim
Killarmy (alhoewel niet alle leden van Staten Island zijn, localiseren ze zich toch daar denk ik)

Gallow
BoordAppel schreef:
(quote)

Eentje die het hele bestand heeft is al genoeg. Volle snelheid is overigens niet zo snel op die uploadsites. Met torrents gaat het meestal een stuk sneller.

Met torrents ben je verplicht zelf ook te uploaden naar andere downloaders, wat dus illigaal is. Maar ja, ligt eraan welke provider je hebt en hoe streng ze je in de gaten houden. Daarnaast gaat via nieuwsgroepen nog het snelst.

@ g_j: Raf zei niet voor niets "actief".

grimy_jason schreef:
Killarmy (alhoewel niet alle leden van Staten Island zijn, localiseren ze zich toch daar denk ik)

Bij de The Wu-Tang komen de meeste uit Brooklyn en toch associeren veel mensen hen met Long Island.

grimy_jason
Kill_illuminati schreef:
(quote)

Bij de The Wu-Tang komen de meeste uit Brooklyn en toch associeren veel mensen hen met Long Island.

SMH.....

Het is STATEN ISLAND en niet Long Island....

Harco
Het gaat al drie pagina's lang over Long Island en Staten Island en nog weten we het verschil niet.

grimy_jason schreef:
(quote)

SMH.....

Het is STATEN ISLAND en niet Long Island....

Staten Island, Shaolin

Gallow
Harco schreef:
Het gaat al drie pagina's lang over Long Island en Staten Island en nog weten we het verschil niet.

(afbeelding)

Dat paarse lap grond is Staten Island, 1 van de 5 boroughs dus.

1: Manhattan 2: Brooklyn 3: Queens 4: The Bronx 5: Staten Island

Long Island is een groot eiland waar Queens en Brooklyn op liggen, het gaat rechts nog een heel stuk verder, maar dat hoort niet meer bij New York City.

(afbeelding)

grimy_jason
Long Island is geen borough maar beste MC van Long Island vind ik RA The Rugged Man (Suffolk County)....

Dj2Jelle schreef:
Dan heb je zeker wel gehoord van:

Twello-Zuid: DjJelle aka Jellyjuice aka Badeend aka Mastah Jay (producer/rapper)
Twello-West: Gigantische G David aka Dogg D aka Dr. D (rapper)
samen de TostiClick
met ons nieuwe album "de Siamese Drieling" dat eind januari af zal zijn maar je nergens kan tegenkomen in de winkels. Er zal een featuring in voorkomen van MC Noord himself..

wanneer de vraag groot is kan ik een torrent uploaden..

Upload de torrent, Meneertje Duif.
Die shit was geniaal XD

ik heb drie ogen belspelletjes flamingo
de overgrootoma van m'n vaders kant zegt Yo!
wiskunde ben je m'n eindexamen profiel?
ik maak 'n foto van 'n muur, met hart en ziel
m'n cavia zegt altijd 'miep' en m'n hamster 'piep'
'n tree omlaag want die shit is diep
????, trommels is net als wokken
maar mijn badeend loopt niet op sokken. Nee hoor!
ik doe de afwas met 'n lamp
maar wat moet je nou met zo'n middeleeuwse gitaar
ik ben uit de hoooood, nigga
we smoken weed want die shit is gooooood, nigga

Dj2Jelle
JLjuju schreef:

????, trommels is net als wokken

David zegt, Jow, Stroggles is net als wokken.

En nee ik ga het album niet uploaden, ik wil best een paar tracks op Youtube zetten . Maar als ik het hele album ga uploaden ga ik de rest van mijn leven willen dat ik dood was.

Edit: Ik luister nu een track van de Tosticlick waarin bevers gedisst worden voordat B.W.A bestond .

Haters from day one dus .

Geen ruziezoeken met hun, Zender, hun zijn uit de Hoooooooood

Ben er net geweest, en overnacht in Queens, Manhattan en Brooklyn. Prachtige stad. Wat betreft Staten Island ben ik alleen even heen en terug geweest met de geniale gratis Staten Island ferry. De pond naar Amsterdam Noord vind ik al een mooie belevenis, maar dat is toch een sterke overtreffende trap ervan.

