menu

Genres / Hip-Hop / Hip-Hop nummers waar je een vreemd gevoel bij krijgt

zoeken in:
raffael77
wat bedoelen ze hier met vreemd gevoel.

Een Raar gevoel of is het vreugde en ga zo maar door.

Beetje vaag allemaal.

grimy_jason
Een beetje een vaag en vreemd topic inderdaad....

avatar van JLjuju
Jezus christus ik bedoel gewoon een vreemd gevoel. Dus geen aggresief of emotioneel gewoon een vreemd/raar/weird gevoel. Is dat zo buitenaards ofwat


OVerigens had ik dit topic eerder vreemde samples in nummers kunnen noemen ofzo.

avatar van Pooiertje
Ik snap wel wat je bedoeld hoor

avatar van hiphopisntdead
Jaa, ik ook.
Maar misschien had je beter 'Speciale' gevoelens kunnen noemen

avatar van JLjuju
Kan ook maar dan krijg je dat iedereen ontroerd of geemotioneerd noemt. Maar het gaat om een gevoel wat je niet kan beschrijven.

avatar van Dungeon
Ik krijg een vaag gevoel van Coldest winter van Kaney West.

Aan de ene kant voelt het als verkrachting van het origineel. Aan de andere kant zie ik in dat hij het met liefde heeft gemaakt en het als hommage aan Tears for Fears bedoelt heeft.

Een misselijk gevoel krijg ik van MIA met dat nummer waarin straight to hell misbruikt wordt. bah.

Eerste keer dat ik Immortal Tech. - Dance with the Devil luisterde had ik wel een beetje een vreemd gevoel..

avatar van patrick89
Ben het het met Dungeon eens, Kanye West is zoiezo een goede artiest. Heb er zelfs een wallpaper van! Dit is misschien ook een leuke tip voor jullie, heb laatst iFlavour gedownload, dit is een gratis programma die ervoor zorgt dat je dagelijks een nieuwe wallpaper op je bureaublad hebt dat aangepast is aan je interesses. Het is echt vet! Je kunt het downloaden via iFlavour - desktop wallpaper magazine

avatar van ewalk
Vreemd gevoel is dan ook een vaag gevoel? Moet het nummer dan ook vaag zijn? Op zich zijn de nummers van dr octagon ook wel vaag en geven ze een vreemd gevoel, maar of dat dan vreugde, euforie, opwinding, neerslachtigheid is....tja, lastig te zeggen. De topic titel is eigenlijk wel vaag. Het begrip gevoel is vrij breed alhoewel de essentie de 4 basis-emoties behelst. Bang boos, bedroef en blij. Wat bedoeld de topicstarter dan?

avatar van JLjuju
Geen idee wat ie bedoeld, het is nogal een vreemde vent vind ik.

avatar van Stapler
Huh? Jij was toch de topicstarter?
Waarom vind je jezelf dan een rare vent xD

Maar voor mij zijn het nummers waarvan je niet weet of je gelukkig moet zijn of verdrietig.

Nas - Surviving the Times is er zo een voor mij en zo ook T.R.O.Y. van C.L. Smooth en Pete Rock.

avatar van JLjuju
Stapler schreef:
Huh? Jij was toch de topicstarter?
Waarom vind je jezelf dan een rare vent xD
.


Sacrasme?

Nogmaals,

waar ik op doel met "vreemd" gevoel, is gewoon een gevoel dat je niet kan beschrijven. Bij mij komt dat meestal door de (meestal rare) sample.
Bij Infamous Mobb van Big Noyd bijv. Die sample op de achtergrond.. Ik kan niet achterhalen wat voor instrument het is. Dat, plus de sfeer geeft mij een onbeschrijfelijk gevoel, vreemd dus.
Een nummer als Shadowboxin' van GZA heeft qua sfeer wat industrieels eromheen hangen i.m.o. Ook dat geeft me een raar gevoel.
Nummers als The Start of Your Ending van Mobb Deep heeft een vreemde sample dat me een raar gevoel geeft.
Dus, meestal als ik niet weet waar een sample vandaan komt etc. geeft me dat een vreemd gevoel.
Nog wat voorbeelden (zie volgende post, ik doe wat audiobestandjes plaatsen zodat je kan zien wat ik bedoel)
waarom volgende post? Overzichtelijker met name

avatar van Pooiertje
Waar blijft die volgende post dan?

