MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Beats

zoeken in:
hallo

wou gewoon even navragen of hier iemand nog andere netlabels (zoals bijvoorbeeld error-broadcast.com) of artiesten weet die gratis hun albums, ep's en/of mixtapes aanbieden op hun site....

ik zoek vooral beatgeoriënteerde muziek in de stijl van bijvoorbeeld: flako, shlohmo, herrmutt lobby, cupp cave, dyno, slugabed, tokimonsta, fulgeance, knxwledge, mndsgn, the clonius, suzi analogue, mweslee, ...

alle info en tips uiterst welkom!

cheers.

Improvision
Op Brainfeeder komen soms mixes online (en heel soms ook enkele nummers die gratis online worden gezet). En hier ook: LuckyMe / Mixtapes - thisisluckyme.com . Bij Alpha Pup kan je de 10 meest gedownloade mp3's gratis downloaden: http://www.alphapuprecords.com/mp3s.php . Maar hele albums gratis downloaden, zo ken ik enkel Error-broadcast.

bedankt voor je antwoord, improvision... de brainfeeder en luckyme websites kende ik al, maar alphapuprecords nog niet... ziet er een sterk label uit, met een paar heel interessante releases binnenkort... iets om naar uit te kijken...

FightForMore
In Genres > R&B en Hip-Hop > Ik vraag me af:

Wat ik me de laatste tijd af vraag is hoe dat ze vroeger (begin '70 tot eind '90) hun beats maakten. In die tijd hadden ze meestal geen computer of geen computer met Fruitty Loops. Ik weet wel dat ze in het begin het deden met de mond (beatboxen), maar hoe voegen ze die samples en die dingen dan toe ?

Sommige beatmakers/rappers zeggen dat ze het met een Commodore 64 maakten, maar de meesten hadden in die tijd toch bijna geen geld om die dingen aan te schaffen ?

Atari, Roland of MPC. Oftewel ook met samplers en drumcomputers.
Denk bijvoorbeeld aan de bekende roland sound in de jaren 80 en de mpc in de begin jaren 90. YouTube - Run Dmc-Sucka Mc's-Instrumental Roland

Ik denk dat Raffael hier nog wel leuke verhalen over heeft .

raffael77
Ze gebruikten live muziek o.a. maar ook drumcomputers zoals Stapler al zei.

Vooral de Roland TR 808 maar ook drum loops van breaks en instrumentals.

Improvision
Ik zie dat er twee topics zijn samengevoegd, maar ze zijn van een totaal ander opzet.

Improvision
Op Adult Swim geven ze ook vaak wat gratis weg.

Momenteel zetten ze per week een nieuwe single ter beschikking, en dat voor 8 weken lang. Onder andere een Madvillain track en een Killer Mike track geproduceerd door Flying Lotus. (Tip: als je de bestanden opslaat moet je ze nog de extensie .mp3 meegeven, anders kunnen ze niet worden gelezen. Althans, dat was bij mij toch zo.)

Je kon er eerder ook al onder andere Ghostly Swim en ATL RMX gratis downloaden.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:15 uur

geplaatst: vandaag om 18:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.