Nu het toch meer een NYC-topic is geworden dan een rap-topic:

John Doe schreef:
Ben er net geweest, en overnacht in Queens, Manhattan en Brooklyn. Prachtige stad. Wat betreft Staten Island ben ik alleen even heen en terug geweest met de geniale gratis Staten Island ferry.
*jaloers*

Ik wil toch echt nog een keer naar NYC. Ben er al eens geweest, maar dat's alweer een tijd terug, nog voordat ik echt 'into hip-hop' was. Denk dat als ik nog een keer zelf ga het toch een andere dimensie heeft.

Hoe is het eigenlijk nou met de 'criminaliteit' etc in bepaalde buurten? In bepaalde buurten kan je eigenlijk nog steeds beter niet rondlopen, of niet?

Om nog een beetje on-topic te blijven... ik vind het al goed van mezelf als ik more-or-less weet waar de rapperts vandaan komen qua stad. Maar als je de rappers ook nog eens wil verdelen per borough per stad, dan gaat het mij iets te ver.

Ik ben vorige maand ook geweest.
Wat een magnifieke stad is dat. Ik ben helaas niet in de overige Boroughs dan Manhatten geweest omdat we gewoon geen tijd hadden. Wel ben ik door de verkeerde metro te pakken in Brooklyn terecht gekomen Maar helaas alleen van onder de grond.

Overigens ben ik wel door Queens gereden met de taxi vanuit JFK. Zag er wel cool uit. Basketballende negers en veel mensen op straat enzo.

Ik had de kans om DJ Premier en Blaq Poet te zien in Fat Beats. Maar omdat ik niet wist dat Fat Beats op de 2e verdieping van een gebouw lag is die kans me ontgaan.

JLjuju schreef:

Ik had de kans om DJ Premier en Blaq Poet te zien in Fat Beats. Maar omdat ik niet wist dat Fat Beats op de 2e verdieping van een gebouw lag is die kans me ontgaan.

Haha dat had ik bijna ook, gelukkig had ik 't adres enzo
Geweldige winkel is het .
Ik was trouwens ook alleen maar op Manhattan geweest en ook een stukje van Brooklyn.

Ik had het adres ook: 406 6th ave ik vergeet het nooit meer. Maar ik wist alleen neit dat het op de 2e verdieping lag. Op de begane grond ligt een of andere mexicaan.

Chrisseh schreef:
Hoe is het eigenlijk nou met de 'criminaliteit' etc in bepaalde buurten? In bepaalde buurten kan je eigenlijk nog steeds beter niet rondlopen, of niet?
Ja, vooral 's nachts geldt dat voor bijvoorbeeld veel plekken in Harlem. Ik zat in Manhattan erg in de buurt van ''The Projects'', dit zijn gebieden met flats/huizen voor mensen met lage inkomens. Het scheen nog een van de veiligste Projects te zijn volgens een buurtbewoner, maar in de avond en nacht kreeg het zeker wel een grimmige sfeer als ik daar liep. Veel hangende (wannabe) hustlers op straat, die wat drugs proberen te verkopen. Heb nog het lef gehad deze foto van een hangend groepje te maken op de 4th of july (mooi vuurwerk toen aan de Hudson river). Moet die nog opsturen naar een vrouw die daar woont en haar kapot lachte dat ik daarmee weggekomen was. Ze kende iedereen van de foto en heeft me bijgepraat over de wijk. De witte shirt dragers daar zijn meestal dealers zei ze (goedkoopste shirts nemen ze).

Om nog een beetje on-topic te blijven... ik vind het al goed van mezelf als ik more-or-less weet waar de rapperts vandaan komen qua stad. Maar als je de rappers ook nog eens wil verdelen per borough per stad, dan gaat het mij iets te ver.
Het geeft wel een dimensie mee zoals je zelf ook al zei, om daar te zijn en iets te weten van wat voor mensen en muziek er vandaan komt. Het werd voor mij ook meer duidelijk hoe ze daar tot die vette muziek gekomen zijn. Alleen al typische New Yorkse stemmen van rappers hoor je zo mooi terug daar. Is dus minder een ''opgezette stem'' dan je misschien zou denken.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:24 uur

geplaatst: vandaag om 16:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.