avatar van JLjuju
jaja het is nogal een werk
Ik update zo

Een aantal rare samples waar ik een raar gevoel bij krijg(er komen er nog meer)

zSHARE - U Da Man.mp3
Black Moon - U Da Man,
super rauw nummer, maar ook hier zit een erg rare sample in (weliswaar erg zacht). Ik heb ondekt dat het een piano is.
Nummer: Kenny Burke - Risin' To The Top

zSHARE - Traction.mp3
Dynospectrum - Traction
Erg duistere en spannende sample die me echt een vreemd gevoel geeft
Nummer: geen idee

zSHARE - Where Do We Go From here.mp3
Big Noyd ft. Chinky - Where Do We Go From Here
Ook weer een onbeschrijfelijk gevoel. Ik heb geen idee of het nou duister is ofniet, de sfeer valt niet te beschrijven. Ik krijg hier een beetje een donker sprookjesbos gevoel bij.
Nummer: helaas geen idee

zSHARE - It_s On You.mp3
Big Noyd - It's On You
Ook weer een hele rare sample. Ik hoor een gitaar en ook een soort vage hoge schreeuw. Dit nummer geeft me een raar gevoel die ik niet kan beschrijven wat voor sfeer ofzo het is.
Nummer: no idea

zSHARE - Bloodshed _ War.mp3
Da Youngsta's - Bloodshed n War
Super vreemde samples. Ik heb geen idee wat voor instrument het is. Klinkt als een soort piano met super reeverb. En dat gezang klinkt echt onnatuurlijk imo.
Ik krijg hier een heel grijs beeld bij, maar toch erg spookachtig
Nummer: no idea

zSHARE - We Got The Drop .mp3
Mobb Deep - We Got The Drop (ft. Chinky)
Dit is weer zo'n geval als Where Do We Go (big Noyd). Een duister, maar toch ook weer niet, geheel met een mooie piano en een mooie viool met een dikke bass. Een onbeschrijfelijk geveol.
Nummer: geen idee helaas

zSHARE - I Wouldn_t Want You To Die Uninformed.mp3
Dynospectrum - I Wouldn't Want You To Die Uninformed
Super diepe bass met een soort raar industrieel geluid. Het geheel is super en geeft me weer een vreemd duister gevoel.
Nummer: alweer geen idee

zSHARE - Shadowboxin_.mp3
GZA - Shadowboxin'
Ook dit bekende nummer geeft me een vreemd gevoel. Het klinkt een beetje industrieel en vreemd.
Nummer: Ann Peebles - Trouble, Heartaches & Sadness

zSHARE - C.P.mp3
K-Otix - C.P.R
Erg mooie sample. Een viool en een soort piano lijkt het. Dit geeft me zo'n gevoel van: ik zit aan het water ergens in Azie met veel groen enshit (raar ik weet, maar ik ben toch nogsteeds een rare vent zoals ik al zei ).
Nummer: Debussy - Clair De lune

zSHARE - Avirex.mp3
Prodigy - Avirex
Super duister en dreigend. Geen idee wat voor instrumenten het zijn. Een viool, dat hoor ik, maar de rest? Zo'n vreemd geheel.
Nummer: helaas geen idee

zSHARE - Armor.mp3
Dynospectum - Armor
En nog 1: zSHARE - Armor 2.mp3
Zo'n fucking vet nummer dit. Die sample is zoooo mooi. Actually, ik vond die sample zo mooi dat ik er een remix van dit nummer mee heb gemaakt. Velen kennen die al wel, zo niet: YouTube - Dynospectrum - Armor [Remix By Juju]
De sample bestaat compleet uit violen. Van erg lage naar erg hoge.
Dat gezang klinkt erg raar. Het is geen opera maar vrij normale hoge zang. Mooi dus
Nummer: Mystic Moods Orchestra - A Dream (dat gezang zit niet daarin, weet niet waar dat vandaan komt)

zSHARE - I don_t wanna Love Again.mp3
Big Noyd - I Don't Wanna Love Again
Zo'n vreemd en vage samples. Het lijkt niet iets wat gesampled is, want het klinkt allemaal vrij electronisch. Maar toch erg zwevend en atmospherisch.
Nummer: Geen ideeeeeeeeee

zSHARE - Episodes Of A Hustla.mp3
Big Noyd - Episodes of A Hustla
Big Noyd weer. Episodes of A Huslta staat vol met dit soort zwevende atmospherische space-beats. De samples van dit nummer dus ook. Ik hoor ook een soort van gitaar tussen de spacey en vage samples. Dit nummer geeft een erg raar envreemd gevoel
Nummer: helaas geen idee

zSHARE - Usual Suspect.mp3
Big Noyd - Usual Suspect
Weer zo'n atmospherische beat. Dit nummer heeft erg fijne samples. Een soort van hoge viool op de achtergrond. Met een andere sample waarvan ik niet weet wat het is. De bassen maken het mooi af. Weer een onbeschrijfelijk geveol.

