MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Ademhaling

zoeken in:
Ik vroeg mij af wat nou de beste ademhalingstechnieken zijn voor het rappen. Tijdens het zoeken kwam ik hier bij terecht:
Which Rapper has the Worst Breath Control? Kanye West. - yorapper.com .
Wel grappig en interessant tegelijk .

Hoe dan ook... Iemand tips?

RedLightCityBoy
Ja! vooral veel naar Living Legends luisteren. Bijna iedereen uit die crew is een pro in ademhalings technieken in combinatie met flow.

Improvision
Hiphop for dummies.

Big Punisher, Big L, Ras Kass en Canibus hebben een van de beste. Live is echt vaak om te huilen. Dan kunnen het meeste niet.

Ik neem Tupac als voorbeeld tijdens een live optreden van het nummer Troublesome ( At The House of Blues).

Kos
Wu-leden zijn ook vrij goed. Method Man bijvoorbeeld.

Allemaal bedankt hoor (behalve Impreau ). Maar nu weet ik nog niet hoe die gasten ademhalen.
Door de neus? Of snel je mic weghalen als je in ademt?
Ik ben echt benieuwd hoe die dat doen, ook zodat als je opneemt niet de adem hoort.

Volgens mij is dat buikademhaling. Dat is gewoon aan te leren.

Geen idee of je hier iets mee kunt: Puur en Simpel - oefeningen - Buikademhaling - puurensimpel.nl

Zangers gebruiken ook die techniek. Een goede conditie lijkt mij ook vereist.

Kos
Ja, zoals Big Pun. .

Dankje Rob! Dat scheelt echt superveel ja . Hierdoor kan je inademen en rappen tegelijk .

Improvision
Je moet ook niet vergeten dat albums worden opgenomen in een studio, en dus niet per se alle lines in één take worden gerapt.

Bv Vast Aire op Pigeon.

Dat gebeurd idd vrij weinig, volgens mij dan.

Relax
Hahah bij studio sessie's word bij het afmixen de adem meestal weggeknipt... je hoeft er helemaal niet interessant voor te doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:04 uur

geplaatst: vandaag om 20:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.