zSHARE - Infamous Mobb.mp3
Big Noyd - Infamous Mobb
Waarschijnlijk de raarste sample die ik ken. Zo vreemd, geen idee wat het is. Hij is zacht te horen op de achtergrond en er zit een reeverb op. Dat doet het klinken alsof het ver weg is en dat maakt het alleen nog maar vreemder en vager.
Dit is zowel duister als atmospherisch als vaag als raar als typisch Havoc.
Super vet dus.
Als iemand de sample weet, je helpt me er veel mee.

Ik heb zo het gevoel alsof ik dit allemaal voor niks doe maar ach ik had effe vrije tijd enzo

avatar van JLjuju
Ik zei toch ik doe het voor niks

avatar van Stapler
Beetje laat misschien maar ik heb de meeste toen wel gechecked

avatar van TheLegacy
Soujah Boy- Crank That
Ik krijg altijd een heel misselijk gevoel bij dat nummer..

avatar van Kill_illuminati
TheLegacy schreef:
Soujah Boy- Crank That
Ik krijg altijd een heel misselijk gevoel bij dat nummer..


Dat krijg ik bij Bob Dylan - love Sick terwijl ik het een mooi nummer vind.

avatar van StrangeFruit.
Ik word altyd misselyk als ik muziek hoor wat hits waren in de tyd dat ik 6 ofzo was:P (1997)

by hip hop kryg ik eigenlyk niet vaak een 'raar' gevoel, enige nummer waarvan ik me dat zo kan herinneren is by Scream Phoenix van Cannibal Ox, komt waarschynlyk omdat dat begin vry spacey is:P best een dope beat trouwens,

fastpulseboy
90% van alle nederlandse hiphop
Krijg echt een wee gevoel in mijn maag en krijg zeer grote angsten dat zoveel kids deze enorme onzin/racistische shit/scheldwoorden serieus nemen dat deze maatschappij zeer zeker ten onder gaat aan dombommigheid..........

avatar van BoordAppel
Altijd nog beter dan kortzichtigheid.

avatar van Ill
Ill
Madvillain - Do Not Fire!

avatar van ThingMan
Ol'Dirty met Method Man - Dirty Dancin'. Geweldig nummer met aan de linkerkant wat gebrabbel en rechts wat rap van Dirty en een vage beat erdoor heen. Heerlijk.

avatar van hiphopisntdead
Swollen Members - Deep end
Beetje een rare duistere beat, ik word er een beetje slap in mn lichaam van

avatar van ewalk
Wontime-Smiff 'n Wessun een soort van negatieve sfeer. Maakt me een beetje agressief. Maar niettemin een geweldig nummer!

Ik krijg diarree (dus buikkrampen) van rappers die totaal onbedoeld uit de maat rappen en geen gevoel voor ritme hebben.

ArmyFatigues
StrangeFruit. schreef:
Ik word altyd misselyk als ik muziek hoor wat hits waren in de tyd dat ik 6 ofzo was:P (1997)

by hip hop kryg ik eigenlyk niet vaak een 'raar' gevoel, enige nummer waarvan ik me dat zo kan herinneren is by Scream Phoenix van Cannibal Ox, komt waarschynlyk omdat dat begin vry spacey is:P best een dope beat trouwens,

Welkom op deze site ! Ben blij nog eens de mening van een (aantrekkelijke) jonge vrouw te mogen aanschouwen ivm Hip-Hop....

En wat dit topic betreft : ik krijg niet echt een "vreemd" gevoel als ik naar Hip-Hop nummers luister , eerder een "Hell yeah" gevoel !

avatar van Timmie
ik krijg echt een raar gevoel bij:
can it be all so simple - Wu-Tang Clan

avatar van Stapler
YouTube - Broadcast Yourself.
RIP

PS, ik had hier ook al een raar gevoel bij toen de beste man nog leefde.

avatar van leatherhead123
Heb ik altijd bij Full Moon van Killarmy. Zo'n apart sfeertje: YouTube - Killarmy - Full Moon


Gast
geplaatst: vandaag om 13:03 uur

geplaatst: vandaag om 13:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.